Stáj Lotus se podle jejího jezdce Romaina Grosjeana poučila z chyb, které vyústili v letošní mizernou sezónu. S nekonkurenceschopným vozem v 19 závodech získala jen 10 bodů.
O rok dříve jich přitom vybojovala 315 a skončila mezi konstruktéry čtvrtá. Předčila i Force Indii, McLaren či Toro Rosso a Grosjean stál šestkrát na pódiu. Díky těmto výsledkům měla před sezónou 2014 vysoká očekávání.
"Letošní auto bylo hodně špatné, to si všichni uvědomují. Když se vrátíme k roku 2013, tak si myslím, že jsme bojovali výše, než bylo normální. Kdybyste si odmysleli z posledních šesti loňských závodů Red Bull, pak bychom téměř všechny z nich vyhráli - a to by vzhledem k našemu rozpočtu bylo něčím výjimečným," uvádí Grosjean pro Autosport.
"Letos jsme na začátku věděli, že naše čísla z aerodynamického tunelu jsou dobrá. Mysleli jsme si, že před některými týmy máme slušný náskok. Pak jsme dorazili k prvnímu testu a viděli jsme, že s autem je něco špatně.
Alespoň před příštím rokem víme, na co se musíme dívat, co je důležité a co ne. Auto jsem už viděl a vypadá hezky. Z našich chyb jsme se poučili a všechno, co jsme se letos dozvěděli, týmu pomůže. Samozřejmě, že vrátit se po náročném roku bude těžké, ale dostáváme se do toho," tvrdí francouzský pilot.
Podle Romaina Grosjeana by Lotus mohl prohánět i Williamsy (foto: Lotus F1 Team)
I když je tým v Enstone mnohem menší než před léty, kdy měl tovární podporu Renaultu, tak má stále potenciál: "Pokud by se nám podařilo do továrny získat tři nebo pět klíčových lidí, bylo by to pro nás krokem vpřed.
Na druhé straně, když někteří lidé odešli, museli jsme je nahradit mladšími, a ti potřebovali čas na to, aby si na svou novou práci zvykli. Není to ten stejný tým, jako v letech 2005 a 2006, protože je menší. Ale myslím, že stále můžeme postavit auto, které může mít na pódia a skončit čtvrtí či pátí v šampionátu konstruktérů, a snad i bojovat s Williamsem."
Pro Lotus bude povzbuzením přechod z Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. "Něco to z rovnice odstraní a my víme, že získáme tu nejlepší pohonnou jednotku. Víme, že funguje dobře a že je lepší. Snad budeme mít i slušné auto," doufá Grosjean, jehož týmovým kolegou v roce 2015 bude opět Pastor Maldonado.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.