Alain Prost těžil ze svých zkušeností a soubojů s Ayrtonem Sennou, když sportovnímu řediteli Mercedesu Totovi Wolffovi radil, jak má zvládnout své jezdce, kteří letos bojovali o titul.
Během sezóny se vztahy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem po vzájemných prohřešcích zhoršovaly, dna dosáhly po jejich kolizi v prvním kole Velké ceny Belgie a Mercedes jim tehdy dočasně zakázal komunikovat mezi sebou i s inženýry. Mnohým fanouškům to připomnělo souboje Alaina Prosta s Ayrtonem Sennou z let 1988 a 1989, kdy jezdili za tehdy dominantní McLaren.
Zvládnout dva kohouty pomohla Wolffovi rada, kterou mu dal na počátku sezóny právě Prost: "Musíme se poučit z minulých chyb. Trochu jsem o tom hovořil s Nikim Laudou, když jsme podepsali Hamiltona a Rosberga.
Pak jsem o tom na začátku této sezóny mluvil s Prostem a zeptal jsem se ho na názor k tomu, co bych měl udělat, abychom se nedostali do stejné války, jakou vedl s Ayrtonem. Pak řekl to magické slovo: průhlednost.
Řekl mi, že v té době McLaren nejednal se svými jezdci průhledně. Možná proto, že Senna přišel jako poslední, takže byl nový. Prost řekl, že nakonec nedokázal pochopit to, jak byl tým organizován, protože neshody a soupeření mezi jezdci se rozšířilo na mechaniky. Tým byl rozdělený na dva tábory."
Toto Wolff (vpravo dole) se svými jezdci (foto: Daimler AG)
"Alain mi tedy dal velmi přesnou radu, abychom neudělali totéž. Řekl: 'Položte oba jezdce na stejný základ a všem říkejte úplně ty stejné věci. Nezahrávejte si s upřednostňováním. To je jediný způsob, jak rivalitu zvládnout.'
A tak jsem to tak udělal. Byla to jedna z nejdůležitějších lekcí, kterou jsem se naučil o tom, jak se stát dobrým lídrem týmu," dodává Wolff pro Autosprint po úspěšné sezóně, v níž se nakonec z titulu radoval podruhé ve své kariéře Hamilton, který díky dvojnásobně bodovanému finále v Abú Zabí porazil Rosberga o 67 bodů.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.