Alain Prost těžil ze svých zkušeností a soubojů s Ayrtonem Sennou, když sportovnímu řediteli Mercedesu Totovi Wolffovi radil, jak má zvládnout své jezdce, kteří letos bojovali o titul.
Během sezóny se vztahy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem po vzájemných prohřešcích zhoršovaly, dna dosáhly po jejich kolizi v prvním kole Velké ceny Belgie a Mercedes jim tehdy dočasně zakázal komunikovat mezi sebou i s inženýry. Mnohým fanouškům to připomnělo souboje Alaina Prosta s Ayrtonem Sennou z let 1988 a 1989, kdy jezdili za tehdy dominantní McLaren.
Zvládnout dva kohouty pomohla Wolffovi rada, kterou mu dal na počátku sezóny právě Prost: "Musíme se poučit z minulých chyb. Trochu jsem o tom hovořil s Nikim Laudou, když jsme podepsali Hamiltona a Rosberga.
Pak jsem o tom na začátku této sezóny mluvil s Prostem a zeptal jsem se ho na názor k tomu, co bych měl udělat, abychom se nedostali do stejné války, jakou vedl s Ayrtonem. Pak řekl to magické slovo: průhlednost.
Řekl mi, že v té době McLaren nejednal se svými jezdci průhledně. Možná proto, že Senna přišel jako poslední, takže byl nový. Prost řekl, že nakonec nedokázal pochopit to, jak byl tým organizován, protože neshody a soupeření mezi jezdci se rozšířilo na mechaniky. Tým byl rozdělený na dva tábory."
Toto Wolff (vpravo dole) se svými jezdci (foto: Daimler AG)
"Alain mi tedy dal velmi přesnou radu, abychom neudělali totéž. Řekl: 'Položte oba jezdce na stejný základ a všem říkejte úplně ty stejné věci. Nezahrávejte si s upřednostňováním. To je jediný způsob, jak rivalitu zvládnout.'
A tak jsem to tak udělal. Byla to jedna z nejdůležitějších lekcí, kterou jsem se naučil o tom, jak se stát dobrým lídrem týmu," dodává Wolff pro Autosprint po úspěšné sezóně, v níž se nakonec z titulu radoval podruhé ve své kariéře Hamilton, který díky dvojnásobně bodovanému finále v Abú Zabí porazil Rosberga o 67 bodů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.