Nový rezervní jezdec Ferrari Esteban Gutiérrez hovoří o své letošní sezóně u Sauberu. Výpadek konkurenceschopnosti podle něj letos všechny v týmu překvapil.
Zatímco v sezóně 2012 získal švýcarský tým 127 bodů a skončil mezi konstruktéry šestý, loni si s 57 body o příčku pohoršil. Další propad už neměl pokračovat, jenže letos nedosáhl ani na jediný bod - poprvé od svého vzniku v roce 1993, proto se propadl až na desáté místo na úroveň Caterhamu.
Sauber, jehož finanční situace není růžová, začali opouštět sponzoři, proto byl nucen angažovat dva platící piloty: Marcuse Ericssona z Caterhamu a nováčka Felipeho Nasra. Na Gutiérreze už místo nezbylo, proto nepohrdl alespoň místem rezervního a testovacího pilota u Ferrari.
Formule 1 letos přešla na nové hybridní pohonné jednotky, které Švýcaři odebírali od Ferrari. O jejich mizerné sezóně mexický jezdec říká: "Všechny to překvapilo. Proto se všechno stalo těžší, než se čekalo. Frustrace se netýká pouze pilotů, ale celého týmu."
Samotný pilot dle svých slov dosáhl pokroku, ten ale zakryla nedostatečná konkurenceschopnost vozu C33 a jeho bídná spolehlivost: "Myslím, že jsem udělal slušný pokrok po mé nováčkovské sezóně minulý rok.
Předvedl jsem zlepšení a také sílu, když jsem se vyrovnával s výzvami sezóny, jako byla tato. Samozřejmě, že nešlo o ideální situaci, je to ale zkušenost, která mi v budoucnosti hodně pomůže. V určitém smyslu ji oceňuji, protože mě učiní silnějším a lépe připraveným."
Esteban Gutiérrez si myslí, že u Sauberu předváděl dobré výkony,ze ztráty místa je zklamaný (foto: Sauber Motorsport AG)
Gutiérrez byl pochopitelně zklamaný z hořkého rozchodu se Sauberem, u kterého působil od roku 2010 a kde na něj nezbylo místo: "Je to celkem zklamání, zároveň tuto situaci ale musíte přijmout a jít dál. Jsem velmi vděčný všem inženýrům a mechanikům, s nimiž jsem za ta léta pracoval.
Momentálně je situace Sauberu v každém směru náročná. Trochu změnili zájem, se kterým se dívají na jezdce. Myslím, že většina lidí v týmu ví, kolik úsilí jsem do této situace vložil, když jsme v těch obtížných okamžicích spolupracovali jako tým. Ale zdá se, že někteří lidé v týmu to tak neviděli," dodává pro Autosport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.