Nový rezervní jezdec Ferrari Esteban Gutiérrez hovoří o své letošní sezóně u Sauberu. Výpadek konkurenceschopnosti podle něj letos všechny v týmu překvapil.
Zatímco v sezóně 2012 získal švýcarský tým 127 bodů a skončil mezi konstruktéry šestý, loni si s 57 body o příčku pohoršil. Další propad už neměl pokračovat, jenže letos nedosáhl ani na jediný bod - poprvé od svého vzniku v roce 1993, proto se propadl až na desáté místo na úroveň Caterhamu.
Sauber, jehož finanční situace není růžová, začali opouštět sponzoři, proto byl nucen angažovat dva platící piloty: Marcuse Ericssona z Caterhamu a nováčka Felipeho Nasra. Na Gutiérreze už místo nezbylo, proto nepohrdl alespoň místem rezervního a testovacího pilota u Ferrari.
Formule 1 letos přešla na nové hybridní pohonné jednotky, které Švýcaři odebírali od Ferrari. O jejich mizerné sezóně mexický jezdec říká: "Všechny to překvapilo. Proto se všechno stalo těžší, než se čekalo. Frustrace se netýká pouze pilotů, ale celého týmu."
Samotný pilot dle svých slov dosáhl pokroku, ten ale zakryla nedostatečná konkurenceschopnost vozu C33 a jeho bídná spolehlivost: "Myslím, že jsem udělal slušný pokrok po mé nováčkovské sezóně minulý rok.
Předvedl jsem zlepšení a také sílu, když jsem se vyrovnával s výzvami sezóny, jako byla tato. Samozřejmě, že nešlo o ideální situaci, je to ale zkušenost, která mi v budoucnosti hodně pomůže. V určitém smyslu ji oceňuji, protože mě učiní silnějším a lépe připraveným."
Esteban Gutiérrez si myslí, že u Sauberu předváděl dobré výkony,ze ztráty místa je zklamaný (foto: Sauber Motorsport AG)
Gutiérrez byl pochopitelně zklamaný z hořkého rozchodu se Sauberem, u kterého působil od roku 2010 a kde na něj nezbylo místo: "Je to celkem zklamání, zároveň tuto situaci ale musíte přijmout a jít dál. Jsem velmi vděčný všem inženýrům a mechanikům, s nimiž jsem za ta léta pracoval.
Momentálně je situace Sauberu v každém směru náročná. Trochu změnili zájem, se kterým se dívají na jezdce. Myslím, že většina lidí v týmu ví, kolik úsilí jsem do této situace vložil, když jsme v těch obtížných okamžicích spolupracovali jako tým. Ale zdá se, že někteří lidé v týmu to tak neviděli," dodává pro Autosport.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.