Fernando Alonso věří, že jeho bývalý tým - Ferrari - bude v příští sezóně velmi silným soupeřem, přestože se letos hodně trápil a prošel velkými personálními obměnami.
Italská stáj letos poprvé od roku 1993 zažila sezónu bez jediného vítězství a prohrála s Williamsem boj o třetí místo v šampionátu konstruktérů. Vztahy mezi ní a Alonsem byly napjaté, Španěl po hádce s bývalým šéfem týmu Marcem Mattiaccim Maranello, kde měl pětiletou smlouvu, předčasně opustil.
Podle něj bude v příštím roce ale silným soupeřem: "Z vnějšku se teď bude těžko posuzovat, jak si Ferrari povede, mají ale talentované lidi, mají zdroje a všichni jsou v týmu motivovaní, jednou tedy vyhrají."
"Myslím, že během těch pěti let jim scházelo jen trochu více výkonnosti vozu a samo sebou i technických zdrojů. V některých oblastech vozu někdy nebyli na špičkové úrovni, na počátku jim scházelo něco v aerodynamice, teď v oblasti pohonné jednotky.
Vzhledem k rozpočtu ale příští rok budou patřit mezi favority, protože Ferrari bude favoritem na startu každé sezóny. Musí být, všichni ve Formuli 1 očekávají, že Ferrari vyhraje. Příští rok budou silní," cituje Alonsa Autosport.
Fernando Alonso s Ferrari F14 T v Austinu (foto: circuitoftheamericas.com)
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.