Strategická skupina F1 se ve čtvrtek v Ženevě sejde k jednání o budoucí podobě motorů. Mercedes se nechce vzdát současných 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), proto soupeřům nabízí kompromis.
Bernie Ecclestone usiluje o návrat k V8 či V10 motorů, které by byly pořádně slyšet a které by po vývoji mohly dosahovat výkonu 1000 koní. Všechny by měly být vybaveny standardním hybridním systémem. Ve hře je také V6 s dvojitým turbem, jenž by byl podle Red Bullu stále jednodušší a pro F1 výhodnější než současné pohonné jednotky. Společně s Ferrari se obává, že by Mercedes jinak dominoval až do roku 2020.
Německý tým v tomto případě ale pohrozil svým odchodem z F1, což jejího šéfa na druhou stranu moc nezajímá. Minulý týden se pochlubil, že k prosazení svého návrhu snadno získa 10 hlasů z 18, tj. potřebnou většinu. Šesti hlasy disponuje jeho společnost Formula One Management, stejný počet má Mezinárodní automobilová federace (FIA) a po jednom hlasu má k dispozici šest týmů: Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams.
Proti novému návrhu stojí rezolutně Mercedes a Williams, podle Bernieho se k němu naopak připojí Ferrari, Lotus, Red Bull i McLaren, což zní poněkud nelogicky vzhledem ke skutečnosti, že se Honda do F1 vrací právě kvůli letošnímu formátu pohonných jednotek.
Dominantní motor Mercedesu leží soupeřům i Ecclestoneovi v žaludku, protovymýšlejí změnu pravidel (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes má ale přijít s kompromisem, aby zabránil změně: je ochoten dodávat svůj složitý, ale úspěšný hybridní systém ERS (bez ICE, tj. základního V6 turbomotoru) také konkurenci.
Šéf FIATu a Ferrari Sergio Marchionne má být podle Sport Bild pro, s tímto návrhem by dokázal žít i Red Bull. Ve světě F1 by to ostatně nebylo zas tak převratnou novinkou - McLaren léta dodával svou elektronickou řídicí jednotku pro předchozí V8 atmosférické motory.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.