Fernando Alonso podepsal s McLarenem tříletou smlouvu bez jakýchkoliv výstupních klauzulí. Samotný jezdec vylučuje, že by se příští rok zúčastnil vytrvalostních závodů - chce se soustředit pouze na Formuli 1.
Lukrativní smlouva bez výstupních klauzulí či "vynálezů"McLaren minulý týden konečně potvrdil příchod Fernanda Alonsa a oznámil svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2015. Podle španělských médií uzavřel jejich pilot s týmem z Wokingu tříletý kontrakt, který mu neumožňuje předčasně odejít. Na druhou stranu si ročně přijde téměř na miliardu Kč (25,5 mil. liber).
"Neexistuje v něm žádná výstupní klauzule či žádné vynálezy, které média v posledních dnech publikovala," uvádí výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis, který se snaží o získání majoritního podílu ve skupině - zatím k tomu ale nedošlo, jak o tom mylně informovala některá média: jedna věc je dohoda o nákupu akcií, druhá je jejich nákup a uskutečnění platba.
Náprava aerodynamiky v režii ProdromouaBritský tým měl od počátku zájem o delší spolupráci, protože si byl vědom, že první sezóně s Hondou bude o učení a může být hodně náročná. V posledních dvou letech nebyl jejich vůz žádný zázrak, jeho aerodynamiku má dát konečně dohromady Peter Prodromou - pravá ruka Adriana Neweyho, která přišla z Red Bullu. Bývalého šéfa aerodynamiky Douga McKiernana z Wokingu propustili, aerodynamik Marcin Budkowski odešel sám počátkem roku
McLaren je povzbuzen i tím, že jeho nové šasi pro příští rok MP4-30 - již minulý týden bez větších problémů prošlo všemi povinnými nárazovými testy FIA, což je nezvykle brzy. "Pokud se věci budou vyvíjet dobře, bude to fantastické. Ale pokud ne, začne po půl roce maso," obává se o Alonsovo setrvání bývalý mistr světa Jacques Villeneuve.
Fernando Alonso chce věnovat McLarenu na 100 % (foto: McLaren)
Le Mans v sezóně 2015 vylučujeO Španělovi je známo, že se zajímá také o sérii Le Mans, kde bude příští rok nastupovat s vozem Porsche Nico Hülkenberg z Force Indie. Alonso se sám několika závodu osobně zúčastnil, příští rok do nich ale nezasáhne.
"Necítil bych se dobře, kdybych během roku McLarenu nevěnoval 100 %. Ten závodu miluji a jsem si jistý, že ještě budu mít příležitosti se ho zúčastnit, až s Formulí 1 skončím. Příští rok to ale nebude možné vzhledem k tomu všemu, co je třeba udělat," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.