Fernando Alonso podepsal s McLarenem tříletou smlouvu bez jakýchkoliv výstupních klauzulí. Samotný jezdec vylučuje, že by se příští rok zúčastnil vytrvalostních závodů - chce se soustředit pouze na Formuli 1.
Lukrativní smlouva bez výstupních klauzulí či "vynálezů"McLaren minulý týden konečně potvrdil příchod Fernanda Alonsa a oznámil svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2015. Podle španělských médií uzavřel jejich pilot s týmem z Wokingu tříletý kontrakt, který mu neumožňuje předčasně odejít. Na druhou stranu si ročně přijde téměř na miliardu Kč (25,5 mil. liber).
"Neexistuje v něm žádná výstupní klauzule či žádné vynálezy, které média v posledních dnech publikovala," uvádí výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis, který se snaží o získání majoritního podílu ve skupině - zatím k tomu ale nedošlo, jak o tom mylně informovala některá média: jedna věc je dohoda o nákupu akcií, druhá je jejich nákup a uskutečnění platba.
Náprava aerodynamiky v režii ProdromouaBritský tým měl od počátku zájem o delší spolupráci, protože si byl vědom, že první sezóně s Hondou bude o učení a může být hodně náročná. V posledních dvou letech nebyl jejich vůz žádný zázrak, jeho aerodynamiku má dát konečně dohromady Peter Prodromou - pravá ruka Adriana Neweyho, která přišla z Red Bullu. Bývalého šéfa aerodynamiky Douga McKiernana z Wokingu propustili, aerodynamik Marcin Budkowski odešel sám počátkem roku
McLaren je povzbuzen i tím, že jeho nové šasi pro příští rok MP4-30 - již minulý týden bez větších problémů prošlo všemi povinnými nárazovými testy FIA, což je nezvykle brzy. "Pokud se věci budou vyvíjet dobře, bude to fantastické. Ale pokud ne, začne po půl roce maso," obává se o Alonsovo setrvání bývalý mistr světa Jacques Villeneuve.
Fernando Alonso chce věnovat McLarenu na 100 % (foto: McLaren)
Le Mans v sezóně 2015 vylučujeO Španělovi je známo, že se zajímá také o sérii Le Mans, kde bude příští rok nastupovat s vozem Porsche Nico Hülkenberg z Force Indie. Alonso se sám několika závodu osobně zúčastnil, příští rok do nich ale nezasáhne.
"Necítil bych se dobře, kdybych během roku McLarenu nevěnoval 100 %. Ten závodu miluji a jsem si jistý, že ještě budu mít příležitosti se ho zúčastnit, až s Formulí 1 skončím. Příští rok to ale nebude možné vzhledem k tomu všemu, co je třeba udělat," dodává Alonso.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.