Nově vznikající americký tým Haas má zájem zúčastnit se aukce, v níž se bude rozprodávat majetek zkrachovalé Marussie.
Dražit se bude v úterý a majitel týmu Gene Haas odhalil, že hodlá v bývalé továrně Marussie v Banbury přihazovat. Ta zkrachovala v listopadu a nedorazila k posledním třem závodům sezóny v USA, v Brazílii a v Abú Zabí. Byla druhým týmem, který v F1 v posledních dvou měsících skončil - Caterham ale zvládl alespoň účast v poslední velké ceně a nyní jedná se třemi zájemci o koupi týmu.
Pro splacení dluhů nucení správci majetku Marussie prodávají téměř 1000 položek včetně volantů, převodovek, závodních kombinéz i šasi MR02 z roku 2013. "Máme seznam věcí Marussie, které budou v dražbě, takže si myslím, že pro některé věci budeme mezi zájemci," potvrzuje Haas.
Haas chce do F1 vstoupit v roce 2016 a jednu ze svých továren zvažuje umístění v Abingdonu v britském Oxfordshire. V ní by sídlil závodní tým, zatímco konstrukční oddělení by zůstalo v Severní Karolíně v USA, kde má základnu jeho NASCAR stáj.
"Podívali jsme se na Abingdonu, je tam několik dostupných míst. Myslím, že by bylo možné se podívat také na sídlo Marussie," prozrazuje Haas. Nechce se nechat neúspěchy zkrachovalých týmů. "Pokud bychom to dělali tak, jako Caterham a Marussie, pak bychom skončili se stejným výsledkem. Proto si myslím, že to uděláme jinak."
Dražit se dnes bude i loňské šasi Marussie - MR02 (foto: Marussia F1 Team)
Klíčem k jeho odlišnému přístupu má být využití nových pravidel, které snižují počáteční náklady díky tomu, že odkoupí díly, popř. celé starší vozy, od některého ze zavedených týmů. Hovořilo se o spolupráci s Ferrari, jenže všichni šéfové, s nimiž Haas jednal, jsou už pryč - majitelé totiž kompletně obměnili vedení závodní stáje z Maranella.
"Mnoho týmů si ve Spojeném Království vyrábí vše ve své vlastní režii. Zdá se, že mají tu anglickou mentalitu, že tohle je ten způsob, jak se to má dělat. A tohle zkrátka není vůbec naším obchodním modelem," přibližuje Haas svůj obchodní model.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.