Nově vznikající americký tým Haas má zájem zúčastnit se aukce, v níž se bude rozprodávat majetek zkrachovalé Marussie.
Dražit se bude v úterý a majitel týmu Gene Haas odhalil, že hodlá v bývalé továrně Marussie v Banbury přihazovat. Ta zkrachovala v listopadu a nedorazila k posledním třem závodům sezóny v USA, v Brazílii a v Abú Zabí. Byla druhým týmem, který v F1 v posledních dvou měsících skončil - Caterham ale zvládl alespoň účast v poslední velké ceně a nyní jedná se třemi zájemci o koupi týmu.
Pro splacení dluhů nucení správci majetku Marussie prodávají téměř 1000 položek včetně volantů, převodovek, závodních kombinéz i šasi MR02 z roku 2013. "Máme seznam věcí Marussie, které budou v dražbě, takže si myslím, že pro některé věci budeme mezi zájemci," potvrzuje Haas.
Haas chce do F1 vstoupit v roce 2016 a jednu ze svých továren zvažuje umístění v Abingdonu v britském Oxfordshire. V ní by sídlil závodní tým, zatímco konstrukční oddělení by zůstalo v Severní Karolíně v USA, kde má základnu jeho NASCAR stáj.
"Podívali jsme se na Abingdonu, je tam několik dostupných míst. Myslím, že by bylo možné se podívat také na sídlo Marussie," prozrazuje Haas. Nechce se nechat neúspěchy zkrachovalých týmů. "Pokud bychom to dělali tak, jako Caterham a Marussie, pak bychom skončili se stejným výsledkem. Proto si myslím, že to uděláme jinak."
Dražit se dnes bude i loňské šasi Marussie - MR02 (foto: Marussia F1 Team)
Klíčem k jeho odlišnému přístupu má být využití nových pravidel, které snižují počáteční náklady díky tomu, že odkoupí díly, popř. celé starší vozy, od některého ze zavedených týmů. Hovořilo se o spolupráci s Ferrari, jenže všichni šéfové, s nimiž Haas jednal, jsou už pryč - majitelé totiž kompletně obměnili vedení závodní stáje z Maranella.
"Mnoho týmů si ve Spojeném Království vyrábí vše ve své vlastní režii. Zdá se, že mají tu anglickou mentalitu, že tohle je ten způsob, jak se to má dělat. A tohle zkrátka není vůbec naším obchodním modelem," přibližuje Haas svůj obchodní model.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.