Nově vznikající americký tým Haas má zájem zúčastnit se aukce, v níž se bude rozprodávat majetek zkrachovalé Marussie.
Dražit se bude v úterý a majitel týmu Gene Haas odhalil, že hodlá v bývalé továrně Marussie v Banbury přihazovat. Ta zkrachovala v listopadu a nedorazila k posledním třem závodům sezóny v USA, v Brazílii a v Abú Zabí. Byla druhým týmem, který v F1 v posledních dvou měsících skončil - Caterham ale zvládl alespoň účast v poslední velké ceně a nyní jedná se třemi zájemci o koupi týmu.
Pro splacení dluhů nucení správci majetku Marussie prodávají téměř 1000 položek včetně volantů, převodovek, závodních kombinéz i šasi MR02 z roku 2013. "Máme seznam věcí Marussie, které budou v dražbě, takže si myslím, že pro některé věci budeme mezi zájemci," potvrzuje Haas.
Haas chce do F1 vstoupit v roce 2016 a jednu ze svých továren zvažuje umístění v Abingdonu v britském Oxfordshire. V ní by sídlil závodní tým, zatímco konstrukční oddělení by zůstalo v Severní Karolíně v USA, kde má základnu jeho NASCAR stáj.
"Podívali jsme se na Abingdonu, je tam několik dostupných míst. Myslím, že by bylo možné se podívat také na sídlo Marussie," prozrazuje Haas. Nechce se nechat neúspěchy zkrachovalých týmů. "Pokud bychom to dělali tak, jako Caterham a Marussie, pak bychom skončili se stejným výsledkem. Proto si myslím, že to uděláme jinak."
Dražit se dnes bude i loňské šasi Marussie - MR02 (foto: Marussia F1 Team)
Klíčem k jeho odlišnému přístupu má být využití nových pravidel, které snižují počáteční náklady díky tomu, že odkoupí díly, popř. celé starší vozy, od některého ze zavedených týmů. Hovořilo se o spolupráci s Ferrari, jenže všichni šéfové, s nimiž Haas jednal, jsou už pryč - majitelé totiž kompletně obměnili vedení závodní stáje z Maranella.
"Mnoho týmů si ve Spojeném Království vyrábí vše ve své vlastní režii. Zdá se, že mají tu anglickou mentalitu, že tohle je ten způsob, jak se to má dělat. A tohle zkrátka není vůbec naším obchodním modelem," přibližuje Haas svůj obchodní model.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.