Hlava F1, Bernie Ecclestone, by neměla nic proti VC v Kataru. Proti takovýmto plánům se však postavily dvě ze současných pořadatelských zemí - Bahrajn a Spojené Arabské Emiráty (konkrétně Emirát Abú Zabí).
Katar v posledních letech začal hostit spoustu velkých sportovních akcí. Formule 1 se k nim však nepřidá. Ve čtvrtek to v Londýně řekl Bernie Ecclestone. Abú Zabí a Bahrajn, kteří již v šampionátu jsou, mají totiž právo veta dalšího závodu v Perském zálivu.
Katar, který bude hostit MS ve fotbale v roce 2022 a také MS v atletice v roce 2019, přitom již moderní okruh má. Losail Interantional Circuit leží nedaleko Dauhá, hlavního města Emirátu. Na trati se pravidelně koná závod Moto GP, občas se zde i testuje. I proto se o něm často hovořilo jako o potenciálním okruhu i pro F1.
Šejkové se nedomluvili, a tak zůstanou v regionu pouze dva závody F1(foto: Scuderia Ferrari)
"Nemám [s tím] problém. Dříve jsem si s korunním princem Bahrajnu podáním ruky odsouhlasil, že v regionu nebude žádný další závod F1. Když se ozvalo Abú Zabí, že by chtělo pořádat závod F1, řekl jsem jim, že si to musí vyjednat s Bahrajnem. Sedli si spolu s domluvili se. Tentokrát to ale nevyšlo," popsal stroze situaci Bernie.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.