Hlava F1, Bernie Ecclestone, by neměla nic proti VC v Kataru. Proti takovýmto plánům se však postavily dvě ze současných pořadatelských zemí - Bahrajn a Spojené Arabské Emiráty (konkrétně Emirát Abú Zabí).
Katar v posledních letech začal hostit spoustu velkých sportovních akcí. Formule 1 se k nim však nepřidá. Ve čtvrtek to v Londýně řekl Bernie Ecclestone. Abú Zabí a Bahrajn, kteří již v šampionátu jsou, mají totiž právo veta dalšího závodu v Perském zálivu.
Katar, který bude hostit MS ve fotbale v roce 2022 a také MS v atletice v roce 2019, přitom již moderní okruh má. Losail Interantional Circuit leží nedaleko Dauhá, hlavního města Emirátu. Na trati se pravidelně koná závod Moto GP, občas se zde i testuje. I proto se o něm často hovořilo jako o potenciálním okruhu i pro F1.
Šejkové se nedomluvili, a tak zůstanou v regionu pouze dva závody F1(foto: Scuderia Ferrari)
"Nemám [s tím] problém. Dříve jsem si s korunním princem Bahrajnu podáním ruky odsouhlasil, že v regionu nebude žádný další závod F1. Když se ozvalo Abú Zabí, že by chtělo pořádat závod F1, řekl jsem jim, že si to musí vyjednat s Bahrajnem. Sedli si spolu s domluvili se. Tentokrát to ale nevyšlo," popsal stroze situaci Bernie.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.