Britský Autosport zorganizoval hlasování šéfů týmů F1 o tom, který jezdec byl letos nejlepší. Pořadí TOP10 pilotů uplynulé sezony ovládl nový mistr světa, Lewis Hamilton.
Narozdíl od sezony se však za ním neumístil jeho týmový kolega, Nico Rosberg. Hlasování šéfů týmů je tajné, což jim umožňuje svobodně vyjádřit svůj názor. Šéfové mají k dispozici bodový systém platný v F1, tedy: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 bodů.
Způsob, jakým Lewis Hamilton letos vyhrál svůj druhý titul v MS, byl dostatečný na to, aby ovládl i toto hodnocení. Zajímavé je však umístění Nica Rosberga, Němec bojoval až do posledního závodu o titul, avšak v tomto hodnocení obsadil až pátou příčku.
Druhou příčku vybojoval za své výkony ve Ferrari Fernando Alonso, třetí byl Daniel Ricciardo. Australan má za sebou velmi povedenou premiérovou sezonu u Red Bullu. Daniel je jediným jezdcem, kterému se, kromě Mercedesů, podařilo letos vyhrát závod (vyhrál tři).
Julesova jízda v Monaku na body vzbudila u šéfů týmů zájem(foto: Marussia F1 Team)
Svými výkony zaujal také Jules Bianchi, který zatím stále leží v nemocnici ve vážném, ale stabilizovaném, stavu. Jules, který byl již přemístěň do Francie, dokázal týmu Marussia vyjet v Grand Prix Monaka historicky první body. Francouz obsadil 8. místo.
Výsledky hlasování TOP10 2014:1. Lewis Hamilton (194 bodů)2. Fernando Alonso (155 bodů)3. Daniel Ricciardo (135 bodů)4. Valtteri Bottas (119 bodů)5. Nico Rosberg (115 bodů)6. Felipe Massa (55 bodů)7. Sebastian Vettel (53 bodů)8. Jules Bianchi (44 bodů)9. Jenson Button (40 bodů)10. Daniil Kvjat (28 bodů)
Kdo volil:Christian Horner, Red BullToto Wolff, MercedesFederico Gastaldi, LotusMarco Mattiacci, FerrariEric Boullier, McLarenVijay Mallya, Force IndiaMonisha Kaltenbornová, SauberFranz Tost, Toro RossoClaire Williamsová, WilliamsGraeme Lowdon, Marussia
* Caterham nebyl zahrnut z důvodu častých změn v managementu během sezony
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.