Britský Autosport zorganizoval hlasování šéfů týmů F1 o tom, který jezdec byl letos nejlepší. Pořadí TOP10 pilotů uplynulé sezony ovládl nový mistr světa, Lewis Hamilton.
Narozdíl od sezony se však za ním neumístil jeho týmový kolega, Nico Rosberg. Hlasování šéfů týmů je tajné, což jim umožňuje svobodně vyjádřit svůj názor. Šéfové mají k dispozici bodový systém platný v F1, tedy: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 bodů.
Způsob, jakým Lewis Hamilton letos vyhrál svůj druhý titul v MS, byl dostatečný na to, aby ovládl i toto hodnocení. Zajímavé je však umístění Nica Rosberga, Němec bojoval až do posledního závodu o titul, avšak v tomto hodnocení obsadil až pátou příčku.
Druhou příčku vybojoval za své výkony ve Ferrari Fernando Alonso, třetí byl Daniel Ricciardo. Australan má za sebou velmi povedenou premiérovou sezonu u Red Bullu. Daniel je jediným jezdcem, kterému se, kromě Mercedesů, podařilo letos vyhrát závod (vyhrál tři).
Julesova jízda v Monaku na body vzbudila u šéfů týmů zájem(foto: Marussia F1 Team)
Svými výkony zaujal také Jules Bianchi, který zatím stále leží v nemocnici ve vážném, ale stabilizovaném, stavu. Jules, který byl již přemístěň do Francie, dokázal týmu Marussia vyjet v Grand Prix Monaka historicky první body. Francouz obsadil 8. místo.
Výsledky hlasování TOP10 2014:1. Lewis Hamilton (194 bodů)2. Fernando Alonso (155 bodů)3. Daniel Ricciardo (135 bodů)4. Valtteri Bottas (119 bodů)5. Nico Rosberg (115 bodů)6. Felipe Massa (55 bodů)7. Sebastian Vettel (53 bodů)8. Jules Bianchi (44 bodů)9. Jenson Button (40 bodů)10. Daniil Kvjat (28 bodů)
Kdo volil:Christian Horner, Red BullToto Wolff, MercedesFederico Gastaldi, LotusMarco Mattiacci, FerrariEric Boullier, McLarenVijay Mallya, Force IndiaMonisha Kaltenbornová, SauberFranz Tost, Toro RossoClaire Williamsová, WilliamsGraeme Lowdon, Marussia
* Caterham nebyl zahrnut z důvodu častých změn v managementu během sezony
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.