Ron Dennis se zřejmě stal opět majoritním akcionářem skupiny McLaren. Jeho hlavním cílem teď bude navrácení závodního týmu na vítěznou vlnu.
McLaren jde do sezony 2015 řádně posílen - s hvězdným Fernandem Alonsem. Navíc také bude exkluzivním partnerem společnosti Honda, která jim bude dodávat pohonné jednotky. Nicméně v pozadí týmu se toho děje také stále hodně.
Do McLarenu přišla spousta nových techniků, v týmu probíhala restrukturalizace a do čela týmu se navrátil opět Ron Dennis. Bernie Ecclestone dokonce řekl: "Momentálně společnost patří zase Ronovi."
V minulých letech přitom Dennis ve skupině ovládal jen čtvrtinový podíl. Je dobré si připomenout, že se tu nebavíme jen o závodním týmu (McLaren Racing), ale kromě jiného také společnosti vyrábějící silniční vozy (McLaren Automotive) a společnosti zabývající se hightech technologiemi (McLaren Applied Technologies).
Další čtvrtinu firmy držel majitel firmy TAG - Mansour Ojjeh, a zbývajících 50% patřilo bahrajnskému státnímu investičnímu fondu, Mumtalakat. S ním se měl Dennis domluvit na ceně, za kterou si bude moci dodatečné akcie odkoupit.
Ecclestone míní: "Bahrajnci už nemají se závodním týmem nic společného. Svoje podíly prodali zpět Ronovi. On je teď musí do smluveného data vyplatit. Pokud by nezaplatil, tak by jim podíly připadly samozřejmě zpět." Dle zpráv z Velké Británie byl ale měly podílníky týmu zůstat všechny tři strany - Dennis, Ojjeh i Mumtalakat.
Ron Dennis (vpravo) v Technologickém centru ve Wokingu(foto: McLaren)
Zdá se ale být více než pravděpodobné, že se 67letý Ron Dennis zase stane majoritním akcionářem McLarenu. Mohl by si tak v týmu opět prosazovat svoje názory bez ohledu na ostatní. Tiskový mluvčí McLarenu k věci řekl: "Žádná transakce ještě něbyla učiněna, ale akcionáři se bavili o tom, jak nejlépe ulehčit a podpořit růst skupiny McLaren. Až, a pokud vůbec, transakce proběhne, tak si to nepředstavujte tak, že aktuální akcionáři tým úplně opustí. Vše ve správný čas oznámíme."
"Konečné provedení transakce je plánováno na příští rok," řekl dále tiskový mluvčí McLarenu pro Reuters. Nikdo samozřejmě přesně neví, kolik peněz teď musí Dennis sehnat. Nicméně se má za to, že hodnota společnosti je 1 miliarda liber (asi 34,8 miliardy korun). Potřebná částka by se tedy mohla pohybovat někde kolem 250 milionů liber (asi 8,7 miliardy korun).
Také britská BBC má za to, že Bahrajnci budou chtít v týmu zůstat i po změně vlastnické struktury. V rámci paddocku také kolují zvěsti o tom, že ve vedení McLarenu v posledních měsích panují neshody a vztahy mezi Dennisem a Ojjehem se měly zhoršit.
Tito dva se přitom u McLarenu dali dohromady už zkraje 80. let a od té doby jsou obchodními partnery. 62letý Mansor Ojjeh měl navíc nedávno zdravotní problémy, když během zimy 2013 a 2014 prodělal dvojitou transplantaci plic. Nicméně vztah mezi McLarenem a nově příchozí Hondou by měl být jasný - Honda je technickým partnerem týmu a ne spoluvlastníkem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.