Ron Dennis se zřejmě stal opět majoritním akcionářem skupiny McLaren. Jeho hlavním cílem teď bude navrácení závodního týmu na vítěznou vlnu.
McLaren jde do sezony 2015 řádně posílen - s hvězdným Fernandem Alonsem. Navíc také bude exkluzivním partnerem společnosti Honda, která jim bude dodávat pohonné jednotky. Nicméně v pozadí týmu se toho děje také stále hodně.
Do McLarenu přišla spousta nových techniků, v týmu probíhala restrukturalizace a do čela týmu se navrátil opět Ron Dennis. Bernie Ecclestone dokonce řekl: "Momentálně společnost patří zase Ronovi."
V minulých letech přitom Dennis ve skupině ovládal jen čtvrtinový podíl. Je dobré si připomenout, že se tu nebavíme jen o závodním týmu (McLaren Racing), ale kromě jiného také společnosti vyrábějící silniční vozy (McLaren Automotive) a společnosti zabývající se hightech technologiemi (McLaren Applied Technologies).
Další čtvrtinu firmy držel majitel firmy TAG - Mansour Ojjeh, a zbývajících 50% patřilo bahrajnskému státnímu investičnímu fondu, Mumtalakat. S ním se měl Dennis domluvit na ceně, za kterou si bude moci dodatečné akcie odkoupit.
Ecclestone míní: "Bahrajnci už nemají se závodním týmem nic společného. Svoje podíly prodali zpět Ronovi. On je teď musí do smluveného data vyplatit. Pokud by nezaplatil, tak by jim podíly připadly samozřejmě zpět." Dle zpráv z Velké Británie byl ale měly podílníky týmu zůstat všechny tři strany - Dennis, Ojjeh i Mumtalakat.
Ron Dennis (vpravo) v Technologickém centru ve Wokingu(foto: McLaren)
Zdá se ale být více než pravděpodobné, že se 67letý Ron Dennis zase stane majoritním akcionářem McLarenu. Mohl by si tak v týmu opět prosazovat svoje názory bez ohledu na ostatní. Tiskový mluvčí McLarenu k věci řekl: "Žádná transakce ještě něbyla učiněna, ale akcionáři se bavili o tom, jak nejlépe ulehčit a podpořit růst skupiny McLaren. Až, a pokud vůbec, transakce proběhne, tak si to nepředstavujte tak, že aktuální akcionáři tým úplně opustí. Vše ve správný čas oznámíme."
"Konečné provedení transakce je plánováno na příští rok," řekl dále tiskový mluvčí McLarenu pro Reuters. Nikdo samozřejmě přesně neví, kolik peněz teď musí Dennis sehnat. Nicméně se má za to, že hodnota společnosti je 1 miliarda liber (asi 34,8 miliardy korun). Potřebná částka by se tedy mohla pohybovat někde kolem 250 milionů liber (asi 8,7 miliardy korun).
Také britská BBC má za to, že Bahrajnci budou chtít v týmu zůstat i po změně vlastnické struktury. V rámci paddocku také kolují zvěsti o tom, že ve vedení McLarenu v posledních měsích panují neshody a vztahy mezi Dennisem a Ojjehem se měly zhoršit.
Tito dva se přitom u McLarenu dali dohromady už zkraje 80. let a od té doby jsou obchodními partnery. 62letý Mansor Ojjeh měl navíc nedávno zdravotní problémy, když během zimy 2013 a 2014 prodělal dvojitou transplantaci plic. Nicméně vztah mezi McLarenem a nově příchozí Hondou by měl být jasný - Honda je technickým partnerem týmu a ne spoluvlastníkem.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.