Bernie Ecclestone v pozadí stále tlačí na návrat ke starším osmi- či desetiválcovým motorům. Souhlasí tak s Christianem Hornerem, jehož Red Bull poháněný Renaultem letos výrazně zaostával za konkurenčním Mercedesem.
"Můžeme dát dohromady všechny peníze a vsadit si, že Mercedes vyhraje příští rok šampionát, což opravdu není to, po čem toužíme. Navrhoval jsem a budu navrhovat, abychom se vrátili k atmosférickým motorům s nějakou hybridní součástí," říká Ecclestone.
"Pro lidi, kteří tyto závodní motory stavěly, a pro všechny, kteří staví ty současné motory, by to byl sen, postavit atmosférický motor a vyvinout ho k 1000 koní. To je podle mě to, co chceme," pokračuje šéf Formule 1.
"Automobilky jej budou muset nazývat 'McLaren hybrid,' 'Ferrari hybrid' nebo 'Williams hybrid', aby o tom rozšířili povědomí. Nyní máme hybridy, ale nikomu to nic neříká. Je to vlastně to nejlépe střežené tajemství. K čemu je takový motor? K čemu byl zkonstruovaný a čeho jsme dosáhli? Je to fantastický kus inženýrství," kroutí hlavou.
Mercedes, který suverénně ovládl s novými V6 pohonnými jednotkami sezónu 2014, své auto během sezóny přejmenoval na W05 Hybrid. Hrozí, že pokud F1 udělá krok zpět, pak sport opustí. To ale Ecclestonea vůbec nezajímá.
Bernie Ecclestone by se rád vrátil k starším motorům (foto: BMW Motorsport)
"Myslím, že když budou chtít, tak stejně odejdou, protože jsme v minulosti zaznamenali, že to automobilky dělají. V jejich případě by mě to ale překvapilo," uvádí Ecclestone. Celou záležitost bude řešit Strategická skupina F1, která zasedá příští týden.
Na programu bude také hlasování týkající se motorů. "No, my [Formula One Management] máme šest hlasů, takže pokud se budou chtít přidat čtyři týmy, tak jich budeme mít už deset. Hlasů je celkem 18, takže budeme mít většinu," usmívá se mazaný 84letý obchodník.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.