Bernie Ecclestone v pozadí stále tlačí na návrat ke starším osmi- či desetiválcovým motorům. Souhlasí tak s Christianem Hornerem, jehož Red Bull poháněný Renaultem letos výrazně zaostával za konkurenčním Mercedesem.
"Můžeme dát dohromady všechny peníze a vsadit si, že Mercedes vyhraje příští rok šampionát, což opravdu není to, po čem toužíme. Navrhoval jsem a budu navrhovat, abychom se vrátili k atmosférickým motorům s nějakou hybridní součástí," říká Ecclestone.
"Pro lidi, kteří tyto závodní motory stavěly, a pro všechny, kteří staví ty současné motory, by to byl sen, postavit atmosférický motor a vyvinout ho k 1000 koní. To je podle mě to, co chceme," pokračuje šéf Formule 1.
"Automobilky jej budou muset nazývat 'McLaren hybrid,' 'Ferrari hybrid' nebo 'Williams hybrid', aby o tom rozšířili povědomí. Nyní máme hybridy, ale nikomu to nic neříká. Je to vlastně to nejlépe střežené tajemství. K čemu je takový motor? K čemu byl zkonstruovaný a čeho jsme dosáhli? Je to fantastický kus inženýrství," kroutí hlavou.
Mercedes, který suverénně ovládl s novými V6 pohonnými jednotkami sezónu 2014, své auto během sezóny přejmenoval na W05 Hybrid. Hrozí, že pokud F1 udělá krok zpět, pak sport opustí. To ale Ecclestonea vůbec nezajímá.
Bernie Ecclestone by se rád vrátil k starším motorům (foto: BMW Motorsport)
"Myslím, že když budou chtít, tak stejně odejdou, protože jsme v minulosti zaznamenali, že to automobilky dělají. V jejich případě by mě to ale překvapilo," uvádí Ecclestone. Celou záležitost bude řešit Strategická skupina F1, která zasedá příští týden.
Na programu bude také hlasování týkající se motorů. "No, my [Formula One Management] máme šest hlasů, takže pokud se budou chtít přidat čtyři týmy, tak jich budeme mít už deset. Hlasů je celkem 18, takže budeme mít většinu," usmívá se mazaný 84letý obchodník.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.