Bernie Ecclestone v pozadí stále tlačí na návrat ke starším osmi- či desetiválcovým motorům. Souhlasí tak s Christianem Hornerem, jehož Red Bull poháněný Renaultem letos výrazně zaostával za konkurenčním Mercedesem.
"Můžeme dát dohromady všechny peníze a vsadit si, že Mercedes vyhraje příští rok šampionát, což opravdu není to, po čem toužíme. Navrhoval jsem a budu navrhovat, abychom se vrátili k atmosférickým motorům s nějakou hybridní součástí," říká Ecclestone.
"Pro lidi, kteří tyto závodní motory stavěly, a pro všechny, kteří staví ty současné motory, by to byl sen, postavit atmosférický motor a vyvinout ho k 1000 koní. To je podle mě to, co chceme," pokračuje šéf Formule 1.
"Automobilky jej budou muset nazývat 'McLaren hybrid,' 'Ferrari hybrid' nebo 'Williams hybrid', aby o tom rozšířili povědomí. Nyní máme hybridy, ale nikomu to nic neříká. Je to vlastně to nejlépe střežené tajemství. K čemu je takový motor? K čemu byl zkonstruovaný a čeho jsme dosáhli? Je to fantastický kus inženýrství," kroutí hlavou.
Mercedes, který suverénně ovládl s novými V6 pohonnými jednotkami sezónu 2014, své auto během sezóny přejmenoval na W05 Hybrid. Hrozí, že pokud F1 udělá krok zpět, pak sport opustí. To ale Ecclestonea vůbec nezajímá.
Bernie Ecclestone by se rád vrátil k starším motorům (foto: BMW Motorsport)
"Myslím, že když budou chtít, tak stejně odejdou, protože jsme v minulosti zaznamenali, že to automobilky dělají. V jejich případě by mě to ale překvapilo," uvádí Ecclestone. Celou záležitost bude řešit Strategická skupina F1, která zasedá příští týden.
Na programu bude také hlasování týkající se motorů. "No, my [Formula One Management] máme šest hlasů, takže pokud se budou chtít přidat čtyři týmy, tak jich budeme mít už deset. Hlasů je celkem 18, takže budeme mít většinu," usmívá se mazaný 84letý obchodník.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.