Bernie Ecclestone v pozadí stále tlačí na návrat ke starším osmi- či desetiválcovým motorům. Souhlasí tak s Christianem Hornerem, jehož Red Bull poháněný Renaultem letos výrazně zaostával za konkurenčním Mercedesem.
"Můžeme dát dohromady všechny peníze a vsadit si, že Mercedes vyhraje příští rok šampionát, což opravdu není to, po čem toužíme. Navrhoval jsem a budu navrhovat, abychom se vrátili k atmosférickým motorům s nějakou hybridní součástí," říká Ecclestone.
"Pro lidi, kteří tyto závodní motory stavěly, a pro všechny, kteří staví ty současné motory, by to byl sen, postavit atmosférický motor a vyvinout ho k 1000 koní. To je podle mě to, co chceme," pokračuje šéf Formule 1.
"Automobilky jej budou muset nazývat 'McLaren hybrid,' 'Ferrari hybrid' nebo 'Williams hybrid', aby o tom rozšířili povědomí. Nyní máme hybridy, ale nikomu to nic neříká. Je to vlastně to nejlépe střežené tajemství. K čemu je takový motor? K čemu byl zkonstruovaný a čeho jsme dosáhli? Je to fantastický kus inženýrství," kroutí hlavou.
Mercedes, který suverénně ovládl s novými V6 pohonnými jednotkami sezónu 2014, své auto během sezóny přejmenoval na W05 Hybrid. Hrozí, že pokud F1 udělá krok zpět, pak sport opustí. To ale Ecclestonea vůbec nezajímá.
Bernie Ecclestone by se rád vrátil k starším motorům (foto: BMW Motorsport)
"Myslím, že když budou chtít, tak stejně odejdou, protože jsme v minulosti zaznamenali, že to automobilky dělají. V jejich případě by mě to ale překvapilo," uvádí Ecclestone. Celou záležitost bude řešit Strategická skupina F1, která zasedá příští týden.
Na programu bude také hlasování týkající se motorů. "No, my [Formula One Management] máme šest hlasů, takže pokud se budou chtít přidat čtyři týmy, tak jich budeme mít už deset. Hlasů je celkem 18, takže budeme mít většinu," usmívá se mazaný 84letý obchodník.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.