Nový šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene, prozradil svá očekávání pro sezonu 2015. Italský tým se nachází v období restrukturalizace: Stefano Domenicali byl nahrazen zkraje roku Marcem Mattiaccim, kterého po konci sezony vystřídal Maurizio Arrivabene. Také dlouholetý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, je minulostí, v čele značky jej vystřídal Sergio Marchionne.
Do týmu také místo Fernanda Alonsa přišel Sebastian Vettel. Podle posledních zpráv se židle třese také pod Patem Fryem, hlavním inženýrem týmu, a Nikolasem Tombazisem, hlavním designerem týmu. Jak se staví k tomuto procesu nový šéf týmu? A kolik ještě zabere času? "V roce 2015 by stačilo, kdybychom vyhráli pár závodů - jeden Sebastian a jeden Kimi."
Dle jeho názoru jsou Räikkönen a Vettel ty správné osoby, které mají Ferrari přivést zpět na úspěšnou cestu: "Seb teď začíná chápat, co Ferrari představuje. Kimi to již chápe. K tomu má výhodu, že je normálním chlapem v F1. Ve světě, kde spousta lidí - Vettel naštěstí ne - ztrácí pojem o realitě."
Trpělivost však bude třeba: "Když se mě lidé ptají, jak dlouho bude trvat, než se věci změní, tak odpovídám, že nemám žádnou čarodějnickou hůlku. Nikdo z nás zde není pro to, aby litoval minulosti. Jsme zde proto, abychom vybudovali budoucnost," říká Maurizio Arrivabene.
Räikkönen a Vettel jsou dva normální chlapi, kteří neztrácí pojem o realitě(foto: Pirelli)
"Z politického hlediska si nedáváme otázku, co by bylo nejlepší pro Ferrari, ale co by bylo nejlepší pro každého, kdo miluje tento sport. Kdokoliv povede tento sport musí vědět, jak získat zpět publikum. Nechci mluvit o Rolexu. Chci mít takovou Formuli 1, jejíž popularita je stejná jako olympijských her nebo MS ve fotbale. V minulosti tomu tak bylo a musíme se na tu úroveň vrátit."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.