Nový šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene, prozradil svá očekávání pro sezonu 2015. Italský tým se nachází v období restrukturalizace: Stefano Domenicali byl nahrazen zkraje roku Marcem Mattiaccim, kterého po konci sezony vystřídal Maurizio Arrivabene. Také dlouholetý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, je minulostí, v čele značky jej vystřídal Sergio Marchionne.
Do týmu také místo Fernanda Alonsa přišel Sebastian Vettel. Podle posledních zpráv se židle třese také pod Patem Fryem, hlavním inženýrem týmu, a Nikolasem Tombazisem, hlavním designerem týmu. Jak se staví k tomuto procesu nový šéf týmu? A kolik ještě zabere času? "V roce 2015 by stačilo, kdybychom vyhráli pár závodů - jeden Sebastian a jeden Kimi."
Dle jeho názoru jsou Räikkönen a Vettel ty správné osoby, které mají Ferrari přivést zpět na úspěšnou cestu: "Seb teď začíná chápat, co Ferrari představuje. Kimi to již chápe. K tomu má výhodu, že je normálním chlapem v F1. Ve světě, kde spousta lidí - Vettel naštěstí ne - ztrácí pojem o realitě."
Trpělivost však bude třeba: "Když se mě lidé ptají, jak dlouho bude trvat, než se věci změní, tak odpovídám, že nemám žádnou čarodějnickou hůlku. Nikdo z nás zde není pro to, aby litoval minulosti. Jsme zde proto, abychom vybudovali budoucnost," říká Maurizio Arrivabene.
Räikkönen a Vettel jsou dva normální chlapi, kteří neztrácí pojem o realitě(foto: Pirelli)
"Z politického hlediska si nedáváme otázku, co by bylo nejlepší pro Ferrari, ale co by bylo nejlepší pro každého, kdo miluje tento sport. Kdokoliv povede tento sport musí vědět, jak získat zpět publikum. Nechci mluvit o Rolexu. Chci mít takovou Formuli 1, jejíž popularita je stejná jako olympijských her nebo MS ve fotbale. V minulosti tomu tak bylo a musíme se na tu úroveň vrátit."
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.