Nový šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene, prozradil svá očekávání pro sezonu 2015. Italský tým se nachází v období restrukturalizace: Stefano Domenicali byl nahrazen zkraje roku Marcem Mattiaccim, kterého po konci sezony vystřídal Maurizio Arrivabene. Také dlouholetý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, je minulostí, v čele značky jej vystřídal Sergio Marchionne.
Do týmu také místo Fernanda Alonsa přišel Sebastian Vettel. Podle posledních zpráv se židle třese také pod Patem Fryem, hlavním inženýrem týmu, a Nikolasem Tombazisem, hlavním designerem týmu. Jak se staví k tomuto procesu nový šéf týmu? A kolik ještě zabere času? "V roce 2015 by stačilo, kdybychom vyhráli pár závodů - jeden Sebastian a jeden Kimi."
Dle jeho názoru jsou Räikkönen a Vettel ty správné osoby, které mají Ferrari přivést zpět na úspěšnou cestu: "Seb teď začíná chápat, co Ferrari představuje. Kimi to již chápe. K tomu má výhodu, že je normálním chlapem v F1. Ve světě, kde spousta lidí - Vettel naštěstí ne - ztrácí pojem o realitě."
Trpělivost však bude třeba: "Když se mě lidé ptají, jak dlouho bude trvat, než se věci změní, tak odpovídám, že nemám žádnou čarodějnickou hůlku. Nikdo z nás zde není pro to, aby litoval minulosti. Jsme zde proto, abychom vybudovali budoucnost," říká Maurizio Arrivabene.
Räikkönen a Vettel jsou dva normální chlapi, kteří neztrácí pojem o realitě(foto: Pirelli)
"Z politického hlediska si nedáváme otázku, co by bylo nejlepší pro Ferrari, ale co by bylo nejlepší pro každého, kdo miluje tento sport. Kdokoliv povede tento sport musí vědět, jak získat zpět publikum. Nechci mluvit o Rolexu. Chci mít takovou Formuli 1, jejíž popularita je stejná jako olympijských her nebo MS ve fotbale. V minulosti tomu tak bylo a musíme se na tu úroveň vrátit."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.