Ron Dennis dnes řekl, že Lewis Hamilton sehrál klíčovou roli v sezoně 2007 v selhání partnerství mezi Fernandem Alonsem a McLarenem. Španěl tehdy odešel po pouhé sezoně z Wokingu.
"Realita v F1 je taková, že sedm týdnů je jako celý život. Sedm let je tedy v F1 enormní množství času. Před sedmi lety mi bylo 60, teď bych chtěl, aby mi znovu bylo 60, člověk neustále stárne a chápe různé věci. Vždy jsem na sebe hodně tvrdý a tato tvrdost mi umožňuje dobře vyvažovat můj život.
Za poslední dva roky jsem trošku změkl. Začal jsem vnímat věci ze širšího úhlu, což je dobrá reakce na změny ve společnosti. Ale zpět k té době. Měli jsme Lewise, mladého kluka, kterého spousta lidí vnímala jako toho vyvoleného, ale také jako někoho, kdo není vyzrálý. Když se podíváte zpět na to, 'od koho poprvé zavál vítr', pak bych řekl, že Lewis sehrál svoji roli v tomto procesu, který vygradoval.
Tyto situace jsem už v minulosti zažil s Prostem a Sennou a vždy jsem je byl schopný uklidnit. Ale tanto byla mimo mé síly. Ohlížím se za touto situací s naprosto stejnými emocemi jako Fernando. To znamená, že člověk lituje své chyby, které v životě udělal, ale občas už je nemůže změnit. Mohl jsem to zvládnout?
No, zřejmě jsem mohl udělat věci jinak. Ale realita je taková, že se podíváte na věci zpětně a když jste upřímní, tak je akceptujete a pokusíte se je znovu neopakovat. Takže neočekávám žádné problémy mezi mnou a Fernandem," komentoval situaci ze sezony Ron Dennis.
Partnerství Hamiltona a Alonsa u McLarenu v roce 2007 vešlo do dějin F1 (foto: McLaren)
Také Fernando Alonso přiznává svůj podíl viny na situaci ze sezony 2007: "Děkuji za vše. Vím, kde jsem to v roce 2007 pokazil. V Maďarsku. Vím, co jsem udělal špatně. Podělal jsem to a lituji toho. Jinak bych byl šampionem." Jeho kolegou bude nekonfliktní Jenson, který má mít, dle nepotvrzených spekulací, smlouvu s McLarenem na další dva roky.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.