Williams na sobě ukazuje, že závodění v F1 s nižším rozpočtem nemusí být omezující v dosahování skvělých výsledků.
Tým z Grove je členem Strategické skupiny F1, která hlasovala na počátku roku proti rozpočtovým stropům, což kritizovali Caterham a Marussia, kteří se v závěru roku dostali do finančních potíží, ale také silnější týmy středu pole, jako je Force India, Lotus a Sauber, jimž se kromě vysokých nákladů nelíbí ani nerovnoměrné dělení příjmů.
Podle šéfky Claire Williamsové ale třetí příčka a vítězství nad Ferrari (poprvé od roku 1997) jasně dokládá, že menší rozpočty nemusí být naprosto omezující pro výkonnost. Za jejím týmem skončili také Force India, Lotus, McLaren či Toro Rosso.
"Pro nás to je úžasný výsledek proti minulé sezóně ve srovnání s takovými, jako je Ferrari, které operuje s rozpočtem dvakrát vyšším než my. Je to obrovský úspěch a mě to říká vše o veškerých rozhovorech, které momentálně probíhají," říká Williamsová s odkazem na omezování rozpočtů.
Na dotaz, co říká na požadavky Force Indie, Lotusu a Sauberu týkající se řízení nákladů, nepřímo odpovídá: "Formule 1 je takovou, jakou je. My jsme v tomto sportu už dostatečně dlouho na to, abychom to věděli."
Williamsy v Austinu před oběma Ferrari (foto: Williams F1 Team)
Williams však vděčí z velké části za své úspěchy dominantním pohonným jednotkám Mercedesu a dobrým vztahům s jejím výrobcem sídlícím v Brixworthu, kde na stolicích testuje celé své pohonné ústrojí.
"V Mercedesu máme skvělého dodavatele motorů a máme štěstí, že s nimi máme tak skvělý vztah," potvrzuje šéfka Williamsu, kde v roli testovací pilotky působí Susie Wolffová, manželka sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.