Správce Caterhamu stále nemají žádnou novinku - ve středu jen potvrdili, že stále jednají se třemi zájemci o koupi závodního týmu.
Britská stáj se dostala kvůli finančním problémům v říjnu pod nucenou správu a před měsícem propustila 230 lidí. Vynechala závody v USA a v Brazílii, na rozdíl od zkrachovalé Marussie dorazila alespoň k tomu poslednímu v Abú Zabí.
Stále však hledá kupce. Henry Shinners, jeden z administrátorů, včera pro BBC řekl: "Chceme dát týmu maximální šanci na přežití, proto nestanovujeme žádný konečný termín." Testovací sezóna ale začíná 1. února, první závod se jede 15. března v Austrálii.
Účast v Abú Zabí, kde díky veřejné sbírce mohli závodit Kamuj Kobajaši s Willem Stevensem, podle Shinnerse byla důležitá, protože umožnila vést přímo na místě jednání se dvěma zájemci. Dodává ale, že stále není nic definitivní.
Caterham si již předběžně vyjednal schválení pro možnost nastupovat příští rok s letošním vozem CT05 s lehce upraveným nosem tak, aby splňoval nová pravidla. Pro potenciálního kupce to je výhodou, protože nebude pod tlakem postavit nové auto.
Kamuj Kobajaši v Abú Zabí (foto: Caterham F1 Team)
Na druhou stranu se snižují jeho vyhlídky na zisk bodu či konkurenceschopnost, protože za soupeři bude zaostávat ještě více než letos. Pirelli například očekává, že příští monoposty budou minimálně o sekundu na kolo rychlejší. Velký prostor pro zlepšení mají i výrobci pohonných jednotek, Mercedes podle některých může díky vývoji dosahovat až o 70 koní vyššího maximálního výkonu.
Pokud se Caterhamu podaří najít kupce, budou muset znovu zaměstnat lidi a podepsat smlouvy se dvěma novými piloty, aby mohli v Melbourne nastoupit na rošt.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.