Správce Caterhamu stále nemají žádnou novinku - ve středu jen potvrdili, že stále jednají se třemi zájemci o koupi závodního týmu.
Britská stáj se dostala kvůli finančním problémům v říjnu pod nucenou správu a před měsícem propustila 230 lidí. Vynechala závody v USA a v Brazílii, na rozdíl od zkrachovalé Marussie dorazila alespoň k tomu poslednímu v Abú Zabí.
Stále však hledá kupce. Henry Shinners, jeden z administrátorů, včera pro BBC řekl: "Chceme dát týmu maximální šanci na přežití, proto nestanovujeme žádný konečný termín." Testovací sezóna ale začíná 1. února, první závod se jede 15. března v Austrálii.
Účast v Abú Zabí, kde díky veřejné sbírce mohli závodit Kamuj Kobajaši s Willem Stevensem, podle Shinnerse byla důležitá, protože umožnila vést přímo na místě jednání se dvěma zájemci. Dodává ale, že stále není nic definitivní.
Caterham si již předběžně vyjednal schválení pro možnost nastupovat příští rok s letošním vozem CT05 s lehce upraveným nosem tak, aby splňoval nová pravidla. Pro potenciálního kupce to je výhodou, protože nebude pod tlakem postavit nové auto.
Kamuj Kobajaši v Abú Zabí (foto: Caterham F1 Team)
Na druhou stranu se snižují jeho vyhlídky na zisk bodu či konkurenceschopnost, protože za soupeři bude zaostávat ještě více než letos. Pirelli například očekává, že příští monoposty budou minimálně o sekundu na kolo rychlejší. Velký prostor pro zlepšení mají i výrobci pohonných jednotek, Mercedes podle některých může díky vývoji dosahovat až o 70 koní vyššího maximálního výkonu.
Pokud se Caterhamu podaří najít kupce, budou muset znovu zaměstnat lidi a podepsat smlouvy se dvěma novými piloty, aby mohli v Melbourne nastoupit na rošt.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.