Správce Caterhamu stále nemají žádnou novinku - ve středu jen potvrdili, že stále jednají se třemi zájemci o koupi závodního týmu.
Britská stáj se dostala kvůli finančním problémům v říjnu pod nucenou správu a před měsícem propustila 230 lidí. Vynechala závody v USA a v Brazílii, na rozdíl od zkrachovalé Marussie dorazila alespoň k tomu poslednímu v Abú Zabí.
Stále však hledá kupce. Henry Shinners, jeden z administrátorů, včera pro BBC řekl: "Chceme dát týmu maximální šanci na přežití, proto nestanovujeme žádný konečný termín." Testovací sezóna ale začíná 1. února, první závod se jede 15. března v Austrálii.
Účast v Abú Zabí, kde díky veřejné sbírce mohli závodit Kamuj Kobajaši s Willem Stevensem, podle Shinnerse byla důležitá, protože umožnila vést přímo na místě jednání se dvěma zájemci. Dodává ale, že stále není nic definitivní.
Caterham si již předběžně vyjednal schválení pro možnost nastupovat příští rok s letošním vozem CT05 s lehce upraveným nosem tak, aby splňoval nová pravidla. Pro potenciálního kupce to je výhodou, protože nebude pod tlakem postavit nové auto.
Kamuj Kobajaši v Abú Zabí (foto: Caterham F1 Team)
Na druhou stranu se snižují jeho vyhlídky na zisk bodu či konkurenceschopnost, protože za soupeři bude zaostávat ještě více než letos. Pirelli například očekává, že příští monoposty budou minimálně o sekundu na kolo rychlejší. Velký prostor pro zlepšení mají i výrobci pohonných jednotek, Mercedes podle některých může díky vývoji dosahovat až o 70 koní vyššího maximálního výkonu.
Pokud se Caterhamu podaří najít kupce, budou muset znovu zaměstnat lidi a podepsat smlouvy se dvěma novými piloty, aby mohli v Melbourne nastoupit na rošt.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.