Správce Caterhamu stále nemají žádnou novinku - ve středu jen potvrdili, že stále jednají se třemi zájemci o koupi závodního týmu.
Britská stáj se dostala kvůli finančním problémům v říjnu pod nucenou správu a před měsícem propustila 230 lidí. Vynechala závody v USA a v Brazílii, na rozdíl od zkrachovalé Marussie dorazila alespoň k tomu poslednímu v Abú Zabí.
Stále však hledá kupce. Henry Shinners, jeden z administrátorů, včera pro BBC řekl: "Chceme dát týmu maximální šanci na přežití, proto nestanovujeme žádný konečný termín." Testovací sezóna ale začíná 1. února, první závod se jede 15. března v Austrálii.
Účast v Abú Zabí, kde díky veřejné sbírce mohli závodit Kamuj Kobajaši s Willem Stevensem, podle Shinnerse byla důležitá, protože umožnila vést přímo na místě jednání se dvěma zájemci. Dodává ale, že stále není nic definitivní.
Caterham si již předběžně vyjednal schválení pro možnost nastupovat příští rok s letošním vozem CT05 s lehce upraveným nosem tak, aby splňoval nová pravidla. Pro potenciálního kupce to je výhodou, protože nebude pod tlakem postavit nové auto.
Kamuj Kobajaši v Abú Zabí (foto: Caterham F1 Team)
Na druhou stranu se snižují jeho vyhlídky na zisk bodu či konkurenceschopnost, protože za soupeři bude zaostávat ještě více než letos. Pirelli například očekává, že příští monoposty budou minimálně o sekundu na kolo rychlejší. Velký prostor pro zlepšení mají i výrobci pohonných jednotek, Mercedes podle některých může díky vývoji dosahovat až o 70 koní vyššího maximálního výkonu.
Pokud se Caterhamu podaří najít kupce, budou muset znovu zaměstnat lidi a podepsat smlouvy se dvěma novými piloty, aby mohli v Melbourne nastoupit na rošt.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.