Pilot Nico Hülkenberg stále pevně věří, že jednoho dne dostane šanci ve špičkovém týmu Formule 1. Jeho Force India by v příští sezóně mohla být opět tam, kde byla na počátku té letošní.
Němec bude v příští sezóně pokračovat u Force Indie a na svou příležitost v některém z top týmu tak stále čeká. Věří ale, že jeho čas ještě přijde: "Každý jezdec chce být ve špičkovém autě a závodit o vítězství a tituly. U mě to není jiné."
"Z tohoto pohledu jste netrpěliví a chcete se tam už dostat. Pro mě je to frustrující, že to v této sekundě ještě nepřišlo, ale takový je život, takové je závodění. Budu tady nicméně tvrdě pracovat a jsem si jistý tím, že jednoho dne ta šance přijde," říká Hülkenberg, který si příští rok vyzkouší s Porsche také 24hodinovku Le Mans.
Zkoumal pochopitelně i jiné možnosti, tu nejlepší mu však pro příští rok nabídla Force India: "Samozřejmě, že své oči a uši máte vždy otevřené, abyste kontrolovali trh. Je však dobré, když své plány potvrdíte, abyste to zkrátka dostali ze své mysli a postoupili s důležitými věcmi - se závoděním. Pro mě šlo o velmi dobrou možnost a já jsem ji přijal."
Letos s indickou stájí bojoval o pátou pozici v šampionátu konstruktérů s McLarenem, který jim nakonec utekl. Hülkenberg za dobrými výkony svého vozu VJM07 vidí pohonnou jednotku Mercedesu, která měla navrch nad svými konkurenty od Renaultu a Ferrari.
Nico Hülkenberg věří, že se Force India v příští sezóněopět zlepší (foto: Sahara Force India)
"Na počátku sezóny byla výhoda Mercedesu celkem velká, hodně se už ale smrskla. Ostatní to trochu stáhli, ale pokud jde o naši výkonnost, musíme odvést opravdu dobrou práci a udělat všechny ty správné věci, abychom se dostali znovu tam, kde jsme byli na počátku sezóny.
Trochu jsme se propadli. Nepracovali jsme dost dobře či efektivně, ale myslím, že pokud to uděláme, jestli se v tom zlepšíme a budeme nasazovat vylepšení, která chceme, pak vidím, že bychom mohli být opět silnější," dodává Hülkenberg.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.