Pilot Nico Hülkenberg stále pevně věří, že jednoho dne dostane šanci ve špičkovém týmu Formule 1. Jeho Force India by v příští sezóně mohla být opět tam, kde byla na počátku té letošní.
Němec bude v příští sezóně pokračovat u Force Indie a na svou příležitost v některém z top týmu tak stále čeká. Věří ale, že jeho čas ještě přijde: "Každý jezdec chce být ve špičkovém autě a závodit o vítězství a tituly. U mě to není jiné."
"Z tohoto pohledu jste netrpěliví a chcete se tam už dostat. Pro mě je to frustrující, že to v této sekundě ještě nepřišlo, ale takový je život, takové je závodění. Budu tady nicméně tvrdě pracovat a jsem si jistý tím, že jednoho dne ta šance přijde," říká Hülkenberg, který si příští rok vyzkouší s Porsche také 24hodinovku Le Mans.
Zkoumal pochopitelně i jiné možnosti, tu nejlepší mu však pro příští rok nabídla Force India: "Samozřejmě, že své oči a uši máte vždy otevřené, abyste kontrolovali trh. Je však dobré, když své plány potvrdíte, abyste to zkrátka dostali ze své mysli a postoupili s důležitými věcmi - se závoděním. Pro mě šlo o velmi dobrou možnost a já jsem ji přijal."
Letos s indickou stájí bojoval o pátou pozici v šampionátu konstruktérů s McLarenem, který jim nakonec utekl. Hülkenberg za dobrými výkony svého vozu VJM07 vidí pohonnou jednotku Mercedesu, která měla navrch nad svými konkurenty od Renaultu a Ferrari.
Nico Hülkenberg věří, že se Force India v příští sezóněopět zlepší (foto: Sahara Force India)
"Na počátku sezóny byla výhoda Mercedesu celkem velká, hodně se už ale smrskla. Ostatní to trochu stáhli, ale pokud jde o naši výkonnost, musíme odvést opravdu dobrou práci a udělat všechny ty správné věci, abychom se dostali znovu tam, kde jsme byli na počátku sezóny.
Trochu jsme se propadli. Nepracovali jsme dost dobře či efektivně, ale myslím, že pokud to uděláme, jestli se v tom zlepšíme a budeme nasazovat vylepšení, která chceme, pak vidím, že bychom mohli být opět silnější," dodává Hülkenberg.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.