Pilot Nico Hülkenberg stále pevně věří, že jednoho dne dostane šanci ve špičkovém týmu Formule 1. Jeho Force India by v příští sezóně mohla být opět tam, kde byla na počátku té letošní.
Němec bude v příští sezóně pokračovat u Force Indie a na svou příležitost v některém z top týmu tak stále čeká. Věří ale, že jeho čas ještě přijde: "Každý jezdec chce být ve špičkovém autě a závodit o vítězství a tituly. U mě to není jiné."
"Z tohoto pohledu jste netrpěliví a chcete se tam už dostat. Pro mě je to frustrující, že to v této sekundě ještě nepřišlo, ale takový je život, takové je závodění. Budu tady nicméně tvrdě pracovat a jsem si jistý tím, že jednoho dne ta šance přijde," říká Hülkenberg, který si příští rok vyzkouší s Porsche také 24hodinovku Le Mans.
Zkoumal pochopitelně i jiné možnosti, tu nejlepší mu však pro příští rok nabídla Force India: "Samozřejmě, že své oči a uši máte vždy otevřené, abyste kontrolovali trh. Je však dobré, když své plány potvrdíte, abyste to zkrátka dostali ze své mysli a postoupili s důležitými věcmi - se závoděním. Pro mě šlo o velmi dobrou možnost a já jsem ji přijal."
Letos s indickou stájí bojoval o pátou pozici v šampionátu konstruktérů s McLarenem, který jim nakonec utekl. Hülkenberg za dobrými výkony svého vozu VJM07 vidí pohonnou jednotku Mercedesu, která měla navrch nad svými konkurenty od Renaultu a Ferrari.
Nico Hülkenberg věří, že se Force India v příští sezóněopět zlepší (foto: Sahara Force India)
"Na počátku sezóny byla výhoda Mercedesu celkem velká, hodně se už ale smrskla. Ostatní to trochu stáhli, ale pokud jde o naši výkonnost, musíme odvést opravdu dobrou práci a udělat všechny ty správné věci, abychom se dostali znovu tam, kde jsme byli na počátku sezóny.
Trochu jsme se propadli. Nepracovali jsme dost dobře či efektivně, ale myslím, že pokud to uděláme, jestli se v tom zlepšíme a budeme nasazovat vylepšení, která chceme, pak vidím, že bychom mohli být opět silnější," dodává Hülkenberg.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.