Kimi Räikkönen přiznává, že po svém přestupu k Ferrari prožil s týmem velmi náročnou sezónu. Věří ale, že Ferrari má ty správné lidi, aby se dostali zpět na špici.
"Byl to obtížný rok pro tým. U Ferrari čekáte, že bude vpředu, vyhrávat závody a bojovat o šampionáty. Od toho jsme letos byli dost daleko, takže nás čeká ohromné množství práce," uvádí finský jezdec v rozhovoru pro Top Gear.
Jeho tým letos skončil čtvrtý se ztrátou 104 bodů na třetí Williams. Kimi v šampionátu pilotů obsadil až 12. příčku - jeho vůbec nejhorší v dosavadních 13 letech v F1. S 55 body notně zaostával za svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem, který jich nasbíral 106 a skončil celkově šestý.
"Je mnoho důvodů, [proč jsem o tolik zaostal za Alonsem], ale konečný výsledek je vždy stejný. Šlo o obtížný rok v mnoha ohledech. Jak už jsem řekl, pokud bojujete o cokoliv menšího, než je šampionát, nejde o moc dobrý rok. A jako tým jsme prožili velmi špatný rok.
Já jsem se trápil více, ale nemá smysl zacházet moc do detailů. Samozřejmě musíme v nadcházejících letech tvrdě pracovat, abychom Ferrari zlepšili a dostali ho dopředu, kde by mělo být," uvědomuje si Räikkönen.
Kimi Räikkönen má za sebou nejhorší sezónu v F1 (foto: Scuderia Ferrari)
Věří ale, že Ferrari má "ty správné lidi pro postavení dobrého auta a dobrý balík. Bude příští auto dostatečně dobré na to, aby bojovalo o šampionát. To řekne až čas. Jak jsme viděli, Mercedes měl letos docela velký náskok, takže ho nebude jednoduché stáhnout. Budoucnost bude růžová, ale nějaký čas to potrvá."
Příští rok se těší na příchod nového týmového kolegy Sebastiana Vettela, který nahrazuje Fernanda Alonsa: "Bude to zajímavé. Měli jsme mezi sebou přátelství a nevím, proč by se to mělo změnit. Budeme se společně snažit Ferrari dotlačit tam, kde by mělo být, pokusíme se jeden druhého porážet a myslím, že si můžeme užít i zábavu."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.