O to víc by si Romain Grosjean přál slyšet na stupních vítězů francouzskou hymnu.
Ještě nedávno byli v F1 čtyři jezdci z Francie: Romain Grosjean, Jean-Eric Vergne, Charles Pic a Jules Bianchi. Všichni víme, co se stalo v říjnu v japonské Suzuce a že Chic s Vergnem postupně ztratili svá místa. V budoucí sezoně bude barvy francouzské trikolory hájit v F1 jen Romain Grosjean.
"Podívejte se na francouzské jezdce: kvůli nehodě, která nás všechny zasáhla, nebude v budoucím roku startovat Jules Bianchi a Jeana-Erica si zase nechtěli nechat v Toro Rosso, takže jsem zůstal v startovním poli sám. Doufám, že se francouzští jezdci zase brzy vrátí. O to víc bych chtěl na pódiu zazpívat Marseillaisu,“ prohlásil Romain Grosjean.
Vergne se stal obětí příchodu Maxe Verstappena k Toro Rosso. „Pro Verstappena je to v jeho sedmnácti letech výjimečná příležitost. Stále si pamatuju ten den, kdy jsem se dozvěděl, že budu jezdit v F1. Pořád má před sebou hodně práce, aby se naučil všechny triky. Na F1 nejste nikdy připraven, já se také stále učím. Pochopit dokonale, jak funguje vůz, vyžaduje minimálně jeden rok. Je to náročné a komplikované.“
Ale není to jen Francie, kdo se bojí o své jezdce. Angličané také s obavami sledují, co se stane s Jensonem Buttonem. „Letošní sezona se dá nazvat hloupou. Letos to jméno sedí víc, než kdy jindy. Jenson jezdí už svou, pokud se nemýlím, třináctou sezonu (ve skutečnosti patnáctou). Je to smutné, ale F1 potřebuje novou krev.“
U Ferrari mají také nějaké novinky… „Ještě jsem si nezvykl na Vettela v červeném, je to změna, ale jezdci rádi mění týmy.“
Zda změní Grosjean tým? „Rok 2016 je daleko. Neskrývám, že bych chtěl do špičkového týmu. Mám ale před sebou ještě jednu sezonu v Lotusu. Všichni bychom chtěli zažít radost z pódiového umístění.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.