O to víc by si Romain Grosjean přál slyšet na stupních vítězů francouzskou hymnu.
Ještě nedávno byli v F1 čtyři jezdci z Francie: Romain Grosjean, Jean-Eric Vergne, Charles Pic a Jules Bianchi. Všichni víme, co se stalo v říjnu v japonské Suzuce a že Chic s Vergnem postupně ztratili svá místa. V budoucí sezoně bude barvy francouzské trikolory hájit v F1 jen Romain Grosjean.
"Podívejte se na francouzské jezdce: kvůli nehodě, která nás všechny zasáhla, nebude v budoucím roku startovat Jules Bianchi a Jeana-Erica si zase nechtěli nechat v Toro Rosso, takže jsem zůstal v startovním poli sám. Doufám, že se francouzští jezdci zase brzy vrátí. O to víc bych chtěl na pódiu zazpívat Marseillaisu,“ prohlásil Romain Grosjean.
Vergne se stal obětí příchodu Maxe Verstappena k Toro Rosso. „Pro Verstappena je to v jeho sedmnácti letech výjimečná příležitost. Stále si pamatuju ten den, kdy jsem se dozvěděl, že budu jezdit v F1. Pořád má před sebou hodně práce, aby se naučil všechny triky. Na F1 nejste nikdy připraven, já se také stále učím. Pochopit dokonale, jak funguje vůz, vyžaduje minimálně jeden rok. Je to náročné a komplikované.“
Ale není to jen Francie, kdo se bojí o své jezdce. Angličané také s obavami sledují, co se stane s Jensonem Buttonem. „Letošní sezona se dá nazvat hloupou. Letos to jméno sedí víc, než kdy jindy. Jenson jezdí už svou, pokud se nemýlím, třináctou sezonu (ve skutečnosti patnáctou). Je to smutné, ale F1 potřebuje novou krev.“
U Ferrari mají také nějaké novinky… „Ještě jsem si nezvykl na Vettela v červeném, je to změna, ale jezdci rádi mění týmy.“
Zda změní Grosjean tým? „Rok 2016 je daleko. Neskrývám, že bych chtěl do špičkového týmu. Mám ale před sebou ještě jednu sezonu v Lotusu. Všichni bychom chtěli zažít radost z pódiového umístění.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.