Sebastian Vettel i Fernando Alonso letos svými výkony šéfa Formule 1, Bernieho Ecclestonea, zklamali.
"Jsem super fanouškem Sebastiana, ale jsem trochu zklamaný jeho přístupem, který se podle mě změnil. Jedná jako poražený kluk, a přitom není - tohle není jeho způsob smýšlení," říká Ecclestone v předmluvě k Oficiálnímu hodnocení sezóny 2014 Formule 1.
"Je to soutěživý kluk. Nerad prohrává v backgammonu. Žel, když hrává se mnou, tak k tomu dochází," vtipkuje Bernie.
Lépe si podle něj měl ale vést i Fernando Alonso, který se rozešel se stájí z Maranella. "Ferrari bylo velkým zklamáním, někde se ztratilo. Fernando byl v polovině trochu jako Sebastian, takže mě také mírně zklamal."
Spokojený je naopak s vítězným Mercedesem, který nechal své piloty mezi sebou volně bojovat o titul: "Kdybychom neměli štěstí a Nico by s Lewisem navzájem nezávodili a jeden by získal náskok a byl dominantní, sezóna by do Silverstone byla skončena."
"Letos jsi mě trochu zklamal, Sebe!" (foto: Red Bull Racing)
"Myslel jsem si, že snad Ferrari, Red Bull či některý jiný z týmů se do poloviny sezóny dotáhnou a nakonec i získají několik bodů. Měli jsme extrémní štěstí s tím, co se stalo, že tito dva kluci závodili jeden proti druhému a je dobré, že jim to Mercedes umožnil. Pokud by tak tomu nebylo, zažili bychom opravdu mizernou sezónu," dodává Ecclestone.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.