Podle Allana McNishe musí v McLarenu, Ferrari a Red Bullu pokračovat v restrukturalizaci
Allan McNish, bývalý jezdec F1 a vítěz tří závodů 24 hodin Le Mans se domnívá, že i v následující sezoně bude dominovat tým Mercedes, přičemž nejvíc mu bude konkurovat Williams.
„Jezdci Mercedesu ukončili letošní sezonu každý s jinými pocity,“ prohlásil McNish. „Hamilton získal svůj druhý titul mistra světa, na který čekal už dlouhou dobu. To z něho dělá ještě silnějšího jezdce. Co se týče Rosberga, určitě bude celou zimu přemýšlet, co se to letos vlastně stalo. Může cítit sebevědomí po jedenácti vítězných kvalifikacích, bude muset ale vylepšit své závodní tempo. Jsem přesvědčen, že v následujícím roku bude ještě lepší.“
Ostatní týmy se budou muset hodně snažit, aby se dostali na úroveň Mercedesu. „Ferrari a McLaren se nacházejí v období restrukturalizace, v menším měřítku i Red Bull. Adrian Newey se od F1 trochu vzdálí, zatímco odešli Vettel (k Ferrari) a aerodynamik Prodromou (k McLarenu).“
„Mercedes má z těchto důvodů velkou šanci zůstat v dalším roce na špici. Očekávám, že největším konkurentem mu v boji o titul bude Wiliams. Příští sezona se může skončit stejně, jako ta letošní,“ dodal McNish.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.