Stáj Force India oznamuje, že bude příští rok k veškerému aerodynamickému testování využívat pouze moderní aerodynamický tunel Toyoty v Německu.
"Force India s potěšením oznamuje, že bude používat zařízení aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně [nad Rýnem] v Německu. Byl nominován pro veškeré aerodynamické testování v roce 2015 a dále," uvádí indická stáj.
Ta přitom má podobné zařízení poblíž své továrny v Brackley ve Velké Británii. Co s ním bude? "Zůstane v provozu a bude dostupné našim externím zákazníkům," vysvětluje Force India.
Rozhodnutí přesunout veškeré aerodynamické testování do Německa komentuje majitel týmu Vijay Mallya slovy: "Naznačuje naše ambice - pokračovat a zůstat konkurenceschopnou silou v F1. Jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v naší historii. Dává nám přístup k tomu, co je označováno jako jeden z nejlepších aerodynamických tunelů na světě."
"Občas jsme toto zařízení v minulosti už využívali a uvědomujeme si výhody zakotvení našeho aerodynamického výzkumu v Kolíně. Posílí to náš přístup a poskytne solidní základ, na kterém budeme stavět v příštích letech," dodává Mallya.
Force India svůj aerodynamický vývoj přesouvá k Toyotědo Kolína (foto: Toyota Motorsport GmbH)
V čem je aerodynamický tunel Toyoty tak pokročilý, to se můžete dozvědět v našem technickém článku zde. Týmy od příštího roku nemohou používat více zařízení pro svůj aerodynamický vývoj - předem musí Mezinárodní automobilové federaci nahlásit, který aerodynamický tunel budou využívat.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.