Stáj Force India oznamuje, že bude příští rok k veškerému aerodynamickému testování využívat pouze moderní aerodynamický tunel Toyoty v Německu.
"Force India s potěšením oznamuje, že bude používat zařízení aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně [nad Rýnem] v Německu. Byl nominován pro veškeré aerodynamické testování v roce 2015 a dále," uvádí indická stáj.
Ta přitom má podobné zařízení poblíž své továrny v Brackley ve Velké Británii. Co s ním bude? "Zůstane v provozu a bude dostupné našim externím zákazníkům," vysvětluje Force India.
Rozhodnutí přesunout veškeré aerodynamické testování do Německa komentuje majitel týmu Vijay Mallya slovy: "Naznačuje naše ambice - pokračovat a zůstat konkurenceschopnou silou v F1. Jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v naší historii. Dává nám přístup k tomu, co je označováno jako jeden z nejlepších aerodynamických tunelů na světě."
"Občas jsme toto zařízení v minulosti už využívali a uvědomujeme si výhody zakotvení našeho aerodynamického výzkumu v Kolíně. Posílí to náš přístup a poskytne solidní základ, na kterém budeme stavět v příštích letech," dodává Mallya.
Force India svůj aerodynamický vývoj přesouvá k Toyotědo Kolína (foto: Toyota Motorsport GmbH)
V čem je aerodynamický tunel Toyoty tak pokročilý, to se můžete dozvědět v našem technickém článku zde. Týmy od příštího roku nemohou používat více zařízení pro svůj aerodynamický vývoj - předem musí Mezinárodní automobilové federaci nahlásit, který aerodynamický tunel budou využívat.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.