Týmy Formule 1 a Mezinárodní automobilová federace (FIA) souhlasí se zavedením virtuálního safety caru poté, co si ho vyzkoušeli ke konci sezóny během pátečních tréninků.
Po ošklivé nehodě Julese Bianchiho ke konci Velké ceny Japonska byl několikrát zkoušen nápad virtuálního safety caru, který má zpomalit piloty během žlutých vlajek. Na displejích volantu se jim ukáže minimální čas, za který mají projet jednotlivé části okruhu.
Jezdci měli nejdříve obavy o to, zda jejich pozornost nebude příliš upřena k číslům na volantu, místo aby se soustředili na jízdu. FIA ale nakonec byla se systémem spokojena a povolila jeho zavedení.
V Abú Zabí pak zkoušela ještě přísnější systém s číselnými ukazateli maximální rychlosti (80 km/h) v určité části dráhy, ten ale zamítli zcela: "Většina pilotů upřednostnila virtuální safety car, protože při omezení v jediném sektoru se obávali o brzdění z vysokých rychlostí na požadovaný limit," vysvětluje mluvčí FIA pro Autosport.
"Někteří se obávali toho, že si toho nemusí všimnout, jiní zase, že by si toho mohli všimnout příliš pozdě. Tyto velké rozdíly v rychlostech by mohly způsobovat potíže. Navíc fakt, že by na trati nebyla specifická čára, která by ukazovala, odkud omezení platí, by mohla vést k nekonečným penalizacím. Celkově všichni preferují přístup virtuálního safety caru," dodává.
FIA se myšlenkou virtuálního safety caru začala zabývat po nehoděJulese Bianchiho v Japonsku (foto: Pirelli)
Návrh pravidel je již připraven, nyní musí být schválen týmy. Další zkoušky a doladění systému virtuálního safety caru budou následovat během předsezónních testů, které začínají 1. února 2015 v Jerezu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.