Týmy Formule 1 a Mezinárodní automobilová federace (FIA) souhlasí se zavedením virtuálního safety caru poté, co si ho vyzkoušeli ke konci sezóny během pátečních tréninků.
Po ošklivé nehodě Julese Bianchiho ke konci Velké ceny Japonska byl několikrát zkoušen nápad virtuálního safety caru, který má zpomalit piloty během žlutých vlajek. Na displejích volantu se jim ukáže minimální čas, za který mají projet jednotlivé části okruhu.
Jezdci měli nejdříve obavy o to, zda jejich pozornost nebude příliš upřena k číslům na volantu, místo aby se soustředili na jízdu. FIA ale nakonec byla se systémem spokojena a povolila jeho zavedení.
V Abú Zabí pak zkoušela ještě přísnější systém s číselnými ukazateli maximální rychlosti (80 km/h) v určité části dráhy, ten ale zamítli zcela: "Většina pilotů upřednostnila virtuální safety car, protože při omezení v jediném sektoru se obávali o brzdění z vysokých rychlostí na požadovaný limit," vysvětluje mluvčí FIA pro Autosport.
"Někteří se obávali toho, že si toho nemusí všimnout, jiní zase, že by si toho mohli všimnout příliš pozdě. Tyto velké rozdíly v rychlostech by mohly způsobovat potíže. Navíc fakt, že by na trati nebyla specifická čára, která by ukazovala, odkud omezení platí, by mohla vést k nekonečným penalizacím. Celkově všichni preferují přístup virtuálního safety caru," dodává.
FIA se myšlenkou virtuálního safety caru začala zabývat po nehoděJulese Bianchiho v Japonsku (foto: Pirelli)
Návrh pravidel je již připraven, nyní musí být schválen týmy. Další zkoušky a doladění systému virtuálního safety caru budou následovat během předsezónních testů, které začínají 1. února 2015 v Jerezu.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.