Max Chilton uvažuje i nad možností pokračovat v příštím roce ve své závodní kariéře mimo F1, přesto nevylučuje žádnou alternativu včetně setrvání v F1.
V současnosti existuje vážná možnost, že v budoucí sezoně bude na okruzích F1 závodit jenom 18 vozů, co významně omezuje možnosti na získání míst v jednotlivých týmech. Caterham a Manor (bývalý tým Marussia) se sice do následujícího ročníku F1 přihlásily, ale stále se nacházejí v obtížných podmínkách. Marussie bude v tomto měsíci předmětem dražby na aukci, Caterham si stále hledá kupce.
Uvedená situace ovlivňuje i další působení Maxe Chiltona (v posledních dvou letech jezdec Marussie) v F1. 23letý Angličan jel svůj prozatím poslední závod 12. října v Soči, ve kterém byl po několika odjetých okruzích povolán zpět do boxů. Jeho týmový kolega Jules Bianchi týden předtím utrpěl vážná poranění, následkem kterých leží stále v nemocnici v Nice a bojuje o svůj život. Vzhledem k situaci v týmu, který se marně pokoušel o absolvování posledního letošního závodu v Abú Zabí, zvažuje Chilton pro následující sezonu i jiné příležitosti, i když jeho největším přáním by bylo zůstat v F1.
„Samozřejmě, v příští sezoně bude k dispozici míň míst,“ přiznal Chilton. „Domnívám se, že mé šance klesají, zvažuju své možnosti v sériích LMP1 a DTM, protože asi budu muset změnit své cíle v kariéře a vydat se jinou cestou. Určitě ale nebudu odmítat alternativu závodit v F1.“
Max Chilton se tedy možná vydá na podobnou závodní dráhu jako jeho bratr Tom, který se třetím rokem účastní závodů série WTCC, letos za volantem Chevroletu Cruze. 29letý Tom Chilton skončil v letošní sezoně v celkovém hodnocení jezdců na osmém místě, přičemž zvítězil v jednom závodě v Pekingu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.