Max Chilton uvažuje i nad možností pokračovat v příštím roce ve své závodní kariéře mimo F1, přesto nevylučuje žádnou alternativu včetně setrvání v F1.
V současnosti existuje vážná možnost, že v budoucí sezoně bude na okruzích F1 závodit jenom 18 vozů, co významně omezuje možnosti na získání míst v jednotlivých týmech. Caterham a Manor (bývalý tým Marussia) se sice do následujícího ročníku F1 přihlásily, ale stále se nacházejí v obtížných podmínkách. Marussie bude v tomto měsíci předmětem dražby na aukci, Caterham si stále hledá kupce.
Uvedená situace ovlivňuje i další působení Maxe Chiltona (v posledních dvou letech jezdec Marussie) v F1. 23letý Angličan jel svůj prozatím poslední závod 12. října v Soči, ve kterém byl po několika odjetých okruzích povolán zpět do boxů. Jeho týmový kolega Jules Bianchi týden předtím utrpěl vážná poranění, následkem kterých leží stále v nemocnici v Nice a bojuje o svůj život. Vzhledem k situaci v týmu, který se marně pokoušel o absolvování posledního letošního závodu v Abú Zabí, zvažuje Chilton pro následující sezonu i jiné příležitosti, i když jeho největším přáním by bylo zůstat v F1.
„Samozřejmě, v příští sezoně bude k dispozici míň míst,“ přiznal Chilton. „Domnívám se, že mé šance klesají, zvažuju své možnosti v sériích LMP1 a DTM, protože asi budu muset změnit své cíle v kariéře a vydat se jinou cestou. Určitě ale nebudu odmítat alternativu závodit v F1.“
Max Chilton se tedy možná vydá na podobnou závodní dráhu jako jeho bratr Tom, který se třetím rokem účastní závodů série WTCC, letos za volantem Chevroletu Cruze. 29letý Tom Chilton skončil v letošní sezoně v celkovém hodnocení jezdců na osmém místě, přičemž zvítězil v jednom závodě v Pekingu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.