Caterham dostal možnost závodit v příští sezóně Formule 1 s letošním vozem CT05. A stále hledá kupce, který by mu pomohl se dostat z finančních problémů.
Komise F1 na svém zasedání minulý týden rozhodla, že pokud se Caterhamu podaří najít kupce, povolí Caterhamu závodit opět se stejným vozem. Tým se zajímá také o možnost nasadit letošní specifikaci motorů příští rok. Veškerá rozhodnutí Komise F1 musí tento týden schválit Světová rada motorsportu, která zasedne v Dauhá.
Správce majetku Caterhamu Finbarr O'Connell uvedl: "Komise F1 a FIA souhlasily s tím, že pomohou slabším týmům, aby mohly příští rok použít auto z roku 2014, což jim dává více času a možností. Je to v zájmu všech stran, se kterými hovořím, protože jim to dává možnost volby a jednodušší začátek v F1, pokud se rozhodnou pro tuto cestu. Pomáhá to."
Pro Caterham bude nyní důležité najít co nejdříve kupce: "Před vánoci by to bylo ideální. Nemusí k tomu dojít do té doby, ale z mého pohledu čím dříve, tím lépe. Snažím se lidi co nejvíce povzbudit. Je to velmi těžké rozhodnutí o koupi pro jakoukoliv stranu kvůli vysokým nákladům na provoz F1 týmu."
Caterham by chtěl příští rok závodit s letošním vozem, což mu pomůže přežít,nikoliv ale stáhnout ztrátu na týmy před sebou (foto: Caterham F1 Team)
"Stále hovořím s několika zájemci a doufám, že s jedním z nich budeme moci uzavřít smlouvu. Počet lidí, se kterými jednám, se zvýšil. Máme dva velmi silné kandidáty a třetího o něco méně. Můžu jim pouze ukázat tým, aktiva a zařízení, a pomoci jim se rozhodnout. Stále věřím, že se něco podnikne," dodává O'Connell pro The Guardian.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.