Caterham dostal možnost závodit v příští sezóně Formule 1 s letošním vozem CT05. A stále hledá kupce, který by mu pomohl se dostat z finančních problémů.
Komise F1 na svém zasedání minulý týden rozhodla, že pokud se Caterhamu podaří najít kupce, povolí Caterhamu závodit opět se stejným vozem. Tým se zajímá také o možnost nasadit letošní specifikaci motorů příští rok. Veškerá rozhodnutí Komise F1 musí tento týden schválit Světová rada motorsportu, která zasedne v Dauhá.
Správce majetku Caterhamu Finbarr O'Connell uvedl: "Komise F1 a FIA souhlasily s tím, že pomohou slabším týmům, aby mohly příští rok použít auto z roku 2014, což jim dává více času a možností. Je to v zájmu všech stran, se kterými hovořím, protože jim to dává možnost volby a jednodušší začátek v F1, pokud se rozhodnou pro tuto cestu. Pomáhá to."
Pro Caterham bude nyní důležité najít co nejdříve kupce: "Před vánoci by to bylo ideální. Nemusí k tomu dojít do té doby, ale z mého pohledu čím dříve, tím lépe. Snažím se lidi co nejvíce povzbudit. Je to velmi těžké rozhodnutí o koupi pro jakoukoliv stranu kvůli vysokým nákladům na provoz F1 týmu."
Caterham by chtěl příští rok závodit s letošním vozem, což mu pomůže přežít,nikoliv ale stáhnout ztrátu na týmy před sebou (foto: Caterham F1 Team)
"Stále hovořím s několika zájemci a doufám, že s jedním z nich budeme moci uzavřít smlouvu. Počet lidí, se kterými jednám, se zvýšil. Máme dva velmi silné kandidáty a třetího o něco méně. Můžu jim pouze ukázat tým, aktiva a zařízení, a pomoci jim se rozhodnout. Stále věřím, že se něco podnikne," dodává O'Connell pro The Guardian.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.