Sebastian Vettel prozradil, že s Danielem Ricciardem měl lepší vztah, protože je z jiné generace, než byl Mark Webber.
Ferrari naposledy zvítězilo před 33 závody. Teď se v Itálii spoléhají na další německý zázrak, tak jako v případě Michaela Schumachera…Sebastian Vettel (SV): „Přijímám výzvu a jsem zvědav, jak se v roce 2015 věci vyvinou.“
Neobáváte se, že dobýt úspěchu může trvat dlouho?SV: „Nemáme žádný grafikon. Navíc v F1 jsou plány takovéhoto druhu vzácností. Teď je důležité, že si mohu připomenout mou italštinu poté, když jsem ji používal v Toro Rosso!“
Ale nějaký cíl jste si stanovil?SV: „To ano. Zatím bylo devět jezdců z Ferrari mistry světa, já chci být desátým šampiónem z Maranella.“
Dodržíte svou tradici a dáte svému vozu ženské jméno?SV: „Zatím ne, nejdřív se musím lépe seznámit s krajinou a lidmi. Poslední italský vůz, s kterým jsem závodil, se jmenoval Giulia. Letos jsem nezměnil jméno ani při změně šasi, vůz se předtím jmenoval Suzie.“
Kdy jste pochopil, že v roce 2014 nebudete bojovat o titul?SV: „Už v průběhu zimních testů bylo jasné, že máme hodně problémů. První závod potvrdil, že Mercedes má převahu v rychlosti. Jestli jsme se něčemu v průběhu let v F1 naučili, tak trpělivosti. V letošní sezoně se mi nepodařilo najít ten správný rytmus. Částečně i proto, že se pořád něco kazilo.“
V čem byly problémy?SV: „V závodech záleží na tom, jak důvěřuju svému vozu. Musím cítit, kam až můžu zajít, kdy musím brzdit, kdy přidat. Letos mě můj vůz stále překvapoval.“
Proč?SV: „Hodně věcí má na svědomí elektronika. Dá se říct, že vůz kontroluje i jezdce, ne naopak. Současná F1 je snem inženýrů.“
Vašemu týmovému kolegovi se podařilo vytěžit ze zaváhání Mercedesu a zvítězit ve třech závodech...SV: „Když mluvíme o vítězstvích Daniela Ricciarda, ve dvou případech se to mohlo za jistých okolností skončit jinak. Jen v jednom z těch závodů jsem neměl šanci na triumf, protože jsem nebyl dostatečně rychlý.“
Ve kterých chvílích, když jste byl rozzloben, jste se rozhodl změnit tým?SV: „Změnit tým mě nenapadlo poprvé, ale teď nadešla ta správná chvíle. Podle mé smlouvy jsem měl na to právo. Kdyby to nebylo ve smlouvě, jezdil bych dál za Red Bull.“
Kdy přesně jste se rozhodl pro přestup k Ferrari?SV: „Uprostřed sezony. Opakuju, to řešení nesměřovalo proti Red Bullu, prostě jsem potřeboval novou výzvu. Vnitřní hlas mi řekl, že bych měl zkusit něco jiného. A přestupem k Ferrari se uskutečnil můj dětský sen.“
Kdy jste podepsal smlouvu?SV: „Nepamatuju si přesný den, ale bylo to v září.“
Jaké jsou silné stránky Ricciarda? Jaký byl rozdíl v spolupráci s ním a s Markem Webberem?SV: „Daniel je především z jiné generace, když uvážíme jeho věk. Všichni věděli, že můj vztah s Markem nebyl nejlepší, ale jeden druhého jsme si vážili a dělali jsme všechno ve prospěch týmu. Daniela znám už dlouho, neměli jsme mezi sebou problémy, je tím nejlepším příkladem nové jezdecké generace v F1. Jistě nebylo dobré, že byl v pořadí jezdců přede mnou, ale to ještě nebyl důvod k tomu, abych se k němu špatně choval.“
V lednu jste se stal poprvé tátou. Jaký to mělo vliv na Vaši rychlost, nebo na Váš vztah k F1?SV: „Jestli to mělo nějaký vliv, tak jen pozitivní. Každý otec je pyšný na svého potomka.“
V Singapuru jste skončil na druhém místě, bylo to Vaše nejlepší letošní umístění… SV: “Singapurský víkend se stal jedním z mála, kdy šlo všechno tak, jak mělo. V kvalifikaci jsem měl šanci na pole-position, ale kvůli malé chybě jsem nebyl první, zlobil jsem se na sebe. V závodě jsem neměl reálně na to, abych skončil druhý, nakonec se to ale díky Rosbergovým problémům podařilo.“
Teď něco ze soukromí. Jste oficiálně ženatý? SV: „Vy víte, že tyto otázky nemám rád. Teď se chystám na druhé manželství – s Ferrari!“
Švýcarsko je považováno za ráj přistěhovalců (Švýcaři odmítli v referendu jejich omezení, pozn. red.). Zůstanete žít ve Švýcarsku?SV: „Už jste se na to zeptal Kimiho Räikkönena? Co na to říkal?“
Teď jsem se ale zeptal Vás.SV: „Ve Švýcarsku žiju už dlouho, od roku 2006, kdy jsem ještě nevydělával tolik jako dnes. Mým motivem bylo přiblížit se k týmu, tehdy jsem jezdil v Sauberu. Na jejich voze jsem absolvoval ale jenom jeden závod – v Indianapolisu jsem nahradil Roberta Kubicu a získal jsem jeden bod.“
Takže zůstanete ve Švýcarsku?SV: „Za tu dobu, co tam bydlím, jsem se o krajině a lidech dozvěděl hodně. Tam můžu být tím, kdo jsem. Ve Švýcarsku se cítím svobodně, neplánuju měnit své bydliště. Výsledek hlasování mě samozřejmě zajímá.“
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.