Sebastian Vettel prozradil, že s Danielem Ricciardem měl lepší vztah, protože je z jiné generace, než byl Mark Webber.
Ferrari naposledy zvítězilo před 33 závody. Teď se v Itálii spoléhají na další německý zázrak, tak jako v případě Michaela Schumachera…Sebastian Vettel (SV): „Přijímám výzvu a jsem zvědav, jak se v roce 2015 věci vyvinou.“
Neobáváte se, že dobýt úspěchu může trvat dlouho?SV: „Nemáme žádný grafikon. Navíc v F1 jsou plány takovéhoto druhu vzácností. Teď je důležité, že si mohu připomenout mou italštinu poté, když jsem ji používal v Toro Rosso!“
Ale nějaký cíl jste si stanovil?SV: „To ano. Zatím bylo devět jezdců z Ferrari mistry světa, já chci být desátým šampiónem z Maranella.“
Dodržíte svou tradici a dáte svému vozu ženské jméno?SV: „Zatím ne, nejdřív se musím lépe seznámit s krajinou a lidmi. Poslední italský vůz, s kterým jsem závodil, se jmenoval Giulia. Letos jsem nezměnil jméno ani při změně šasi, vůz se předtím jmenoval Suzie.“
Kdy jste pochopil, že v roce 2014 nebudete bojovat o titul?SV: „Už v průběhu zimních testů bylo jasné, že máme hodně problémů. První závod potvrdil, že Mercedes má převahu v rychlosti. Jestli jsme se něčemu v průběhu let v F1 naučili, tak trpělivosti. V letošní sezoně se mi nepodařilo najít ten správný rytmus. Částečně i proto, že se pořád něco kazilo.“
V čem byly problémy?SV: „V závodech záleží na tom, jak důvěřuju svému vozu. Musím cítit, kam až můžu zajít, kdy musím brzdit, kdy přidat. Letos mě můj vůz stále překvapoval.“
Proč?SV: „Hodně věcí má na svědomí elektronika. Dá se říct, že vůz kontroluje i jezdce, ne naopak. Současná F1 je snem inženýrů.“
Vašemu týmovému kolegovi se podařilo vytěžit ze zaváhání Mercedesu a zvítězit ve třech závodech...SV: „Když mluvíme o vítězstvích Daniela Ricciarda, ve dvou případech se to mohlo za jistých okolností skončit jinak. Jen v jednom z těch závodů jsem neměl šanci na triumf, protože jsem nebyl dostatečně rychlý.“
Ve kterých chvílích, když jste byl rozzloben, jste se rozhodl změnit tým?SV: „Změnit tým mě nenapadlo poprvé, ale teď nadešla ta správná chvíle. Podle mé smlouvy jsem měl na to právo. Kdyby to nebylo ve smlouvě, jezdil bych dál za Red Bull.“
Kdy přesně jste se rozhodl pro přestup k Ferrari?SV: „Uprostřed sezony. Opakuju, to řešení nesměřovalo proti Red Bullu, prostě jsem potřeboval novou výzvu. Vnitřní hlas mi řekl, že bych měl zkusit něco jiného. A přestupem k Ferrari se uskutečnil můj dětský sen.“
Kdy jste podepsal smlouvu?SV: „Nepamatuju si přesný den, ale bylo to v září.“
Jaké jsou silné stránky Ricciarda? Jaký byl rozdíl v spolupráci s ním a s Markem Webberem?SV: „Daniel je především z jiné generace, když uvážíme jeho věk. Všichni věděli, že můj vztah s Markem nebyl nejlepší, ale jeden druhého jsme si vážili a dělali jsme všechno ve prospěch týmu. Daniela znám už dlouho, neměli jsme mezi sebou problémy, je tím nejlepším příkladem nové jezdecké generace v F1. Jistě nebylo dobré, že byl v pořadí jezdců přede mnou, ale to ještě nebyl důvod k tomu, abych se k němu špatně choval.“
V lednu jste se stal poprvé tátou. Jaký to mělo vliv na Vaši rychlost, nebo na Váš vztah k F1?SV: „Jestli to mělo nějaký vliv, tak jen pozitivní. Každý otec je pyšný na svého potomka.“
V Singapuru jste skončil na druhém místě, bylo to Vaše nejlepší letošní umístění… SV: “Singapurský víkend se stal jedním z mála, kdy šlo všechno tak, jak mělo. V kvalifikaci jsem měl šanci na pole-position, ale kvůli malé chybě jsem nebyl první, zlobil jsem se na sebe. V závodě jsem neměl reálně na to, abych skončil druhý, nakonec se to ale díky Rosbergovým problémům podařilo.“
Teď něco ze soukromí. Jste oficiálně ženatý? SV: „Vy víte, že tyto otázky nemám rád. Teď se chystám na druhé manželství – s Ferrari!“
Švýcarsko je považováno za ráj přistěhovalců (Švýcaři odmítli v referendu jejich omezení, pozn. red.). Zůstanete žít ve Švýcarsku?SV: „Už jste se na to zeptal Kimiho Räikkönena? Co na to říkal?“
Teď jsem se ale zeptal Vás.SV: „Ve Švýcarsku žiju už dlouho, od roku 2006, kdy jsem ještě nevydělával tolik jako dnes. Mým motivem bylo přiblížit se k týmu, tehdy jsem jezdil v Sauberu. Na jejich voze jsem absolvoval ale jenom jeden závod – v Indianapolisu jsem nahradil Roberta Kubicu a získal jsem jeden bod.“
Takže zůstanete ve Švýcarsku?SV: „Za tu dobu, co tam bydlím, jsem se o krajině a lidech dozvěděl hodně. Tam můžu být tím, kdo jsem. Ve Švýcarsku se cítím svobodně, neplánuju měnit své bydliště. Výsledek hlasování mě samozřejmě zajímá.“
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.