Do letošních testů Formule 1 se zapojilo celkem 42 pilotů, 11 týmů a 4 výrobci motorů. Celkem ujeli 69 173,254 km. Který pilot a tým nejvíc, to zjistíte v našem přehledu.
Letošní sezóny Formule 1 obsahovala pouze 3 předsezónní čtyřdenní testy: začalo se 28. ledna v Jerezu, pak se pokračovalo dvakrát v Bahrajnu (19. - 22. 2. a 27. 2. - 2. 3.). Během sezóny pak týmy testovaly dva dny po závodech v Bahrajnu (8., 9. 4.), v Barceloně (13., 14. 5.), v Silverstone (8., 9. 7.) a naposledy v Abú Zabí (25., 26. 11.).
Při prvním setkání v Jerezu týmy řešili prvotní problémy s 1,6litrovými V6 pohonnými jednotkami s komplexními ERS systémy, na dráze kvůli technickým potížím spíše stály než jezdily. Z maximálních dosahovaných rychlostí ale začalo být jasné, kdo bude v letošní sezóně nahoře.
Do 20 testovacích dnů zasáhlo celkem 42 pilotů. Nejvíce kilometrů ujel druhý muž šampionátu Nico Rosberg s Mercedesem - 5 106,264, tj. 7,4 % z celkových 69 173,254 km, které ujeli všichni dohromady. Druhý Kevin Magnussen s McLarenem už jich měl na kontě o více než 1400 méně - 3699,641 km, třetí mistr světa Lewis Hamilton 3453,45 km. Mercedes během sezóny nedával žádnou šanci svým mladíkům, Pascala Wehrleina pustil za volant až minulý týden, když už bylo po všem a měl své jisté. Účel světil prostředky.
Naopak méně než 300 km si připsali Alex Lynn (288,8 km), Pedro de la Rosa (288,7 km), Susie Wolffová (256 km), Sébastien Buemi (251,4 km), Jolyon Palmer (205,5 km) a Esteban Ocon (188,8 km), kterému poskytl Lotus naposledy v Abú Zabí pouze půl dne (stejně jako Lynnovi).
Týmy
Z pohledu týmů na tom byl nejlépe Mercedes, který si připsal celkem 9092,9 km (13,1 % z celkových 69 173,3 km). Druhým nejspolehlivějším je Sauber (7743,8 km), jemuž se ale letos na závodních tratích moc nedařilo a nezískal ani bod, třetí Williams (7291,8 km) a čtvrté Ferrari (1230,5 km). Postavení těchto dvou týmů dle počtu natestovaných km odpovídá také pozici v letošním šampionátu konstruktérů.
Nejméně kilometrů ujeli Red Bull (5073,5 km), který letos po čtyřech letech dominance přišel o svou neporazitelnost, jeho dceřiná stáj Toro Rosso (4734,5 km), Marussia (4139,3 km) rozprodávající v dražbě svůj majetek a Lotus (4034 km).
Výrobci pohonných jednotek
Nejvíce dat si z okruhů odnesl Mercedes, jenž kromě svého továrního týmu poháněl Force Indii, McLaren a Williams - celkem 29 993,837 km. Renault díky čtyřem zákazníkům (Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso) s 20 038,091 km předstihl Ferrari, které má krom svého týmu jen dva zákazníky - 19 113,556 km. Po přepočtu km na 1 tým je ale Scuderia (6371,2 km) o 1361 km úspěšnější než francouzský výrobce (5009,5 km). Honda se přidala až minulý týden v Abú Zabí, moc slavný návrat to ale zatím nebyl - 27,77 km.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.