Bývalý pilot F1 Rubens Barrichello vyhrál od roku 1991 svůj první šampionát - napodruhé uspěl v brazilské sérii silničních vozů Stock Car V8.
Brazilec strávil ve Formuli 1 devatenáct sezón, aniž by v této sérii získal titul. Nejblíže měl k němu v letech 2002 a 2004, kdy s Ferrari skončil celkově druhý za svým týmovým kolegou Michaelem Schumacherem. Působení ve vrcholné disciplíně motorsportu, kde odjel rekordních 322 závodů, zakončil v sezóně 2011 s Williamsem.
Tehdy ve svém posledním závodě ještě nevěděl, že s ním tým neprodlouží smlouvu, proto v poslední Velké ceně Brazílie nedošlo na řádnou rozlučku se svými fanoušky. Tu plánoval letos s Caterhamem, kde si chtěl zaplatit závod na Interlagu - žel tým z Liefield se dostal do nucené správy a do Brazílie vůbec nedorazil.
Po odchodu z F1 zkoušel Barrichello své štěstí v IndyCar a v brazilské sérii sportovních vozů Stock Car, kde letos s týmem Full Time Sports po dlouhých 23 letech opět zažil radost ze zisku mistrovského titulu. Naposledy takto slavil v roce 1991, když vyhrál britskou Formuli 3 - dva roky před svým debutem v F1 s týmem Jordan.
Rubens Barrichello se raduje ze svého posledního triumfuse svými syny (foto: Rubens Barrichello/Instagram)
Barrichello dojel v posledním závodě v Curitibě třetí, což mu po zisku 234 bodů zajistilo celkové prvenství. V 21 podnicích této série skončil na pódiu šestkrát, 2 závody z toho vyhrál. V této soutěži, která je považována za hlavní závodní sérii Jižní Ameriky, působí řada bývalých pilotů F1, například Luciano Burti, Bruno Senna, Nelson Piquet jr. či Lucas di Grassi.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.