V pátek bylo oznámeno, že druhým jezdcem týmu Toro Rosso pro příští rok bude Carlos Sainz jr., který se stal historicky nejmladším vítězem šampionátu Formule Renault 3,5.
Carlos Sainz jr., který je synem legendy automobilových soutěží Carlose Sainze, se stal letos nejmladším vítězem Formule Renault 3,5. Za odměnu byl pozván na test s Formulí 1 do Abú Zabí. V Emirátech si vyzkoušel monopost Red Bull RB10. Jaká byla ovšem lepší oslava jeho vítězství - soukromá nebo test v Abú Zabí?
"To je těžké posoudit. Je tam více emocí, když vyhrajete titul jako ten ve [Formuli Renault] 3,5, ale pravděpodobně jsem si více užil celý ten den tady [v Abú Zabí]. RB10 je jedním z nejlepších aut na této dráze, takže mít možnost ho řídit - ujet v něm více než 100 kol - je jednoduše neuvěřitelné," říká Carlos Sainz jr.
Španěl navíc mohl porovnat změny v přítlaku monopostů Formule 1, které se udály se změnou pravidel před rokem 2014. Během testu na Silverstone 2013 totiž jezdil také s monopostem RB9. Od té doby za volantem F1 neseděl. Jak dobré tedy bylo RB10 (s podstatně nižší úrovní přítlaku ve srovnání s RB9) na konci svého vývoje? Nebo se týmu podařilo během roku většinu díky změně pravidel ztraceného přítlaku získat zpět?
"Samozřejmě, že zde byla velká změna [mezi RB9 a RB10], mohl jsem to pocítit především na síle na výjezdech ze zatáček, na kroutícím momentu. Byl jsem tím překvapen, protože loňské auto už mělo dobrou sílu. Kromě toho každý říkal, že auto nemá moc přítlaku, ale já myslím, že se auto chovalo skvěle. Podle mě se chovalo opravdu, opravdu dobře. Byla radost ho řídit."
Vzhledem k tomu, že byl mimo kokpit F1 více než rok - a zrovna rok, ve které se změnilo úplně vše od brzd až po pohonné jednotky - tak jaké to pro jezdce je, přizpůsobit se takto neznámým podmínkám? "Vzal jsem si na to svůj čas [na začátku dne], abych si vybudoval důvěru. Samozřejmě, byl přede mnou dlouhý den, takže jsem si vzal svůj čas a pak postupně zlepšoval svou rychlost. Neměl jsem vůbec žádné problémy, neudělal jsem žádné velké chyby a jsem s tím spokojený," uzavřel Španěl rozhovor pro ofciální web FIA.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.