V pátek bylo oznámeno, že druhým jezdcem týmu Toro Rosso pro příští rok bude Carlos Sainz jr., který se stal historicky nejmladším vítězem šampionátu Formule Renault 3,5.
Carlos Sainz jr., který je synem legendy automobilových soutěží Carlose Sainze, se stal letos nejmladším vítězem Formule Renault 3,5. Za odměnu byl pozván na test s Formulí 1 do Abú Zabí. V Emirátech si vyzkoušel monopost Red Bull RB10. Jaká byla ovšem lepší oslava jeho vítězství - soukromá nebo test v Abú Zabí?
"To je těžké posoudit. Je tam více emocí, když vyhrajete titul jako ten ve [Formuli Renault] 3,5, ale pravděpodobně jsem si více užil celý ten den tady [v Abú Zabí]. RB10 je jedním z nejlepších aut na této dráze, takže mít možnost ho řídit - ujet v něm více než 100 kol - je jednoduše neuvěřitelné," říká Carlos Sainz jr.
Španěl navíc mohl porovnat změny v přítlaku monopostů Formule 1, které se udály se změnou pravidel před rokem 2014. Během testu na Silverstone 2013 totiž jezdil také s monopostem RB9. Od té doby za volantem F1 neseděl. Jak dobré tedy bylo RB10 (s podstatně nižší úrovní přítlaku ve srovnání s RB9) na konci svého vývoje? Nebo se týmu podařilo během roku většinu díky změně pravidel ztraceného přítlaku získat zpět?
"Samozřejmě, že zde byla velká změna [mezi RB9 a RB10], mohl jsem to pocítit především na síle na výjezdech ze zatáček, na kroutícím momentu. Byl jsem tím překvapen, protože loňské auto už mělo dobrou sílu. Kromě toho každý říkal, že auto nemá moc přítlaku, ale já myslím, že se auto chovalo skvěle. Podle mě se chovalo opravdu, opravdu dobře. Byla radost ho řídit."
Vzhledem k tomu, že byl mimo kokpit F1 více než rok - a zrovna rok, ve které se změnilo úplně vše od brzd až po pohonné jednotky - tak jaké to pro jezdce je, přizpůsobit se takto neznámým podmínkám? "Vzal jsem si na to svůj čas [na začátku dne], abych si vybudoval důvěru. Samozřejmě, byl přede mnou dlouhý den, takže jsem si vzal svůj čas a pak postupně zlepšoval svou rychlost. Neměl jsem vůbec žádné problémy, neudělal jsem žádné velké chyby a jsem s tím spokojený," uzavřel Španěl rozhovor pro ofciální web FIA.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.