S přestupem Sebastiana Vettela do Ferrari dokáží u Red Bullu ještě docela žít, v případě přestupu jejich hvězdy do Mercedesu už by to bylo horší.
Po GP Belgie začlo být jasné, že Sebastian Vettel nebude k domluvenému datu - 30. září - v šampionátu na průběžném třetím místě a může tak Red Bull díky klauzuli ve smlouvě opustit, i když s nimi měl platný kontrakt i na rok 2015. 3. října, po pátečních trénincích na GP Japonska, Němec svůj úmysl opustit mistrovský tým oznámil Helmutu Markovi a Christianu Hornerovi.
Ti pak předčasně vyzradili, že Vettel míří do Ferrari, oficiálního potvrzení této novinky jsme se dočkali až mnohem později. Helmut Marko odchod jezdci, který s jejich týmem vyhrál čtyři tituly mistra světa, ale nijak nevyčítá.
"Jeho přechod k Ferrari se u nás setkal s porozuměním," řekl Marko v rozhovoru pro Auto Bild. A dodal, že angažmá Vettela u Mercedesu by se s takovým pochopením nesetkalo. "V případě přechodu k jistým jiným týmům by to nebyl úplně ten případ."
Seba Vettela jsme mohli často vídat v blízkosti Helmuta Marka(foto: Red Bull Racing)
Markovi bylo od začátku "jasné, že naše spojení není navěky. Člověk potřebuje stále nové výzvy." A to se přesně stalo teď, kdy Vettel vyslyšel volání z týmu Ferrari, který jej přitahoval už dlohou dobu. To samotný jezdec sám potvrdil, když přiznal, že jako malý obdivoval Michaela Schumachera a jeho úspěchy s týmem Scuderia Ferrari.
Sebastian Vettel ale naznačil, že by k Ferrari možná nepřestoupil, kdyby i letos pokračoval ve vyhrávání s Red Bullem. "S lepšími výsledky by tady ta otázka vůbec nevyvstala. To bylo smluvně dáno. Ale v podstatě je vždy těžké najít ten správný časový okamžik. Věřím, že pro mě ten čas nadešel právě teď."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.