S přestupem Sebastiana Vettela do Ferrari dokáží u Red Bullu ještě docela žít, v případě přestupu jejich hvězdy do Mercedesu už by to bylo horší.
Po GP Belgie začlo být jasné, že Sebastian Vettel nebude k domluvenému datu - 30. září - v šampionátu na průběžném třetím místě a může tak Red Bull díky klauzuli ve smlouvě opustit, i když s nimi měl platný kontrakt i na rok 2015. 3. října, po pátečních trénincích na GP Japonska, Němec svůj úmysl opustit mistrovský tým oznámil Helmutu Markovi a Christianu Hornerovi.
Ti pak předčasně vyzradili, že Vettel míří do Ferrari, oficiálního potvrzení této novinky jsme se dočkali až mnohem později. Helmut Marko odchod jezdci, který s jejich týmem vyhrál čtyři tituly mistra světa, ale nijak nevyčítá.
"Jeho přechod k Ferrari se u nás setkal s porozuměním," řekl Marko v rozhovoru pro Auto Bild. A dodal, že angažmá Vettela u Mercedesu by se s takovým pochopením nesetkalo. "V případě přechodu k jistým jiným týmům by to nebyl úplně ten případ."
Seba Vettela jsme mohli často vídat v blízkosti Helmuta Marka(foto: Red Bull Racing)
Markovi bylo od začátku "jasné, že naše spojení není navěky. Člověk potřebuje stále nové výzvy." A to se přesně stalo teď, kdy Vettel vyslyšel volání z týmu Ferrari, který jej přitahoval už dlohou dobu. To samotný jezdec sám potvrdil, když přiznal, že jako malý obdivoval Michaela Schumachera a jeho úspěchy s týmem Scuderia Ferrari.
Sebastian Vettel ale naznačil, že by k Ferrari možná nepřestoupil, kdyby i letos pokračoval ve vyhrávání s Red Bullem. "S lepšími výsledky by tady ta otázka vůbec nevyvstala. To bylo smluvně dáno. Ale v podstatě je vždy těžké najít ten správný časový okamžik. Věřím, že pro mě ten čas nadešel právě teď."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.