S přestupem Sebastiana Vettela do Ferrari dokáží u Red Bullu ještě docela žít, v případě přestupu jejich hvězdy do Mercedesu už by to bylo horší.
Po GP Belgie začlo být jasné, že Sebastian Vettel nebude k domluvenému datu - 30. září - v šampionátu na průběžném třetím místě a může tak Red Bull díky klauzuli ve smlouvě opustit, i když s nimi měl platný kontrakt i na rok 2015. 3. října, po pátečních trénincích na GP Japonska, Němec svůj úmysl opustit mistrovský tým oznámil Helmutu Markovi a Christianu Hornerovi.
Ti pak předčasně vyzradili, že Vettel míří do Ferrari, oficiálního potvrzení této novinky jsme se dočkali až mnohem později. Helmut Marko odchod jezdci, který s jejich týmem vyhrál čtyři tituly mistra světa, ale nijak nevyčítá.
"Jeho přechod k Ferrari se u nás setkal s porozuměním," řekl Marko v rozhovoru pro Auto Bild. A dodal, že angažmá Vettela u Mercedesu by se s takovým pochopením nesetkalo. "V případě přechodu k jistým jiným týmům by to nebyl úplně ten případ."
Seba Vettela jsme mohli často vídat v blízkosti Helmuta Marka(foto: Red Bull Racing)
Markovi bylo od začátku "jasné, že naše spojení není navěky. Člověk potřebuje stále nové výzvy." A to se přesně stalo teď, kdy Vettel vyslyšel volání z týmu Ferrari, který jej přitahoval už dlohou dobu. To samotný jezdec sám potvrdil, když přiznal, že jako malý obdivoval Michaela Schumachera a jeho úspěchy s týmem Scuderia Ferrari.
Sebastian Vettel ale naznačil, že by k Ferrari možná nepřestoupil, kdyby i letos pokračoval ve vyhrávání s Red Bullem. "S lepšími výsledky by tady ta otázka vůbec nevyvstala. To bylo smluvně dáno. Ale v podstatě je vždy těžké najít ten správný časový okamžik. Věřím, že pro mě ten čas nadešel právě teď."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.