Italská stáj Toro Rosso právě potvrdila svého druhého závodního jezdce pro sezónu 2015: po boku Maxe Verstappena bude závodit Carlos Sainz, jr.
Dvacetiletý Španěl bude nastupovat po boku o tři roky mladšího týmového kolegy, kterého stáj oznámila již dříve. Sainz si cestu na vrchol motorsportu proklestil díky titulu v motokárové sérii Asia-Pacific KF3 v roce 2008, o rok později debutoval v jednosedadlových formulích ve Formuli BMW, pak postoupil do Formule Renault 2.0, britské Formule 3 a v sezóně 2013 do GP3. Letos se stal nejmladším vítězem šampionátu Světové série Renault 3.5 a v úterý testoval s Red Bullem v Abú Zabí.
Mladý pilot ke svému jmenování říká: "Jsem opravdu šťastný, že jsem skončil u Toro Rosso. I když jsem byl součástí Programu Red Bullu pro mladé piloty, tohle byl můj cíl. Chtěl bych poděkovat Red Bullu za to, že ve mne vložili svou důvěru.
Prožil jsem ve světové sérii Renault letos velmi dobrou sezónu a těším se na další krok vpřed do Formule 1. Minulý rok jsem jeden den testoval s Toro Rosso a atmosféra v týmu se mi líbila. V příštích několika měsících budu tvrdě pracovat na své přípravě, abych byl připraven naskočit do kokpitu v Jerezu při prvním testu. Bude to hezké zažít svůj oficiální debut jakožto pilot F1 v mé rodné zemi."
Šéf týmu Franz Tost pokračuje: "S Carlosem Sainzem a Maxem Verstappenem v naší sestavě příští rok bude Toro Rosso pokračovat v tradici poskytování prvních kroků ve Formuli 1 mladíkům z juniorského programu Red Bull.
Zachytil jsem Carlosův pokrok v juniorských kategoriích Vždy se zlepšoval, jak stoupal žebříčkem, což kulminovalo zaslouženým vítězstvím v letošní Světové sérii. Také si ale vzpomínám na den, kdy s námi testoval v Silverstone v roce 2013 s vozem STR8. Opravdu mě a inženýry tehdy překvapil svým vyspělým přístupem a rychlostí."
Carlos Sainz mladší v úterý testoval v Abú Zabí s Red Bullem - uspěl (foto: Red Bull Racing)
A odborný poradce pro motorsport Helmut Marko dodává: "Carlos je už celkem dlouho u juniorského týmu Red Bullu. Zažil určité lepší i horší chvíle, ale svým letošním titulem ve Světové sérii a rekordními 7 vítězstvími nás přesvědčil. Trochu překvapením byl možná Verstappen, ale když se objeví takový talent, musíte ho mít.
Carlos absolvoval docela dobrý test v Abú Zabí a prokázal, že je na F1 připravený. Těším se, až tyto mladé kluky uvidím v jejich první sezóně. Věříme tomu, že si povedou velmi dobře. Vše vypadá velmi slibně."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.