Italská stáj Toro Rosso právě potvrdila svého druhého závodního jezdce pro sezónu 2015: po boku Maxe Verstappena bude závodit Carlos Sainz, jr.
Dvacetiletý Španěl bude nastupovat po boku o tři roky mladšího týmového kolegy, kterého stáj oznámila již dříve. Sainz si cestu na vrchol motorsportu proklestil díky titulu v motokárové sérii Asia-Pacific KF3 v roce 2008, o rok později debutoval v jednosedadlových formulích ve Formuli BMW, pak postoupil do Formule Renault 2.0, britské Formule 3 a v sezóně 2013 do GP3. Letos se stal nejmladším vítězem šampionátu Světové série Renault 3.5 a v úterý testoval s Red Bullem v Abú Zabí.
Mladý pilot ke svému jmenování říká: "Jsem opravdu šťastný, že jsem skončil u Toro Rosso. I když jsem byl součástí Programu Red Bullu pro mladé piloty, tohle byl můj cíl. Chtěl bych poděkovat Red Bullu za to, že ve mne vložili svou důvěru.
Prožil jsem ve světové sérii Renault letos velmi dobrou sezónu a těším se na další krok vpřed do Formule 1. Minulý rok jsem jeden den testoval s Toro Rosso a atmosféra v týmu se mi líbila. V příštích několika měsících budu tvrdě pracovat na své přípravě, abych byl připraven naskočit do kokpitu v Jerezu při prvním testu. Bude to hezké zažít svůj oficiální debut jakožto pilot F1 v mé rodné zemi."
Šéf týmu Franz Tost pokračuje: "S Carlosem Sainzem a Maxem Verstappenem v naší sestavě příští rok bude Toro Rosso pokračovat v tradici poskytování prvních kroků ve Formuli 1 mladíkům z juniorského programu Red Bull.
Zachytil jsem Carlosův pokrok v juniorských kategoriích Vždy se zlepšoval, jak stoupal žebříčkem, což kulminovalo zaslouženým vítězstvím v letošní Světové sérii. Také si ale vzpomínám na den, kdy s námi testoval v Silverstone v roce 2013 s vozem STR8. Opravdu mě a inženýry tehdy překvapil svým vyspělým přístupem a rychlostí."
Carlos Sainz mladší v úterý testoval v Abú Zabí s Red Bullem - uspěl (foto: Red Bull Racing)
A odborný poradce pro motorsport Helmut Marko dodává: "Carlos je už celkem dlouho u juniorského týmu Red Bullu. Zažil určité lepší i horší chvíle, ale svým letošním titulem ve Světové sérii a rekordními 7 vítězstvími nás přesvědčil. Trochu překvapením byl možná Verstappen, ale když se objeví takový talent, musíte ho mít.
Carlos absolvoval docela dobrý test v Abú Zabí a prokázal, že je na F1 připravený. Těším se, až tyto mladé kluky uvidím v jejich první sezóně. Věříme tomu, že si povedou velmi dobře. Vše vypadá velmi slibně."
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.