Syn Enza Ferrariho, Piero Lardi, věří, že Sebastian Vettel pozvedne Ferrari znovu na vrchol. Pokud se mu to nepodaří, bude podle něj na vině tým.
Piero byl v úterý v Abú Zabí osobně přítomen, když Vettel zavítal mezi mechaniky stáje z Maranella. Jako syn zakladatele Enza Ferrariho stále vlastní 10 % akcií Scuderie. A věří, že příští rok po odchodu Fernanda Alonsa jim nová posila z Red Bullu pomůže k obratu.
"Doufám, že přinese čerstvý vzduch do Ferrari. Jsem opravdu optimistou a doufám, že pro něj dokážeme postavit konkurenceschopné auto. Pokud nevyhraje, nebude to jeho chyba. Otazník visí pouze nad naším materiálem," uvádí Piero.
"Jsem opravdu rád za to, že Sebastian přichází k Ferrari. Už jsem se s ním setkal, když získal svůj první titul. A už tehdy jsem nabyl dojmu, že je velmi skromný, chytrý kluk s velkou vášní pro Ferrari. Od té doby mi bylo jasné, že za nás bude jednoho dne jezdit," pokračuje pro AutoBild.
Vettel si přestupem splní svůj dětský sen. Když vyrůstal, měl na stěně plakáty Michaela Schumachera s rudým vozem. "Michael byl šampionem, přivedl Ferrari na špici," uznává Piero, jenž v Sebastianovi vidí hodnotného nástupce.
Sebastian Vettel letos s Ferrari již jezdil - na Red Bull Ringu si vyzkoušel staršímonopost Gerharda Bergera (foto: Red Bull)
"Myslím na něj každý den a je škoda, že nemůže zažít přestup Sebastiana k nám. Michael začal úspěšnou historii Němců u Ferrari, Sebastian v ní bude pokračovat," dodává syn zakladatele slavné stáje, která letos prožila jednu ze svých nejhorších sezón.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.