Marco Mattiacci hovoří o spoustě malých kroků, které tým pod jeho vedením učinil a které by se měly v budoucnu vyplatit. Jako propadák svoje účinkování ve Scuderii určitě nevnímá, naopak se cítí silnější než kdykoliv předtím.
Marco Mattiacci zažil u Scuderie jen krátkou epizodu - v dubnu byl jmenován šéfem závodního týmu (první závod VC Bahrajnu), avšak po méně než roce musel z vedení týmu odejít. Po sportovní stránce týmu sezona moc nevyšla, zisk hubených 216 bodů stačil jen na 4. místo mezi konstruktéry (nejhorší výsledek od roku 2009) a vítězství zůstalo na hony vzdálené.
Italové se tedy rozhodli jednat - o další úspěchy by se měli postarat Sebastian Vettel a Maurizio Arrivabene. Základy přitom měl položit Mattiacci: "Jsem přesvědčen o tom, že jsem zahájil sérii malých krůčků, které se v určitý čas vyplatí," řekl v rozhovoru Leovi Turrinimu.
Nejvíce viditelná zásluha Marca je určitě zajištění příchodu Sebastiana Vettela: "Viděl jsem obrázky Vettela v garáži Ferrari během testů v Abu Zabí. Jsem moc rád, že jsem ho byl schopný do týmu přivést. Už během testu dodal týmu energii, čerstvé nadšení." Mattiacci by byl rád, kdyby byl Vettel vnímán jako jeho 'dárek na rozloučenou'.
43 letý manažer však ze svého odchodu není zklamaný: "Pro mě to byl skvělý čas - pracoval jsem uprostřed vášnivého a zapáleného kolektivu. Podobalo se nasazení ve Vietnamu, nevnímám to jako selhání. Co Vás nezabije, to Vás posílí. Věřte mi, byl to pro mě hodně hodnotný čas."
Marco přeje hodně štěstí Kimimu před VC Velké Británie
Ital nevnímá svoje působení pouze jako 7 měsíční u závodního týmu, ale hodnotí své 15 leté působení u Ferrari (do čela týmu přišel jako šéf prodejů v Severní Americe). "Pro mě je to velké privilegium. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl působit v takto velkolepé společnosti. To už mi nikdo nevezme."
Svému nástupci plně důvěřuje: "Maurizio Arrivabenemu přeji to nejlepší. Je velmi kompetentní osobou a fanouškům nadělí výsledky, které očekávají. To se týká i mě, protože já jsem stále velkým fanouškem Scuderie." Důvody svého konce však Marco odmítl komentovat.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.