Kimi Räikkönen po testech v Abú Zabí míří pracovat do Maranella, kde tým pokračuje v přípravách nového Ferrari pro příští sezónu.
Ferrari uvádí, že se v továrně "zúčastní dalších vývojových prací pro rok 2015 s týmem." Fin před odletem krátce shrnul, jak šlo testování, a co jej v nejbližší době čeká.
Jak šlo testování"Díly, které jsme testovali v Abú Zabí, vyprodukovaly spoustu užitečných dat, která nyní mohou být analyzována společně s těmi z nedělní velké ceny. Priority týmu jsou jasné a my si dobře uvědomujeme, které oblasti nenaplnily naše očekávání," popisuje Räikkönen.
Omezené možnosti pokroku"Jsem si jistý, že díky poznání, které jsme v průběhu sezóny získali, budeme schopni vyvinout konkurenceschopnější auto. Samozřejmě, že velikost pokroku závisí na dostupném čase a možnostech, jež nabízejí pravidla, která momentálně do určité míry omezují všechny," uvědomuje si Fin hranice, které mohou ve zlepšování během zimy dosáhnout. "Já ale týmu důvěřuji," dodává.
Příchod VettelaPříští rok bude mít po svém boku nového týmového kolegu: odcházející hvězdu, Fernanda Alonsa, nahrazuje Sebastian Vettel. "Bylo to příjemné, že se k nám přidal v garáži první den testování, i když musím říct, že mě tím nepřekvapil, protože vím, jaký je, a jak přistupuje k práci."
Kimi Räikkönen s vozem Ferrari F14 T v Abú Zabí (foto: Scuderia Ferrari)
"Myslím, že to spolu na dráze můžeme užít, když oba budeme bojovat o to, abychom skončili před sebou, zatímco budeme také pracovat jako tým, abychom dosáhli společného cíle v pokroku, abychom dostali Scuderii zpět na úroveň, kde by měla být," říká Räikkönen.
Změna vedení: Arrivabene nahrazuje MattiaccihoVyjadřuje se také ke změnám ve vedení poté, co šéfa týmu Marca Mattiacciho nahradil nový muž: "Znám Maurizia Arrivabeneho dlouho a věřím, že je extrémně kompetentní a perfektní osobou pro roli šéfa týmu, která mu byla dána.
Maurizio Ferrari a byznys Formule 1 zná velmi dlouho a já věřím, že má schopnost motivovat a tlačit tým zpět na úroveň, na které si zaslouží být. Všichni v týmu v každé oblasti práce nyní budou muset tvrdě pracovat, abychom připravili nový vůz," dodává Kimi.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.