Nová hvězda Ferrari, Sebastian Vettel, si nemyslí, že by mohla s už příští rok bojovat s Mercedesem. Místo toho prosí o trpělivost.
Když 27 letý jezdec hovoří o Ferrari, jeho oči září jako oči malého dítěte před Vánočním stromkem. Němec si ale nemyslí, že bude s červeným vozem schopný hned jezdit na špici: "Nesmíme si dávat velké cíle, jakože budeme příští rok bojovat s Mercedesem," řekl jezdec v rozhovoru pro 'Die Welt'.
Sebastian Vettel se snaží mírnit nadšení fanoušků z dalšího německo-italského snu. Jezdec z Heppenheimu spíše prosí své fanoušky o trpělivost: "Je mi jasné, že mě u Ferrari čeká velký úkol, který potřebuje čas."
Jako pronásledovatel Rosberga a Hamiltona se tedy Sebastian, který už se učí pilně italsky, v příštím roce nevidí: "Zpočátku chci jenom jednoduše ukázat, že to byl dobrý krok - pro mě i Ferrari. To bude trvat nějaký čas. Neočekávám tedy, že budeme hned od začátku bojovat na špici. Tam se musí člověk napřed vypracovat."
Podaří se Vettelovi to, co nevyšlo Alonsovi - dostat 'koníka' zpět na čelo? (foto: Scuderia Ferrari)
I tak však Vettel moc rád vzpomíná na to, jak jeho krajan, Michael Schumacher, dominoval s vozy Scuderie: "Ferrari je mýtus. Hodně mě láká idea pomoci tomuto týmu v jeho těžkých časech a snad brzy opět jezdit na špici. Určitě do toho dám vše." Bude to ale stačit? Jeho předchůdce, Alonso, je hodnocen mnoha odborníky jako nejlepší jezdec své generace...
"Ferrari je zkrátka něco neobyčejného," připouští jezdec, který by si měl v následujících třech letech vydělat zhruba 90 milionů EUR. "Každý krok do něčeho nového je nejistý a nese s sebou riziko. Ale už jsem se tak rozhodl. Kdybych nebyl přesvědčen o tom, že zde mohu být úspěšný, tak bych do toho nešel."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.