Williams si to chce příští rok rozdat s letošním mistrem světa - s týmem Mercedes. Podaří se mu po velkém zlepšení v uplynulé sezóně udělat další krok vpřed?
Šéfka týmu Claire Williamsová na dotaz Reuters, zda se cítí jako při návratu do starých dobrých dob Williamsu, odpovídá: "Ne, vnímám to jako nový Williams. Není to tím, že bych nemilovala starý Williams. Ale myslím, že jsme určitý počet let byli tak trochu statičtí, drželi se dole a značka opravdu nevěděla, kde je, tým opravdu nevěděl, kam směřuje."
Minulý rok získala stáj z Grove pouhých pět bodů a skončila mezi konstruktéry až devátá. Letos naproti tomu získala 64krát více bodů a skončila třetí před takovými velikány, jako jsou Ferrari či McLaren.
Pomohl ji k tomu přechod z motorů Renault na pohonné jednotky Mercedesu i personální posily - angažování Roba Smedleyho z Ferrari a zejména Pata Symondse v červenci loňského roku. Zkušený technický ředitel, jenž vyhrál tituly s Benettonem a Renaultem, dokázal přeorganizovat technické oddělení. Na začátku roku se objevil také nový hlavní sponzor - Martini.
Radost týmu ze třetího místa v šampionátu konstruktérů (foto: Williams F1 Team)
"Myslím, že to psychicky a kulturně sehrálo skutečnou roli pro mnoho lidí ve Williamsu. Představuje to novou, růžovou budoucnost pro tým. Je to o nové generaci a snaze napodobit ty slavné dny, akorát odlišným způsobem.
Pro mě je to opravdu vzrušující. Neslyšeli jsme myslím ani jednou, že by šlo o šťastnou náhodu pro Williams. Jde o novou cestu, o nový začátek," vypráví Williamsová, která převzala vedení týmu po svém otci Frankovi.
V Abú Zabí se tým úspěšně rozloučil se sezónou - získal tam díky dvojnásobně hodnocenému finále v F1 rekordních 66 bodů, což už dlouho žádný tým nepřekoná, protože Komise F1 na svém zasedání tento týden zrušila plánované zpřísnění v omezení radiokomunikací (zůstane stav z konce letošní sezóny), nápadu s pevnými restarty i dvojnásobné bodování posledního závodu sezóny.
Felipe Massa, jenž přišel před letošní sezónou z Ferrari, sice nějakou dobu vedl a ke konci stahoval mistra světa Hamiltona, nakonec se musel spokojit s druhým místem. Williams na dominantní Mercedes letos neměl, příští rok se ale chce pokusit ho porážet.
Příští rok chce Williams svého dodavatele pohonných jedntek porazit (foto: Williams F1 Team)
"Jde o další krok, bude to ten nejtěžší kus práce. Příští rok to musí být o tom pokroku a stažení ztráty na Mercedes.. vyhrávat závody a bojovat s nimi. Je to na nás je vyzvat a uzmout jim vítězství. Tohle opravdu chceme. A nikoliv se štěstím, ale proto, že budeme mít konkurenční výhodu," přeje si Williamsová.
Je otázkou, zda může nezávislý tým z Grove se svým rozpočtem konkurovat velikánům podporovanými automobilkami, po úspěšné sezóně se mu ale nabízejí další sponzoři. "Opravdu se to sbírá. Lidé chtějí být u toho. Vedeme spoustu opravdu pozitivních rozhovorů. Úspěch plodí úspěch, že ano?" usmívá se Williamsová.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.