McLaren v úterý při testech v Abú Zabí ujel necelá tři kola, dnes ještě nevyrazil vůbec. S čím se tým přecházející na pohonné jednotky Hondy trápí?
Včerejší problémy se McLarenu nakonec podařilo identifikovat a vyřešit, dnes zatím v garáži po 3 hodinách stále bezmocně stojí. Závodní ředitel Eric Boullier prozradil, že řeší opět elektrický problém, tentokrát si s ním ale rady nevědí.
"Je tou součásti podivné povahy elektrických součástí. Všechno zapojíte a všechno dobře funguje, pak najednou přestane. Tak to odpojíte, rozeberete, a když to máte zvlášť, obojí opět funguje. Dnes tedy máme naprosto neznámý problém," říká Boullier.
Dnes ráno to na okruhu Jas Marina přitom vypadalo dobře. "Všechno bylo ráno fajn, auto jsme nastartovali v 8:45 hod [5:45 našeho času] v garáži - a nový problém. Absolutně neznámý," přiznává nešťastný závodní ředitel McLarenu.
"Abych byl upřímný, když to srovnám s našimi kolegy, ukázat se v Jerezu s těmito problémy, pak to podle mě muselo hodně bolet. Proto jsme se rozhodli pro oddělený vývoj vozu, protože jsme se rozhodli, že ať už se stane cokoliv, bude to jen bonus, pokud se pokusíme jezdit před koncem sezóny," pokračuje.
Eric Boullier vysvětluje, co stojí v pozadí náročného začátkuspolupráce s Hondou (foto: McLaren)
"Abych byl tedy k vám upřímný, mít možnost jezdit včera či dnes je jenom bonus nade vším, protože v pozadí je tou nejdůležitější věcí budování spolupráce mezi oběma společnostmi, vedení provozu, což je samozřejmě jedním z klíčových hlavních témat.
Ano, nastartování motoru a ježdění mezi ně také patří, ale lidé musí také pochopit, že v pozadí je možná 200 lidí pracujících společně a vy potřebujete, aby tito lidé spolupracovali pořádně. Všechno tedy, co dnes uděláme - i když nebudeme jezdit - je s ohledem na budoucnost pozitivní.
Je to frustrující, chceme jezdit, ale je to stejně pozitivní," dodává Boullier.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.