McLaren v úterý při testech v Abú Zabí ujel necelá tři kola, dnes ještě nevyrazil vůbec. S čím se tým přecházející na pohonné jednotky Hondy trápí?
Včerejší problémy se McLarenu nakonec podařilo identifikovat a vyřešit, dnes zatím v garáži po 3 hodinách stále bezmocně stojí. Závodní ředitel Eric Boullier prozradil, že řeší opět elektrický problém, tentokrát si s ním ale rady nevědí.
"Je tou součásti podivné povahy elektrických součástí. Všechno zapojíte a všechno dobře funguje, pak najednou přestane. Tak to odpojíte, rozeberete, a když to máte zvlášť, obojí opět funguje. Dnes tedy máme naprosto neznámý problém," říká Boullier.
Dnes ráno to na okruhu Jas Marina přitom vypadalo dobře. "Všechno bylo ráno fajn, auto jsme nastartovali v 8:45 hod [5:45 našeho času] v garáži - a nový problém. Absolutně neznámý," přiznává nešťastný závodní ředitel McLarenu.
"Abych byl upřímný, když to srovnám s našimi kolegy, ukázat se v Jerezu s těmito problémy, pak to podle mě muselo hodně bolet. Proto jsme se rozhodli pro oddělený vývoj vozu, protože jsme se rozhodli, že ať už se stane cokoliv, bude to jen bonus, pokud se pokusíme jezdit před koncem sezóny," pokračuje.
Eric Boullier vysvětluje, co stojí v pozadí náročného začátkuspolupráce s Hondou (foto: McLaren)
"Abych byl tedy k vám upřímný, mít možnost jezdit včera či dnes je jenom bonus nade vším, protože v pozadí je tou nejdůležitější věcí budování spolupráce mezi oběma společnostmi, vedení provozu, což je samozřejmě jedním z klíčových hlavních témat.
Ano, nastartování motoru a ježdění mezi ně také patří, ale lidé musí také pochopit, že v pozadí je možná 200 lidí pracujících společně a vy potřebujete, aby tito lidé spolupracovali pořádně. Všechno tedy, co dnes uděláme - i když nebudeme jezdit - je s ohledem na budoucnost pozitivní.
Je to frustrující, chceme jezdit, ale je to stejně pozitivní," dodává Boullier.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.