McLaren v úterý při testech v Abú Zabí ujel necelá tři kola, dnes ještě nevyrazil vůbec. S čím se tým přecházející na pohonné jednotky Hondy trápí?
Včerejší problémy se McLarenu nakonec podařilo identifikovat a vyřešit, dnes zatím v garáži po 3 hodinách stále bezmocně stojí. Závodní ředitel Eric Boullier prozradil, že řeší opět elektrický problém, tentokrát si s ním ale rady nevědí.
"Je tou součásti podivné povahy elektrických součástí. Všechno zapojíte a všechno dobře funguje, pak najednou přestane. Tak to odpojíte, rozeberete, a když to máte zvlášť, obojí opět funguje. Dnes tedy máme naprosto neznámý problém," říká Boullier.
Dnes ráno to na okruhu Jas Marina přitom vypadalo dobře. "Všechno bylo ráno fajn, auto jsme nastartovali v 8:45 hod [5:45 našeho času] v garáži - a nový problém. Absolutně neznámý," přiznává nešťastný závodní ředitel McLarenu.
"Abych byl upřímný, když to srovnám s našimi kolegy, ukázat se v Jerezu s těmito problémy, pak to podle mě muselo hodně bolet. Proto jsme se rozhodli pro oddělený vývoj vozu, protože jsme se rozhodli, že ať už se stane cokoliv, bude to jen bonus, pokud se pokusíme jezdit před koncem sezóny," pokračuje.
Eric Boullier vysvětluje, co stojí v pozadí náročného začátkuspolupráce s Hondou (foto: McLaren)
"Abych byl tedy k vám upřímný, mít možnost jezdit včera či dnes je jenom bonus nade vším, protože v pozadí je tou nejdůležitější věcí budování spolupráce mezi oběma společnostmi, vedení provozu, což je samozřejmě jedním z klíčových hlavních témat.
Ano, nastartování motoru a ježdění mezi ně také patří, ale lidé musí také pochopit, že v pozadí je možná 200 lidí pracujících společně a vy potřebujete, aby tito lidé spolupracovali pořádně. Všechno tedy, co dnes uděláme - i když nebudeme jezdit - je s ohledem na budoucnost pozitivní.
Je to frustrující, chceme jezdit, ale je to stejně pozitivní," dodává Boullier.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.