Čerstvě dvojnásobný mistr světa, Lewis Hamilton, řekl, že jeho týmový kolega, Nico Rosberg, mu pomáhal se posouvat výše. Připustil ale, že bylo těžké přimět jejich vzájemný vztah k dobrému fungování.
Pro začátek je dobré si připomenout, že Lewis Hamilton už jednu turbulentní sezonu v F1 zažil. Bylo to v roce 2007 u McLarenu a jeho týmovým kolegou byl Fernando Alonso. Brit ale teď řekl, že jeho zkušenost z roku 2014 s Nicem Rosbergem byla "možná tvrdší" poté, co dvojice měla neshody jak na trati, tak i mimo ni.
"Vždy chcete mít nelítostné protivníky, tvrdé týmové kolegy, protože vám pomohou pozvednou vaši hru," řekl Lewis Hamilton, který nakonec na finálovém závodu sezonu v Emirátech rozhodl letošní šampionát ve svůj prospěch. Veškeré třenice asi odstartovaly nejrůznější spekulace ohledně zisku pole position Rosbergem v Monte Carlu a následná kolize obou rivalů v prvním kole GP Belgie. Hamilton ale řekl, že rok zakončili "na velice uctivé notě".
Lewis také zavzpomínal na Ayrtona Sennu, který vždy býval jeho vzorem. Pokud by se mu podařilo získat ještě jeden titul, tak by vyrovnal bilanci legendárního Brazilce, ten byl nejlepší v letech 1988, 1990 a 1991. "Samozřejmě, že jsem vždy chtěl napodobovat Ayrtona. Momentálně jsem za celou tu zkušenost [v F1] velice pokorný, už za první vítězství [v šampionátu] jsem byl velice vděčný, získat druhé, to je opravdu neuvěřitelný pocit."
Takto Lewis Hamilton získal v neděli svůj druhý titul mistra světa(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Je to možnost, která se vám naskytne jednou za život. Ale příští týden budu zpět v továrně, budeme pracovat na příštím autě a usazení nové sedačky - setkám se s velkými inženýry, abych pochopil, co mě příští rok čeká." Hamilton se také ještě krátce zmínil o svém bývalém kolegovi, Jensonu Buttonovi, který je zatím stále bez místa pro rok 2015. Brit o svém krajanovi řekl, že by bylo pro McLaren "chytré" si jej ponechat.
"Vývoj, výstavba týmu, stabilizace týmu, potřebujete silné jezdce, aby vedl tým a on je plným balíčkem." Slovo se při rozhovoru s britskou BBC dostalo také na finanční problémy malých týmů, které jsme během sezony 2014 mohli sledovat a jejichž následkem je nucená správa Caterhamu i Marussie.
"Potřebujeme tyto dva týmy, protože opravdu utváří sport, potřebujeme více týmů a potřebujeme více konkurenceschopných týmů. Vidět, jak lidé přichází o práci není obecně dobrou věcí. Samozřejmě, že tito hoši by rádi závodili, chtějí se dostat do závodů a vidět svoje auta, jak bojují ačkoliv to není vyhrávání. Z celého srdce těmto klukům přeji vše to nejlepší."
Na oslavy do Abú Zabí přijel i samotný Dieter Zetche, šéf celého koncernu Daimler AG (uprostřed)(foto: Daimler AG)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.