Čerstvě dvojnásobný mistr světa, Lewis Hamilton, řekl, že jeho týmový kolega, Nico Rosberg, mu pomáhal se posouvat výše. Připustil ale, že bylo těžké přimět jejich vzájemný vztah k dobrému fungování.
Pro začátek je dobré si připomenout, že Lewis Hamilton už jednu turbulentní sezonu v F1 zažil. Bylo to v roce 2007 u McLarenu a jeho týmovým kolegou byl Fernando Alonso. Brit ale teď řekl, že jeho zkušenost z roku 2014 s Nicem Rosbergem byla "možná tvrdší" poté, co dvojice měla neshody jak na trati, tak i mimo ni.
"Vždy chcete mít nelítostné protivníky, tvrdé týmové kolegy, protože vám pomohou pozvednou vaši hru," řekl Lewis Hamilton, který nakonec na finálovém závodu sezonu v Emirátech rozhodl letošní šampionát ve svůj prospěch. Veškeré třenice asi odstartovaly nejrůznější spekulace ohledně zisku pole position Rosbergem v Monte Carlu a následná kolize obou rivalů v prvním kole GP Belgie. Hamilton ale řekl, že rok zakončili "na velice uctivé notě".
Lewis také zavzpomínal na Ayrtona Sennu, který vždy býval jeho vzorem. Pokud by se mu podařilo získat ještě jeden titul, tak by vyrovnal bilanci legendárního Brazilce, ten byl nejlepší v letech 1988, 1990 a 1991. "Samozřejmě, že jsem vždy chtěl napodobovat Ayrtona. Momentálně jsem za celou tu zkušenost [v F1] velice pokorný, už za první vítězství [v šampionátu] jsem byl velice vděčný, získat druhé, to je opravdu neuvěřitelný pocit."
Takto Lewis Hamilton získal v neděli svůj druhý titul mistra světa(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Je to možnost, která se vám naskytne jednou za život. Ale příští týden budu zpět v továrně, budeme pracovat na příštím autě a usazení nové sedačky - setkám se s velkými inženýry, abych pochopil, co mě příští rok čeká." Hamilton se také ještě krátce zmínil o svém bývalém kolegovi, Jensonu Buttonovi, který je zatím stále bez místa pro rok 2015. Brit o svém krajanovi řekl, že by bylo pro McLaren "chytré" si jej ponechat.
"Vývoj, výstavba týmu, stabilizace týmu, potřebujete silné jezdce, aby vedl tým a on je plným balíčkem." Slovo se při rozhovoru s britskou BBC dostalo také na finanční problémy malých týmů, které jsme během sezony 2014 mohli sledovat a jejichž následkem je nucená správa Caterhamu i Marussie.
"Potřebujeme tyto dva týmy, protože opravdu utváří sport, potřebujeme více týmů a potřebujeme více konkurenceschopných týmů. Vidět, jak lidé přichází o práci není obecně dobrou věcí. Samozřejmě, že tito hoši by rádi závodili, chtějí se dostat do závodů a vidět svoje auta, jak bojují ačkoliv to není vyhrávání. Z celého srdce těmto klukům přeji vše to nejlepší."
Na oslavy do Abú Zabí přijel i samotný Dieter Zetche, šéf celého koncernu Daimler AG (uprostřed)(foto: Daimler AG)
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.