Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přibližuje potíže, kterým první den testů v Abú Zabí čelí s Hondou.
McLaren byl ráno připraven vyrazit s upraveným monopostem MP4-29H/1X1 s pohonnou jednotkou Hondy. Kvůli problémům s elektroinstalací ale v úterý jako jediný tým ještě nevyjel.
"Třikrát kontrolujeme určité potíže s elektroinstalací, chceme být opatrní, mohlo by dojít k poškození ECU. Vyjet z garáže v 9 nebo ve 12 nic nemění. Měli jsme plán, který jsme ráno třikrát upravili," říká Boullier.
"Čeká nás hodně systémových kontrol, kterými musíme postupně projít. Nejprve krátké jízdy, ty nejsou o šasi, o pneumatikách apod. Jde o to se postarat o různé části motoru. Nejprve spolehlivost, rekuperace a kontrola všech kódů, všeho, co jde.
Zabere nám to přibližně deset jízd, než to všechno projdeme a vstoupíme do další fáze, k o něco delším jízdám, abychom viděli, zda se po třech kolech neobjeví nějaká závada. To je v plánu. Pak se budeme snažit motor více zatěžovat a tlačit - během těchto dvou dní možná ne k limitu, ale pokusíme se dostat z elektrického balíku a rekuperace více."
Pohonná jednotka Hondy pod kapotou McLarenu MP4-29/1X1 (foto: McLaren)
"Uvidíme, zda se nám podaří zvládnout tu vzdálenost a všechny jízdy. Rozhodně se nesnažíme o porovnání časů na kolo, protože jsme na voze vůbec nepracovali. Je to zkrátka jen o tom prověřit rekuperaci a systémy motorů," vysvětluje Boullier.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.