V úterý týmy F1 v Abú Zabí pokračovaly v jízdách: testovaly nové díly a pneumatiky pro příští rok. Po dráze se proháněli noví mladí piloti, McLaren toho s pohonnou jednotkou Hondy ale moc nepředvedl.
Mechanici McLarenu mají kombinézy bílé barvy, tým po filmování v Silverstone opět nasadil svůj přechodný vůz MP4-29 s Hondou za zády. "Použijeme auto, abychom vyzkoušeli všechny systémy a pokračovali. Když poprvé procházíte prvními kontrolami nového motoru, tak vám ručím za to, že jde o velmi nudnou práci." S vozem bude po oba dva dny jezdit Stoffel Vandoorne, dnes ale neujel ani tři kola.
Nejrychlejšího času dosáhl Bottas s Williamsem, který v nedělním závodě skončil třetí. Zajel o 0,458 s rychlejší kolo než druhý Räikkönen, o časy však nešlo. Týmy si odpoledne vyzkoušeli měkkou i středně-tvrdou směs pneumatik pro příští ročník F1. Nejvíce kol ujel Rosberg s Mercedesem: 114 okruhů představuje 633,2 km.
Vybrané fotografie z 1. dne testů najdete pod článkem, kompletní fotogalerii zde.
Konečné výsledky 1. dnePro aktualizaci stiskněte Ctrl + F5
Průběh dne:
15:00 Zlepšují se Sainz a Ericsson, první den testů v Abú Zabí končí.
14:56 Provoz je obnoven na poslední čtyři minuty.
14:48 A opět červené vlajky, na dráze bylo hodně aut. Verstappenovi zhasl motor.
14:45 Bottas si poslední čtvrthodinu začal užívat zlepšením svého nejrychlejšího času - 1:43,396.
14:40 Odpoledne týmy jezdí na pneumatikách Pirelli pro rok 2015, delší jízdy absolvovaly s měkkými i středně-tvrdými směsmi. "První dojmy jsou pozitivní, nyní se podíváme na data," hlásí výrobce pneumatik.
14:37 Rosberg odpovídá Palmerovi a bere si třetí místo zpět - 1:44,512.
14:30 Posledních 30 min, po McLarenu ani vidu, ani slechu. Činí se Force India, Palmer už je třetí (1:44,516).
14:20 Své časy zlepšuje Pic (1:46,167) a Palmer (1:45,091), postupují na 6., resp. 4. příčku.
13:45 Honda přivezla do Abú Zabí k testům 3 pohonné jednotky. Vůz MP4-29H jezdí s upravenou převodovkou, zabudování motoru ale jinak díky pravidlům není takovým problémem - ta totiž definují 6 bodů jeho uchycení. Vůz je momentálně v boxech a mechanici řeší jeho další závadu.
Will Stevens je nejaktivnější, na kontě má už 90 kol, tj. 500 km (foto: Caterham F1 Team)
13:25 Odbornému poradci Red Bullu Helmutovi Markovi se nelíbí dnešní přítomnost Vettela v garáži Ferrari. Nehodlá z toho už ale dělat problém: "Právně to v pořádku není, ale já se o to nestarám."
13:05 Ericsson už má na kontě 70 kol. Testování ale přerušují další červené vlajky. Stojí McLaren při své druhém pokusu.
12:55 V levé bočnici McLarenu jsou kvůli chlazení nové pohonné jednotky tři velké vertikální otvory. Tým se věnuje prvotním testům, za výkonností se nehoní.
Vývojové pneumatiky Pirelli pro rok 2015, od letošních se lišit moc nebudou (foto: Pirelli)
12:40 Bottas zajel nejrychlejší kolo na letošní specifikaci pneumatik Pirelli, italský výrobce zde má ale i pneumatiky pro sezónu 2015. Ty se příští rok moc nezmění, dojde jen k drobné úpravě opotřebení a teplotní výkonnosti v důsledku vyšší výkonnosti vozů příští rok a většího množství energie procházejícího pneumatikou. Odpoledne se dostanou ke slovu, každý tým si může vyzkoušet až 10 sad (pokud mu zbývají z alokace 135 sad pro testování během roku).
12:25 Šampion GP3 Alex Lynn na cestě do garáže Lotusu, zítra odpoledne by měl testovat.
12:12 Vandoorne s McLarenem MP4-29H/1X1 poháněným Hondou poprvé na dráze. Po instalačním kole se velmi pomalu vrací do boxů.
Vandoorne se zpoždění připraven opustit boxy McLarenu (foto: Eric Boullier)
12:08 Vandoorne usedá do vozu, McLaren připraven k prvnímu výjezdu.
11:45 A opět červené vlajky, stojí Palmer. Už ráno měl smůlu, když zůstal stát kvůli pohonné jednotce Mercedesu.
Sotva Pic opustil garáž, musel se kvůli červeným vlajkám vrátit (foto: Lotus F1 Team)
11:40 McLaren v garáži úspěšně nastartoval, mohl by za chvíli vyjet.
11:30 Provoz byl kvůli červeným vlajkám na 15 min přerušen. Stevens pokračuje v dlouhých jízdách.
11:10 Stevens už krouží, Pic zatím vykládá s novináři - Lotus mu přenastavuje vůz.
11:05 Williams i Lotus dnes testují na svých vozech větší displeje McLarenu PCU-8D (viz obrázek níže).
11:00 Boxová ulička se znovu otevírá, v Abú Zabí se testuje do 15 hod našeho času.
10:00 Obědová přestávka. Eric Boullier vysvětluje, proč McLaren zatím nevyjel: zde.
Výhled z "kanceláře" nejrychlejšího muže dopolední části (foto: Valtteri Bottas)
9:50 Bottas má na kontě 38 kol a o 1,2 s rychlejší čas, Williams jde obědvat.
9:35 Sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj: "Našim snem je příští rok bojovat o vítězství s Mercedesem."
9:15 McLaren stále stojí kvůli elektrickým problémům s pohonnou jednotkou Hondy. Vše kontroluje a věří, že se dnes na trať dostane.
#AbuDhabiTest: Front suspension issue for Max. Work in progress in the garage, to go back on track this afternoon. pic.twitter.com/LAYedEyIGA
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) November 25, 2014
9:05 Za ranní havárii Verstappena mohl podle Toro Rosso problém s předním zavěšením.
8:40 Teploty na okruhu stoupají - vzduch 29 °C, trať 42 °C.
8:30 Sebastian Vettel už je mezi mechaniky a inženýry Ferrari v čilých rozhovorech. Red Bull mu však v Abú Zabí s novým týmem nedovolil testovat.
7:50 Další červené vlajky. Tentokrát stojí Palmer v zatáčce 13 poté, co s Bottasem (1:47,592) zlepšil svůj čas - 1:48,356.
Výměna podlahy u Lotusu (foto: Lotus F1 Team)
7:45 Lotus mění odstrojuje vůz E22, mění Picovi podlahu. Bude se věnovat srovnání s jinou verzí.
7:20 Časy na svém kontě mají zatím jen tři jezdci: Palmer (1:49,758), Stevens (1:51,067) a Rosberg (2:20,396).
Minor Incident for @MaxVerstappen3 in the @ToroRossoSpy brings out the first Red Flag. Sam Bloxham on the case. #F1 pic.twitter.com/lLt78KnviF
— LAT Photographic (@latphotographic) November 25, 2014
6:30 Testy začaly v 6 hodin našeho času. Verstappen už stihl nabourat Toro Rosso v zatáčce č. 19 a McLaren má zpoždění, objeví se až kolem 14:30 hod našeho času.
Charles Pic vyráží s Lotusem E22 (foto: Lotus F1 Team)
Marcus Ericsson už v kokpitu Sauberu poté, co zpřetrhal veškeré vazbys Caterhamem (foto: Sauber Motorsport AG)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.