ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly během Velké ceny Abú Zabí a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Nejrychlejší zastávku po několika závodech nadvlády McLarenu v posledním podniku sezóny 2014 předvedlo Ferrari, které v 6. kole přezulo Räikkönena za 2,1 sekundy. Jeho druhá zastávka trvala 2,8 s. Ještě z lepšího průměru se těšil jeho týmový kolega Alonso při svém posledním závodu se Scuderií - odbavila ho za 2,2 a za 2,4 s.
Všechny zastávky pod 3 sekundy zvládl i Williams u obou svých jezdců, McLaren u Magnussena, Red Bull u Ricciarda, Mercedes v případě novopečeného mistra světa Hamiltona, Force India u Péreze či Lotus u Grosjeana, který absolvoval po 1. kole také jeden trestný průjezd za včerejší výměnu komponent pohonné jednotky.
Do závodu startovala většina pilotů na super-měkké směsi, tu tvrdší si pro jeho začátek vybrali Hülkenberg, Magnussen, Pérez, Ricciardo, Vergne a Vettel. Většina také volila strategie o dvou zastávkách, třikrát se v boxech ukázali jen Sutil, Stevens a Grosjean - jednou z toho byl již zmíněný trestný průjezd bez výměny kol. Hülkenberg si prozměnu musel při první zastávce za trest pět sekund v nečinnosti postát, než se na něj mohli mechanici vrhnout.
Dráha v průběhu závodu za klesajících teplot neustále zrychlovala, týmy proto museli pečlivě monitorovat opotřebení a degradaci pneumatik. Obě směsi se chovaly dle očekávání. Massa se ke konci snažil stáhnout Hamiltona poté, co nazul super-měkké gumy, k překvapivému útoku se ale nedostal. Mercedes získal 16. vítězství v sezóně, čímž vytvořil nový rekord F1. Famózní výkon předvedl čtvrtý Ricciardo startující z boxové uličky.
Nejdelší stint odjel na super-měkké směsi Hülkenberg - 18 kol v řadě za sebou představovalo 32,7 % závodu. Na měkkých vydržel Grosjean dokonce 33 kol, tj. 60 % velké ceny vypsané na 55 okruhů.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.