ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly během Velké ceny Abú Zabí a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Nejrychlejší zastávku po několika závodech nadvlády McLarenu v posledním podniku sezóny 2014 předvedlo Ferrari, které v 6. kole přezulo Räikkönena za 2,1 sekundy. Jeho druhá zastávka trvala 2,8 s. Ještě z lepšího průměru se těšil jeho týmový kolega Alonso při svém posledním závodu se Scuderií - odbavila ho za 2,2 a za 2,4 s.
Všechny zastávky pod 3 sekundy zvládl i Williams u obou svých jezdců, McLaren u Magnussena, Red Bull u Ricciarda, Mercedes v případě novopečeného mistra světa Hamiltona, Force India u Péreze či Lotus u Grosjeana, který absolvoval po 1. kole také jeden trestný průjezd za včerejší výměnu komponent pohonné jednotky.
Do závodu startovala většina pilotů na super-měkké směsi, tu tvrdší si pro jeho začátek vybrali Hülkenberg, Magnussen, Pérez, Ricciardo, Vergne a Vettel. Většina také volila strategie o dvou zastávkách, třikrát se v boxech ukázali jen Sutil, Stevens a Grosjean - jednou z toho byl již zmíněný trestný průjezd bez výměny kol. Hülkenberg si prozměnu musel při první zastávce za trest pět sekund v nečinnosti postát, než se na něj mohli mechanici vrhnout.
Dráha v průběhu závodu za klesajících teplot neustále zrychlovala, týmy proto museli pečlivě monitorovat opotřebení a degradaci pneumatik. Obě směsi se chovaly dle očekávání. Massa se ke konci snažil stáhnout Hamiltona poté, co nazul super-měkké gumy, k překvapivému útoku se ale nedostal. Mercedes získal 16. vítězství v sezóně, čímž vytvořil nový rekord F1. Famózní výkon předvedl čtvrtý Ricciardo startující z boxové uličky.
Nejdelší stint odjel na super-měkké směsi Hülkenberg - 18 kol v řadě za sebou představovalo 32,7 % závodu. Na měkkých vydržel Grosjean dokonce 33 kol, tj. 60 % velké ceny vypsané na 55 okruhů.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.