ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly během Velké ceny Abú Zabí a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Nejrychlejší zastávku po několika závodech nadvlády McLarenu v posledním podniku sezóny 2014 předvedlo Ferrari, které v 6. kole přezulo Räikkönena za 2,1 sekundy. Jeho druhá zastávka trvala 2,8 s. Ještě z lepšího průměru se těšil jeho týmový kolega Alonso při svém posledním závodu se Scuderií - odbavila ho za 2,2 a za 2,4 s.
Všechny zastávky pod 3 sekundy zvládl i Williams u obou svých jezdců, McLaren u Magnussena, Red Bull u Ricciarda, Mercedes v případě novopečeného mistra světa Hamiltona, Force India u Péreze či Lotus u Grosjeana, který absolvoval po 1. kole také jeden trestný průjezd za včerejší výměnu komponent pohonné jednotky.
Do závodu startovala většina pilotů na super-měkké směsi, tu tvrdší si pro jeho začátek vybrali Hülkenberg, Magnussen, Pérez, Ricciardo, Vergne a Vettel. Většina také volila strategie o dvou zastávkách, třikrát se v boxech ukázali jen Sutil, Stevens a Grosjean - jednou z toho byl již zmíněný trestný průjezd bez výměny kol. Hülkenberg si prozměnu musel při první zastávce za trest pět sekund v nečinnosti postát, než se na něj mohli mechanici vrhnout.
Dráha v průběhu závodu za klesajících teplot neustále zrychlovala, týmy proto museli pečlivě monitorovat opotřebení a degradaci pneumatik. Obě směsi se chovaly dle očekávání. Massa se ke konci snažil stáhnout Hamiltona poté, co nazul super-měkké gumy, k překvapivému útoku se ale nedostal. Mercedes získal 16. vítězství v sezóně, čímž vytvořil nový rekord F1. Famózní výkon předvedl čtvrtý Ricciardo startující z boxové uličky.
Nejdelší stint odjel na super-měkké směsi Hülkenberg - 18 kol v řadě za sebou představovalo 32,7 % závodu. Na měkkých vydržel Grosjean dokonce 33 kol, tj. 60 % velké ceny vypsané na 55 okruhů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.