Fernando Alonso popisuje svůj poslední závod v italském týmu jako hodně emocionální. Svoje pětileté působení u Scuderie zakončil na 9. místě.
Ani Fernando Alonso nebyl schopný pomoci italskému týmu odvrátit porážku od odvěkého rivala, stáje Williams, v poháru konstruktérů. Tým z Grove naposledy porazil Ferrari v roce 1997. Španěl se také propadl dnešním výsledkem až na 6. místo mezi jezdci, což je jeho nejhorší výsledek za dobu jeho působení u Ferrari.
Jezdec vnímal emoce ještě před samotným startem: "Bylo to hodně emocionální. Nejhorší moment byl hned ten na startovním roštu, kdy jsem nastoupil do auta a nastartovali jsme motor a moji mechanici stáli s předehřívači u mých předních kol až do posledního momentu, 20 vteřin do odjezdu do zaváděcího kola."
"Viděl jsem obličeje těch dvou kluků, kteří byli u mých předních kol. Koukali na mě, oči jim při tom zářily. To bylo těžké. Bylo těžké zařadit jedničku a odjet do zaváděcího kola," vybral nejemocionálnější moment ze svého posledního závodu za Ferrari dvojinásobný mistr světa. "Tým mi bude chybět. Budou mi chybět všichni ti kluci, kteří v něm pracují."
"Ale když se rozhodnete přidat k novému projektu, tak je to proto, že věříte, že bude lepší než ten současný." Alonso v Emirátech naznačil, že podepsal dlouhodobější smlouvu, avšak stále odmítl potvrdit, že s McLarenem. To je poměrně překvapivé, protože všichni spíše očekávali krátkodobější kontrakt, který by mu umožňoval odejít v případě horších výsledků k Red Bullu nebo Mercedesu.
Loučení po pěti letech je hodně emocionální, nová smlouva by měla být dlouhodobější(foto: Scuderia Ferrari)
"Mercedes má zřejmě výhodu a pravděpodobně si ji přenese i do sezony 2015. Ale já se připojím k projektu, který nebude jenom na příští rok. Půjde o dlouhodobé partnerství s cílem brzy konkurovat Mercedesům, proto jsem se pro něj rozhodl. Do budoucna hledím s optimismem."
Mezitím přítel Alonsa, španělský král Juan Carlos I., prozradil, že jde Alonso do McLarenu. Jak to okomentoval jezdec? No, trošku s nadhledem, nicméně více méně souhlasil: "Co řekne král, proti tomu já nic nezmůžu. To víte, král je král. A on má vždycky pravdu."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.