Na Mercedesu Nica Rosberga selhala pumpa systému ERS. Němec tím ztratil veškeré naděje na to, že by mohl na kolegu Hamiltona vyvinout jakýkoliv tlak. Dle Wolfa by se takový problém při finálovém závodu roku stávat neměl.
Technický problém na monopostu Mercedes rozhodl předčasně boj o letošní titul již po 25 kolech. Až do té doby jezdil Nico i po špatném startu na druhém místě s nadějí na útok na Hamiltona a případné vítězství. "Bohůžel se to trošku pokazilo. Ale na tom už nezáleží," řekl v cíli jezdec, který byl klasifikován až jako 14.
"Vypadla nám pumpa systému ERS. Poté už nešlo moc dělat. Mysleli jsme si, že se to vrátí k sobě, ale postupem času to bylo jen horší a horší. Posléze jsme se rozhodli pumpu úplně vypnout. Poté už Nico neměl hybridní část výkonu," popisuje Toto Wolff. Od tohoto momentu Rosbergovi scházelo na konkurenty zhruba 160 koňských sil.
"V Kanadě jsme zažili, že i s nefunkčním rekuperačním systémem dojel Nico do cíle jako druhý. Jenom jsme doufali, že to půjde nějakým způsobem regulovat. Tentokrát mu ale přízeň osudu nepřála. Nebezpečné je, že tento systém brzdí zadní kola, když se nabíjí. A když nefunguje, jeho brzdný účinek na zadní kola je nulový. I proto jsme dnes viděli Nica udělat pár chyb, protože jej to překvapilo," přidává své postřehy Marc Surer.
"Ve druhém stintu jsem jednou probrzdil a musel vzít zatáčku rovně," připouští svá pochybení Nico Rosberg. "Je to pro nás dost hořké. Chtěli jsme dostat oba vozy do cíle tak, aby spolu mohli až do konce bojovat. To se nám nepovedlo. Příště musíme být v oblasti spolehlivosti lepší. Dlužíme to oběma jezdcům i týmu," říká šéf týmu.
Nico se k prohře postavil čelem a až do posledního momentu bojoval, za což mu patří čest(foto: Daimler AG)
Po závodu jsme viděli hezké gesto, kdy Rosberg ještě před ceremoniálem vyhledal Hamiltona, aby mu poblahopřál: "Je [Nico] opravdovým velkým sportovcem. Celý rok si nic nedarovali a hodně intenzivně spolu bojovali. Po prohrané bitvě o titul přijít za soupeřem a gratulovat mu, před tím se dá jen smeknout. Kdyby to dopadlo obráceně, situace by byla zřejmě stejná," říká Rakušan.
Velké sympatie sklidil Nico také za svoji reakci do rádia 2 kola před cílem. Když se propadl na beznadějné pozice, tým se jej pokusil stáhnout ze závodu. Rosberg však odpověděl: "Jsem bojovník, raději bych dojel do cíle."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.