Rosberg bez výkonu: Co se na hybridním ústrojí poškodilo?

Rosberg, Nico
Rosberg, Nico, foto: Daimler AG
iM2 23. listopadu 2014 20:35
Sdílej:

Na Mercedesu Nica Rosberga selhala pumpa systému ERS. Němec tím ztratil veškeré naděje na to, že by mohl na kolegu Hamiltona vyvinout jakýkoliv tlak. Dle Wolfa by se takový problém při finálovém závodu roku stávat neměl.

Technický problém na monopostu Mercedes rozhodl předčasně boj o letošní titul již po 25 kolech. Až do té doby jezdil Nico i po špatném startu na druhém místě s nadějí na útok na Hamiltona a případné vítězství. "Bohůžel se to trošku pokazilo. Ale na tom už nezáleží," řekl v cíli jezdec, který byl klasifikován až jako 14.

"Vypadla nám pumpa systému ERS. Poté už nešlo moc dělat. Mysleli jsme si, že se to vrátí k sobě, ale postupem času to bylo jen horší a horší. Posléze jsme se rozhodli pumpu úplně vypnout. Poté už Nico neměl hybridní část výkonu," popisuje Toto Wolff. Od tohoto momentu Rosbergovi scházelo na konkurenty zhruba 160 koňských sil.

"V Kanadě jsme zažili, že i s nefunkčním rekuperačním systémem dojel Nico do cíle jako druhý. Jenom jsme doufali, že to půjde nějakým způsobem regulovat. Tentokrát mu ale přízeň osudu nepřála. Nebezpečné je, že tento systém brzdí zadní kola, když se nabíjí. A když nefunguje, jeho brzdný účinek na zadní kola je nulový. I proto jsme dnes viděli Nica udělat pár chyb, protože jej to překvapilo," přidává své postřehy Marc Surer.

"Ve druhém stintu jsem jednou probrzdil a musel vzít zatáčku rovně," připouští svá pochybení Nico Rosberg. "Je to pro nás dost hořké. Chtěli jsme dostat oba vozy do cíle tak, aby spolu mohli až do konce bojovat. To se nám nepovedlo. Příště musíme být v oblasti spolehlivosti lepší. Dlužíme to oběma jezdcům i týmu," říká šéf týmu.

Nico se k prohře postavil čelem a až do posledního momentu bojoval, za což mu patří čest(foto: Daimler AG)

Po závodu jsme viděli hezké gesto, kdy Rosberg ještě před ceremoniálem vyhledal Hamiltona, aby mu poblahopřál: "Je [Nico] opravdovým velkým sportovcem. Celý rok si nic nedarovali a hodně intenzivně spolu bojovali. Po prohrané bitvě o titul přijít za soupeřem a gratulovat mu, před tím se dá jen smeknout. Kdyby to dopadlo obráceně, situace by byla zřejmě stejná," říká Rakušan.

Velké sympatie sklidil Nico také za svoji reakci do rádia 2 kola před cílem. Když se propadl na beznadějné pozice, tým se jej pokusil stáhnout ze závodu. Rosberg však odpověděl: "Jsem bojovník, raději bych dojel do cíle." 

Témata:
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.