Esteban Ocon by byl spokojen, kdyby v týmu Lotus získal v nové sezoně místo rezervního jezdce
Esteban Ocon, který v pátek dopoledne za volantem Lotusu E22 nahradil v prvním volném tréninku Romaina Grosjeana, splnil úkol. Letošní šampión evropské F3, mladý francouzský jezdec využil nabídnutou možnost a odjel 28 kol s šestnáctým nejlepším časem.
I když mu kvůli jeho vyšší postavě kokpit půjčeného Lotusu moc neseděl, neudělal Ocon žádnou chybu a mohl si naplno užívat novou zkušenost. Minulý měsíc absolvoval testovací jízdy v Lotusu a Ferrari, ale byly to vozy z roku 2012. Podle něho je to něco úplně jiného.
„Celkem dobře to proběhlo,“ svěřil se Esteban Ocon francouzskému Canal+. „Musel jsem se přizpůsobit nové F1, protože předtím jsem sice jezdil s Ferrari a Lotusem, ale z roku 2012. Je to velký rozdíl, letošní vozy se řídí složitěji. Dával jsem si pozor, abych neudělal žádnou chybu a abych příští týden mohl dostat z vozu maximum.“
Ocon se objeví v Abú Zabí za volantem E22 i příští týden v rámci plánovaného testování týmů. Ocona si inženýři chválí, protože dokáže poskytnout cennou zpětnou vazbu, Esteban přitom využívá metod z juniorských kategorií. „Je to skvělá příležitost. Mám za sebou hodně práce v Junior Team v F3, byl to výborný rok. V podstatě je to stejná práce, jsem přirozeně zvyklý na zpětnou vazbu.“
Ocon je zvědavý na svou budoucí kariéru, zda se mu podaří získat místo rezervního jezdce v týmu Lotus pro rok 2015. „Doufám, že se ještě vrátím, teď to s jistotou nevím. Je na nich, aby rozhodli. Já jsem si jist, že kdybych se vrátil, byl bych velmi spokojen.“
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.