Esteban Ocon by byl spokojen, kdyby v týmu Lotus získal v nové sezoně místo rezervního jezdce
Esteban Ocon, který v pátek dopoledne za volantem Lotusu E22 nahradil v prvním volném tréninku Romaina Grosjeana, splnil úkol. Letošní šampión evropské F3, mladý francouzský jezdec využil nabídnutou možnost a odjel 28 kol s šestnáctým nejlepším časem.
I když mu kvůli jeho vyšší postavě kokpit půjčeného Lotusu moc neseděl, neudělal Ocon žádnou chybu a mohl si naplno užívat novou zkušenost. Minulý měsíc absolvoval testovací jízdy v Lotusu a Ferrari, ale byly to vozy z roku 2012. Podle něho je to něco úplně jiného.
„Celkem dobře to proběhlo,“ svěřil se Esteban Ocon francouzskému Canal+. „Musel jsem se přizpůsobit nové F1, protože předtím jsem sice jezdil s Ferrari a Lotusem, ale z roku 2012. Je to velký rozdíl, letošní vozy se řídí složitěji. Dával jsem si pozor, abych neudělal žádnou chybu a abych příští týden mohl dostat z vozu maximum.“
Ocon se objeví v Abú Zabí za volantem E22 i příští týden v rámci plánovaného testování týmů. Ocona si inženýři chválí, protože dokáže poskytnout cennou zpětnou vazbu, Esteban přitom využívá metod z juniorských kategorií. „Je to skvělá příležitost. Mám za sebou hodně práce v Junior Team v F3, byl to výborný rok. V podstatě je to stejná práce, jsem přirozeně zvyklý na zpětnou vazbu.“
Ocon je zvědavý na svou budoucí kariéru, zda se mu podaří získat místo rezervního jezdce v týmu Lotus pro rok 2015. „Doufám, že se ještě vrátím, teď to s jistotou nevím. Je na nich, aby rozhodli. Já jsem si jist, že kdybych se vrátil, byl bych velmi spokojen.“
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.