Esteban Ocon by byl spokojen, kdyby v týmu Lotus získal v nové sezoně místo rezervního jezdce
Esteban Ocon, který v pátek dopoledne za volantem Lotusu E22 nahradil v prvním volném tréninku Romaina Grosjeana, splnil úkol. Letošní šampión evropské F3, mladý francouzský jezdec využil nabídnutou možnost a odjel 28 kol s šestnáctým nejlepším časem.
I když mu kvůli jeho vyšší postavě kokpit půjčeného Lotusu moc neseděl, neudělal Ocon žádnou chybu a mohl si naplno užívat novou zkušenost. Minulý měsíc absolvoval testovací jízdy v Lotusu a Ferrari, ale byly to vozy z roku 2012. Podle něho je to něco úplně jiného.
„Celkem dobře to proběhlo,“ svěřil se Esteban Ocon francouzskému Canal+. „Musel jsem se přizpůsobit nové F1, protože předtím jsem sice jezdil s Ferrari a Lotusem, ale z roku 2012. Je to velký rozdíl, letošní vozy se řídí složitěji. Dával jsem si pozor, abych neudělal žádnou chybu a abych příští týden mohl dostat z vozu maximum.“
Ocon se objeví v Abú Zabí za volantem E22 i příští týden v rámci plánovaného testování týmů. Ocona si inženýři chválí, protože dokáže poskytnout cennou zpětnou vazbu, Esteban přitom využívá metod z juniorských kategorií. „Je to skvělá příležitost. Mám za sebou hodně práce v Junior Team v F3, byl to výborný rok. V podstatě je to stejná práce, jsem přirozeně zvyklý na zpětnou vazbu.“
Ocon je zvědavý na svou budoucí kariéru, zda se mu podaří získat místo rezervního jezdce v týmu Lotus pro rok 2015. „Doufám, že se ještě vrátím, teď to s jistotou nevím. Je na nich, aby rozhodli. Já jsem si jist, že kdybych se vrátil, byl bych velmi spokojen.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.