Esteban Ocon by byl spokojen, kdyby v týmu Lotus získal v nové sezoně místo rezervního jezdce
Esteban Ocon, který v pátek dopoledne za volantem Lotusu E22 nahradil v prvním volném tréninku Romaina Grosjeana, splnil úkol. Letošní šampión evropské F3, mladý francouzský jezdec využil nabídnutou možnost a odjel 28 kol s šestnáctým nejlepším časem.
I když mu kvůli jeho vyšší postavě kokpit půjčeného Lotusu moc neseděl, neudělal Ocon žádnou chybu a mohl si naplno užívat novou zkušenost. Minulý měsíc absolvoval testovací jízdy v Lotusu a Ferrari, ale byly to vozy z roku 2012. Podle něho je to něco úplně jiného.
„Celkem dobře to proběhlo,“ svěřil se Esteban Ocon francouzskému Canal+. „Musel jsem se přizpůsobit nové F1, protože předtím jsem sice jezdil s Ferrari a Lotusem, ale z roku 2012. Je to velký rozdíl, letošní vozy se řídí složitěji. Dával jsem si pozor, abych neudělal žádnou chybu a abych příští týden mohl dostat z vozu maximum.“
Ocon se objeví v Abú Zabí za volantem E22 i příští týden v rámci plánovaného testování týmů. Ocona si inženýři chválí, protože dokáže poskytnout cennou zpětnou vazbu, Esteban přitom využívá metod z juniorských kategorií. „Je to skvělá příležitost. Mám za sebou hodně práce v Junior Team v F3, byl to výborný rok. V podstatě je to stejná práce, jsem přirozeně zvyklý na zpětnou vazbu.“
Ocon je zvědavý na svou budoucí kariéru, zda se mu podaří získat místo rezervního jezdce v týmu Lotus pro rok 2015. „Doufám, že se ještě vrátím, teď to s jistotou nevím. Je na nich, aby rozhodli. Já jsem si jist, že kdybych se vrátil, byl bych velmi spokojen.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.