Sébastien Vettel je od včerejška oficiálně potvrzen jako závodní pilot týmu Ferrari pro rok 2015. Jeho kontrakt je tříletý. V rozhovoru s německým auto motor und sport se Němec rozmluvil o tom, jak si našel cestu do italského týmu, o jeho kouzlech a také o tom, jaké ho zde čekají výzvy.
Otázka: Jaký je to pocit, být jezdcem Ferrari?Sebastian Vettel: Fascinace týmem Ferrari se nemůže zbavit žádný jezdec. Ferrari je mýtem v pravém slova smyslu. Můžete sedět v jakémkoliv silničním autě, ale Ferrari je něčím speciálním, autem, které žije, autem, které má duši. Přeji si samozřejmě, abych minimálně stejný pocit zažíval také v autě F1.
O: Byla u vás už tato fascinace, když jste jezdil motokáry?SV: S určitostí to tu bylo už tehdy, souvisí to s tím, že Michael Schumecher je mým vzorem a já k němu vždy vhlížel. Michaelovi roky u Benettonu jsem pobíral tak nějak z doslechu, ale jakmile jsem začal s motokárami a začal věci více vnímat, tak byl Michael vždy v rudém autě s týmem, který si zformoval a na vítězné vlně. To spustilo první fascinaci. Kouzlo, s jakým tehdy jezdil s autem a byl úspěšný, bylo mým rozhodujícím bodem pro změnu.
O: Jak proběhl první kontakt s Ferrari. Mluví se o nákupu silničního auta.SV: První kontakty začly už před lety. V roce 2008 jsem s tehdejším šéfem týmu, Stefanem Domenicalim, mluvil o možné budoucí spolupráci. Tehdy to samozřejmě byla hudba budoucnosti. Pro mě bylo v popředí všimnout si šance, kterou mi dal Red Bull a zůstat jim věrný. Že z toho vzejdou čtyři tituly, na to tehdy ještě nikdo nemyslel.
V mezičase jsem kontakt s Ferrari neustále udržoval. Bojovali jsme spolu na trati, mimo ni jsme se navzájem ale vážili. S nákupem auta a rozhovorem s prezidentem Montezemolem jsme se k něčemu dostali. Proběhlo setkání s Montezemolem. Primárním důvodem byly rozhovory o společné budoucnosti. Vedle toho jsem se zeptal i na nákup auta.
Uvidíme příští rok tyto dva jezdce na podiu, ovšem v kombinézách Ferrari? (foto: Red Bull Racing)
O: Nakonec z tohoto přechodu byl docela slušný poker. Měl jste neustále přehled a bylo těžké to udržet pod pokličkou?SV: Co se týče udržení v tajnosti, tak to zase tak těžké nebylo. Nemám žádného manažera, který by mohl něco vyslepičit. Pokud udržíte kruh lidí, kteří o tom ví, malý, tak nevznikne žádný problém. Pokud je někdo tak hloupý, že si v sobotu odpoledne s někým sedne na závodní dráze, tak se nesmí divit, že se spekuluje. Kromě toho existuje spousta možností, jak se anonymně a privátně setkat. Samozřejmě, že tak nevyloučíte možný vlastní gól.
Po hubené první polovině sezony bylo jasné, že vznikne možnost opustit Red Bull. To umožnilo už hlubší rozhovory. Zájem ze strany Ferrari tu byl a kontakt také. Nikdy není nic perfektní, ale tady bylo načasování dobré.
O: Bylo těžké opustit Red Bull?SV: O rozloučení jsem se rohodoval velice těžko. Není to tak, že bych se s týmem rozhádal. V posledních 15 letech jsem s Red Bullem vyrostl a se značkou se docela dobře ztotožňuji. Hodně lidí mi přirostlo k srdci. Proto to byl extrémně těžký krok. Ale podnět dostat něco nového byl větší. Z toho důvodu to bylo aktivní rozhodnutí pro Ferrari a ne proti Red Bullu.
Budoucí týmoví kolegové (foto: Red Bull Racing)
O: Zůstal byste u Red Bullu, kdyby tam nebyla ta kauzule umožňující odchod?SV: Já jsem svoji smlouvu každopádně naplnil. Ale byla tam určitá možnost, proto jsem jí využil. Není to tak, že bych se od tam vyboxoval nebo vykradl. Pokud by tomu tak bylo, já se tam už necítil dobře a měl toho plné zuby, tak bychom se pravděpodobně o všem poradili. Myslím, že Red Bull a já máme tak dobrý vztah, že by to bylo možné.
O: Ale bez Alonsa by to nešlo. Byl to on, kdo se musel napřed rozhodnout a svoje místo uvolnit?SV: Neznám zde žádné detaily, ale věřím, že má dlouhodobý kontrakt. Pokud by ho využil, tak by pro mě nebylo místo.
O: Mluvil jste už o tom s Alonsem?SV: Ne.
O: Budete na startu sezony 2015 mluvit italsky?SV: Pomáhá mi, že jsem se ve škole učil francouzsky. Díky tomu jednotlivým slovům lépe rozumím. Za mých časů u Toro Rosso jsem trochu italsky mluvil, v posledních několika letech jsem ale zase něco zapomněl. Nemohu nic slibovat o tom, jaké budou moje znalosti italštiny zkraje února, ale myslím, že řeč k tomu tak něja patří.
O: Úkoly u Ferrari nebudou jednodušší než u Red Bullu?SV: Mně je známo, že je přede mnou u Ferrari velký úkol, který potřebuje také čas. Přesně ten čas, ve kterém bude mít Mercedes velkou výhodu. Nejjednodušším rozhodnutím by pro mě bylo zůstat tam, kde jsem byl. U Red Bullu znám tým, lidi, slabiny a přednosti, tam bych mohl projekt pro další roky dobře odhadnout. Jakákakoliv změna je krokem do neznáma a proto také rizikem. Ale já jsem si svoje rozhodnutí dobře rozmyslel. Pokud bych nebyl přesvědčen o tom, že tam budu moci být úspěšný, tak bych to neudělal. Šance, které u Ferrari vidím a možnost společně s týmem něco vybudovat mě naplňují důvěrou.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.