Před závodem v Abú Zabí oznámil tým Lotus, že si ponechává Romaina Grosjeana i v příští sezoně. Na mítinku s novináři na okruhu Yas Marina měl proto francouzský jezdec dobrou náladu.
Když už víte co bude, cítíte se být víc spokojen? Romain Grosjean (RG): „Samozřejmě! Obě strany jsou spokojené, jak probíhá naše spolupráce a já jsem už před časem říkal, že Lotus půjde v příštím roce nahoru. Dostaneme motory Mercedes, ale i vůz musí být rychlejší. V této sezoně se tým mnohému naučil, včetně mně. Také jsem udělal několik chyb. Vůz nebyl tak dobrý, jak bychom chtěli. Ke konci sezony lépe rozumíme tomu, co jsme dělali dobře a co špatně. Tým odvedl hodně práce na své základně, v aerodynamickém tunelu a v současnosti naplno pracuje na přípravě vozu pro další sezonu.“
Co jste se letos naučil?RG: „Když máme mluvit o lekcích, které jsme letos dostali a co jsme si z nich odnesli, tak tento rok byl pro nás pozitivní. V těžkých časech se hodně učíte. To je můj případ v sezoně 2012 a letos. Takže logicky by měl být příští rok úspěšný, ne?“
Byly chvíle, kdy jste chtěl odejít z tohoto týmu? RG: „V určitých chvílích po neúspěšné kvalifikaci nebo závodě Vás napadnou i temné myšlenky, ale jen asi na deset minut, ne víc. Miluju svou práci a dělám vše, co je v mých silách, abych dosáhl co nejlepších výsledků, proto bojuju.“
Jaké máte plány? Jak dlouho chcete zůstat v Lotusu? RG: „Mohu jen říct, že mám dlouholetou smlouvu. Toužím zvítězit v šampionátu, chci vítězit v závodech a my víme, že v dalším roce bude náš vůz mnohem lepší. Nedokážu teď odhadnout, na jaké pozice se dostaneme, to bude jasnější po prvním závodě v Melbourne. Doufám, že to budou pódiové pozice…“
Co můžete říct k nadcházejícímu víkendu?RG: „Budeme muset měnit motor, takže budu mít trest. Situace není ideální, ale nový motor taky není špatná věc. Na okruhu jsou dlouhé rovinky, můžeme se dostat víc dopředu. Budeme čekat, jak se budou na okruhu chovat pneumatiky s měkkou a superměkkou směsí, jak rychle se budou opotřebovávat.“
Na síti Twitter se oznámení o Vašem setrvání v Lotusu objevilo dřív, než to bylo oficiálně oznámeno týmem. Chtěl jste jenom co nejdřív potěšit vaše fanoušky?RG: „Ne, to bylo složitější. Měl jsem nastaven automatický odkaz tak, aby se na síti objevil ve stejnou dobu, kdy mělo být zveřejněno oficiální prohlášení týmu, protože jsem věděl, že v té době budu na reklamní akci. Když už jsem tam byl, řekli mi, že tým mění plány a oznámení je odloženo. Půjčil jsem si počítač, ale asi se mi nepodařilo odkaz zrušit.“
Víte už něco o voze pro rok 2015?RG: „Ano, dost na to, abych mohl říct, že nebude mít dvojitý nos. Jak jsem už říkal, letos jsme se hodně naučili a na základně v podstatě už od května probíhají práce na novém voze. Zatím vypadá dobře. Doufám, že bude rychlý i díky tomu, že bude mít motor od Mercedesu.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.