Před závodem v Abú Zabí oznámil tým Lotus, že si ponechává Romaina Grosjeana i v příští sezoně. Na mítinku s novináři na okruhu Yas Marina měl proto francouzský jezdec dobrou náladu.
Když už víte co bude, cítíte se být víc spokojen? Romain Grosjean (RG): „Samozřejmě! Obě strany jsou spokojené, jak probíhá naše spolupráce a já jsem už před časem říkal, že Lotus půjde v příštím roce nahoru. Dostaneme motory Mercedes, ale i vůz musí být rychlejší. V této sezoně se tým mnohému naučil, včetně mně. Také jsem udělal několik chyb. Vůz nebyl tak dobrý, jak bychom chtěli. Ke konci sezony lépe rozumíme tomu, co jsme dělali dobře a co špatně. Tým odvedl hodně práce na své základně, v aerodynamickém tunelu a v současnosti naplno pracuje na přípravě vozu pro další sezonu.“
Co jste se letos naučil?RG: „Když máme mluvit o lekcích, které jsme letos dostali a co jsme si z nich odnesli, tak tento rok byl pro nás pozitivní. V těžkých časech se hodně učíte. To je můj případ v sezoně 2012 a letos. Takže logicky by měl být příští rok úspěšný, ne?“
Byly chvíle, kdy jste chtěl odejít z tohoto týmu? RG: „V určitých chvílích po neúspěšné kvalifikaci nebo závodě Vás napadnou i temné myšlenky, ale jen asi na deset minut, ne víc. Miluju svou práci a dělám vše, co je v mých silách, abych dosáhl co nejlepších výsledků, proto bojuju.“
Jaké máte plány? Jak dlouho chcete zůstat v Lotusu? RG: „Mohu jen říct, že mám dlouholetou smlouvu. Toužím zvítězit v šampionátu, chci vítězit v závodech a my víme, že v dalším roce bude náš vůz mnohem lepší. Nedokážu teď odhadnout, na jaké pozice se dostaneme, to bude jasnější po prvním závodě v Melbourne. Doufám, že to budou pódiové pozice…“
Co můžete říct k nadcházejícímu víkendu?RG: „Budeme muset měnit motor, takže budu mít trest. Situace není ideální, ale nový motor taky není špatná věc. Na okruhu jsou dlouhé rovinky, můžeme se dostat víc dopředu. Budeme čekat, jak se budou na okruhu chovat pneumatiky s měkkou a superměkkou směsí, jak rychle se budou opotřebovávat.“
Na síti Twitter se oznámení o Vašem setrvání v Lotusu objevilo dřív, než to bylo oficiálně oznámeno týmem. Chtěl jste jenom co nejdřív potěšit vaše fanoušky?RG: „Ne, to bylo složitější. Měl jsem nastaven automatický odkaz tak, aby se na síti objevil ve stejnou dobu, kdy mělo být zveřejněno oficiální prohlášení týmu, protože jsem věděl, že v té době budu na reklamní akci. Když už jsem tam byl, řekli mi, že tým mění plány a oznámení je odloženo. Půjčil jsem si počítač, ale asi se mi nepodařilo odkaz zrušit.“
Víte už něco o voze pro rok 2015?RG: „Ano, dost na to, abych mohl říct, že nebude mít dvojitý nos. Jak jsem už říkal, letos jsme se hodně naučili a na základně v podstatě už od května probíhají práce na novém voze. Zatím vypadá dobře. Doufám, že bude rychlý i díky tomu, že bude mít motor od Mercedesu.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.