Po dlouhé době čekání Ferrari potvrzuje to, co už všichni dávno vědí: Fernando Alonso opouští Maranello.
Scuderia dnes oficiálně oznámila, že Španěl u nich po sezóně končí. Za pět let získal 1186 bodů, 44krát stanul na pódiu a vyhrál 11 závodů, což je pro něj zklamání, protože s tímto slavným týmem toužil rozšířit svou sbírku mistrovských titulů.
Za všechny mu děkuje šéf týmu Marco Mattiacci, který letos vystřídal Stefana Domenicaliho: "Fernando Alonso bude vždy zaujímat zvláštní místo mezi skvělými jezdci Scuderie Ferrari.
Ze srdce mu děkujeme za výjimečná dobrodružství u Ferrari v posledních pěti letech, kdy byl dvakrát tak blízko vítězství mistrovství světa. Jsem si jistý, že skvělý pilot jako Fernando bude vždy mít Vzpínajícího se koně blízko svému srdci, a také očekávám, že si jej fanoušci budou hluboce vážit v jeho budoucích snahách."
Official: after 5 years, 1186 points, 44 podiums and 11 wins @alo_oficial will leave @ScuderiaFerrari! #FerrariFamily #GrazieFernando
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 20, 2014
Alonso se loučí slovy: "Dnes to pro mě není jednoduché, protože i když k budoucnosti vzhlížím s velkým nadšením a odhodláním, tak na konci této sezóny končí má cesta pilota Ferrari. Šlo o těžké rozhodnutí, pečlivě jsem ho ale zvážil a má láska k Ferrari byla od počátku do konce tím nejdůležitějším.
Vždy jsem měl to štěstí, že jsem se mohl sám rozhodovat o své budoucnosti a nyní mám znovu tuto možnost. Musím týmu poděkovat za to, že chápou mou pozici. Scuderii Ferrari opouštím po pěti letech, během nichž jsem dosáhl svou nejlepší úroveň profesionality a podstoupil jsem velké výzvy, které mě tlačili k nalezení nových limitů.
Fernando Alonso u Ferrari po pěti letech končí (foto: Scuderia Ferrari)
Prokázal jsem také, že jsem skutečným týmovým hráčem, když jsem stavěl zájmy Scuderie před své vlastní. Když jsem musel přijmout důležitá rozhodnutí o své budoucnosti, udělal jsem to s Ferrari ve svém srdci, poháněn láskou k týmu. Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme společně dosáhli."
"Děkuji všem mužům a ženám v Maranellu za jejich úsilí, třikrát jsme skončili v šampionátu F1 druzí, dvakrát jsme o titul bojoval až do posledního závodu, v němž jsme jezdili mnoho kol na vítězné pozici.
I will race this weekend with the whole team with me in the car. Their work and their signature, thanks for so much!! pic.twitter.com/hYudoLJvYq
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 20, 2014Alonsova přilba pro poslední závod s Ferrari s vyobrazením celého týmu
Bez jakékoliv pochyby těchto pět let vytvořilo ty nejlepší okamžiky mé kariéry a já také cítím, že při opouštění týmu za sebou nechávám spíše rodinu než přátele. Nyní vzhlížím s velkým nadšením k budoucnosti a s vědomím, že Vzpínající se kůň bude vždy v mém srdci. Chci každému jednotlivci týmu poděkovat za důvěru, kterou mi prokazovali," dodává Alonso.
Španěla v Maranellu nahradí Sebastian Vettel, což tým potvrzuje v dalším prohlášení.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.