Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone podal pomocnou ruku Caterhamu, který se zmítá ve finančních problémech, aby mohl dorazit k poslednímu závodu sezóny v Abú Zabí.
Bernie se zřekl nákladů na přepravu a vypravil pro zaměstnance Caterhamu letadlo, aby mohli nastoupit k Velké ceně Abú Zabí. Tým se pokusil ve veřejné sbírce sehnat 2,35 milionů liber, povedlo se mu ale získat jen 1,9 milionů liber.
"Chtěli jet, tak jsem je přepravil, aniž by s tím měli nějaké náklady," prozradil Ecclestone v Abú Zabí. Caterham přitom minulý týden propustil přes 200 zaměstnanců v továrně v Leafield, do Spojených arabských emirátů dorazil s 40 lidmi a minimem náhradních dílů. Tým naposledy startoval v Rusku, poté dva závody (v USA a v Brazílii) vynechal.
"Alespoň jsme jim do určité míry pomohli, udělali jsme něco, co jsme nemuseli. Pronajali jsme si dokonce další letadlo, abychom je přivezli. Zašli jsme trochu daleko, ale to je jedno, udělali jsme to," pokračuje Ecclestone.
Správce majetku Caterhamu Finbarr O'Connell ze společnosti Smith & Williamson posunul konečný termín sbírky a doufá, že najde kupce, který by měl zájem postavit auto pro rok 2015 a pokračovat v závodění.
Caterham dnes upřesní, kdo za něj bude v neděli závodit po boku KamujeKobajašiho - v paddocku se objevil také Will Stevens (foto: Caterham F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.