Lotus a Romain Grosjean potvrzují, že budou ve spolupráci pokračovat i v sezóně 2015.
Dnes už francouzský jezdec svou zprávu z Twitteru nesmazal, jak to učinil minulý týden, a potvrzuje to, co všichni očekávali - totiž že zůstává v Enstone: "Hrdě oznamuji, že v roce 2015 budu závodit za Lotus."
A tým tento krok potvrzuje: "Tak jste to tady slyšeli jako poslední, Romain Grosjean zůstává v roce 2015 v Enstone. Jsme za to dost rádi. Romain se také usmívá." Znamená to, že v příštím ročníku bude závodit stejně jako letos po boku Pastora Maldonada, kterého Lotus ohlásil již dříve v průběhu roku.
Tým ale v této sezóně neprožil úspěšnou sezónu - zatím v 18 závodech nasbíral jen 10 bodů a v šampionátu mu patří až osmá pozice, zatímco minulý rok skončil s 315 body na čtvrté příčce před McLarenem, Force Indií, Sauberem, Toro Rosso či za Williamsem. Lotus ale příští rok přechází od Renaultu na motory Mercedes a doufá, že se opět zvedne.
Romain Grosjean bude za Lotus závodit i příští rok (foto: Lotus F1 Team)
"Mám velkou radost, jsem šťastný a hrdý na to, že můžu být příští rok součástí Lotusu a vzrušuje mě vyhlídka na pohon od Mercedesu, jehož motor vypadal letos tak silně. Vůz E23 by měl představovat dobrý pokrok. Staví na všech lekcích z roku 2014.
Strávil jsem také hodně času v továrně spoluprácí se všemi, a vztah, který mám s týmem, je velmi silný. Zažili jsme spolu dobré i těžké okamžiky a vždy jsme zůstali pohromadě. Díky tomu to je s ohledem na budoucnost ještě atraktivnější," uvádí Grosjean.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.