Lotus a Romain Grosjean potvrzují, že budou ve spolupráci pokračovat i v sezóně 2015.
Dnes už francouzský jezdec svou zprávu z Twitteru nesmazal, jak to učinil minulý týden, a potvrzuje to, co všichni očekávali - totiž že zůstává v Enstone: "Hrdě oznamuji, že v roce 2015 budu závodit za Lotus."
A tým tento krok potvrzuje: "Tak jste to tady slyšeli jako poslední, Romain Grosjean zůstává v roce 2015 v Enstone. Jsme za to dost rádi. Romain se také usmívá." Znamená to, že v příštím ročníku bude závodit stejně jako letos po boku Pastora Maldonada, kterého Lotus ohlásil již dříve v průběhu roku.
Tým ale v této sezóně neprožil úspěšnou sezónu - zatím v 18 závodech nasbíral jen 10 bodů a v šampionátu mu patří až osmá pozice, zatímco minulý rok skončil s 315 body na čtvrté příčce před McLarenem, Force Indií, Sauberem, Toro Rosso či za Williamsem. Lotus ale příští rok přechází od Renaultu na motory Mercedes a doufá, že se opět zvedne.
Romain Grosjean bude za Lotus závodit i příští rok (foto: Lotus F1 Team)
"Mám velkou radost, jsem šťastný a hrdý na to, že můžu být příští rok součástí Lotusu a vzrušuje mě vyhlídka na pohon od Mercedesu, jehož motor vypadal letos tak silně. Vůz E23 by měl představovat dobrý pokrok. Staví na všech lekcích z roku 2014.
Strávil jsem také hodně času v továrně spoluprácí se všemi, a vztah, který mám s týmem, je velmi silný. Zažili jsme spolu dobré i těžké okamžiky a vždy jsme zůstali pohromadě. Díky tomu to je s ohledem na budoucnost ještě atraktivnější," uvádí Grosjean.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.