Zadlužená Marussia míří stejně jako Caterham k poslednímu závodu sezóny 2014 do Abú Zabí. Uvidíme její červeno-černé vozy v nedělní velké ceně?
V paddocku zatím vybaleno nemá - její garáž nacházející se mezi boxy Williamsu a Caterhamu stále zeje prázdnotou, ale dle zpráv ze Spojených arabských emirátů na okruh míří její vybavení i personál. Ve čtvrtek by tedy měla projít technickou přejímkou, stejně jako Caterham, což podle některých bude stačit k inkasování finanční prémie od Bernieho Ecclestona, aniž by v neděli závodila.
Ten oběma týmům sice prominul neúčast v USA a v Brazílii, zároveň jim však pohrozil, že pokud se v Abú Zabí neukážou, nedostanou od něj ani dolar. To by bylo obzvlášť bolestivé pro Marussii, která drží v šampionátu díky dvěma bodům zraněného Julese Bianchiho devátou příčku před Sauberem a Caterhamem.
Dočkáme se finále sezóny 2014 s Caterhamem i s Marussií? (foto: Marussia F1 Team)
Zdroj z Ferrari rovněž potvrdil, že na okruhu mají pohonné jednotky i inženýry vyčleněné pro britsko-ruskou stáj. Ta však Scuderii dluží velkou částku, bude tedy zajímavé sledovat, jak celá situace dopadne a kolik aut v neděli nakonec nastoupí - Marussia i Caterham se totiž už zbavili většiny svých zaměstnanců.
AktualizaceKvůli finančním problémům se Marussii žel nepodařilo překonat poslední překážku v cestě na okruh Jas Marina. O víkendu se jí tedy nedočkáme.
Devastated for everyone involved at Marussia in the past 24 hours that the hard work trying to get to Abu Dhabi didn't work out as we hoped.
— Max Chilton (@maxchilton) November 19, 2014
Pozitivní zpráva přišla alespoň o Julesovi Bianchim, který už dýchá sám bez pomocí přístrojů. Francouzský pilot byl již převezen z Japonska do nemocnice v Nice. Není udržován v umělém spánku, je však v bezvědomí. Jeho stav stále zůstává kritický, ale stabilizovaný.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.