Force India nedávno odhalila chybu ve své aerodynamice, která stála za poklesem její výkonnosti. Nyní ji opravila a doufá, že v Abú Zabí dosáhne na dobrý výsledek.
Indická stáj v šampionátu konstruktérů za sebou dlouho držela McLaren, od léta se však začal propadat. Situace nebyla dána vyšším rozpočtem soupeře, ale tím, že se věnovala špatnému konceptu.
"Samozřejmě, že McLaren mají mnohem vyšší rozpočet na vývoj než my, jenže musíme si přiznat svůj díl zodpovědnosti za to, že naše vylepšení úplně nefungovala tak, jak jsme doufali. V polovině sezóny jsme přijali špatné rozhodnutí a přišli jsme na to zhruba před minulým závodem," prozrazuje šéf týmu Bob Fernley.
"Nyní se začínáme ubírat správným směrem, a i když nám to pomůže pokročit s vozem pro rok 2015, za polovinou letošního roku jsme kvůli tomu ztratili. Náš pokles byl tedy výsledkem špatného směru," dodává pro Autosport, aniž by odhalil, v čem přesně chyba spočívala.
Force India odhalila chybu ve své aerodynamice a opravila ji, což se projevilov Brazílii lepší relativní výkonností (foto: Sahara Force India)
V Brazílii již Force India chybu částečně napravila a na výsledcích to bylo znát - Nico Hülkenberg dojel osmý. V Abú Zabí se v dvojnásobně bodovaném finále pokusí o zázrak - dostat před pátý McLaren, na který ztrácí 34 bodů.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.